بازدید 3495

رشد صادرات نفت ایران به آسیا در ماه ژانویه

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد: واردات نفت خام چهار مشتری اصلی ایران از این کشور در ژانویه (دی-بهمن) گذشته، نسبت به ژانویه 2016 70 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۶۷۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۵ 01 March 2017
خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد: واردات نفت خام چهار مشتری اصلی ایران از این کشور در ژانویه (دی-بهمن) گذشته، نسبت به ژانویه 2016 70 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، رویترز بر اساس آمارهای دولتی و اطلاعات به دست آمده از ردیابی کشتی ها اعلام کرد چین، هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه ژانویه روی هم یک میلیون و 640 هزار بشکه نفت از ایران وارد کردند که 67.6 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد کرد. 

با این همه، حجم واردات نفت این چهار کشور از ایران در ماه گذشته به کمترین سطح در 6 ماه گذشته رسید و برای سومین ماه متوالی در مقایسه با رکورد رزانه یک میلیون و 990 هزار بشکه در اکتبر (مهر-آبان) پارسال کاهش پیدا کرد.

وزارت بازرگانی ژاپن سه شنبه اعلام کرد، واردات نفت این کشور در ماه ژانویه 7.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2016 افزایش یافت و به 209 هزار و 319 بشکه در روز رسید.

واردات نفت هند از ایران در ماه ژانویه بیش از سه برابر نسبت به ژانویه 2016 افزایش یافت و به 554 هزار و 600 بشکه در روز رسید و برای نخستین بار از نوامبر (آبان-آذر) گذشته، چین را پشت سر گذاشت. 

ماه میلادی گذشته واردات نفت کره جنوبی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 با بیش از 2 برابر افزایش، به 478 هزار و 32 بشکه در روز رسید و با پشت سر گذاشتن چین، به دومین خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا تبدیل شد.

یک منبع صنعتی به رویترز گفت: مجموع صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه فوریه (بهمن-اسفند) به بازارهای جهانی مانند اروپا به بیش از 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز می رسد که در مقایسه با ماه پیش از آن افزایش دارد. 

به نوشته رویترز، کل صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ژانویه گذشته 2 میلیون و 160 هزار بشکه در روز بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر