بازدید 30041
بسته خبری «تابناک»؛

افشای طرح انتخاباتی مطهری برای سال 88/ نظر «ترامپ» درباره گاف بزرگ اسکار/ توصیه انتخاباتی یک مرجع تقلید به اصولگرایان/ انتقاد شدید علم الهدی از مهمانی مختلط مسئولان/ ظریف به وزیرخارجه جدید امریکا نامه نوشته؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«ادامه مانورهای تبلیغاتی احمدی‌نژادی‌ها»،«ادامه حمله‌های انتخاباتی جلیلی به برجام و دولت»،«اقدام عجیب وزارت‌خارجه امریکا بعد از اسکار فرهادی»،«رونمایی از برنامه آیت الله هاشمی برای انتخابات 96»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 28 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توصیه انتخاباتی یک مرجع تقلید به اصولگرایان

آیت‌االله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی موتلفه اسلامی اظهار کرد: ما همواره شما را دعا می‌کنیم و امیدواریم که بتوانید یک ائتلاف خوبی را میان اصولگرایان شکل دهید. وی گفت: اگر تمام اصولگرایان یک نفر را معرفی کردند امیدی به نتیجه انتخابات هست اما اگر کاندیداهای متعددی معرفی کنند، مطمئن باشید که در شرایط فعلی موفقیتی حاصل نخواهد شد.ایسنا این خبر را منتشر کرد.


ادامه مانورهای تبلیغاتی احمدی‌نژادی‌ها

اعضای شوراهای تبیین مبانی انقلاب و بازخوانی آرمانهای امام(ره)، برای همراهی بقایی در انتخابات استعفا دادند. با توجه به اعلام کاندیداتوری حمید بقایی در انتخابات ریاست جمهوری و تاکید محمود احمدی‌نژاد مبنی بر ممنوعیت فعالیت انتخاباتی اعضای شوراهای تبیین مبانی انقلاب و بازخوانی آرمانهای امام(ره)، اعضا استعفا دادند. گفتنی است، عبدالرضا شیخ الاسلامی،علی ذبیحی، سیدحسن موسوی، مرتضی تمدن و علی اکبر جوانفکر، استعفای خود از شورای مرکزی تبیین مبانی انقلاب و بازخوانی آرمانهای امام(ره) را تقدیم احمدی نژاد کردند تا در فعالیت‌های انتخاباتی حمید بقایی کمک و یاری رسانند.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.


افشای طرح انتخاباتی مطهری برای سال 88

علی مطهری در دیدار با رئیس دولت اصلاحات به دیداری که سال 87 با وی داشت اشاره کرد و گفت: آخرین بار ایشان را در اسفند 1387 و نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 ملاقات کردم. آن زمان من طرحی درباره آن انتخابات داشتم و آن این بود که همه اعم از اصول گرا و اصلاح طلب روی آقای ولایتی توافق کنند؛ چون ادامه مدیریت آقای احمدی نژاد را به صلاح کشور نمی دانستم. وی با بیان اینکه با سران اصول گرا صحبت کرده بودم و همه آنها این طرح را قبول کردند، افزود: این طرح را با آقای خاتمی هم در میان گذاشتم. ایشان گفتند اگر اصول گرایان در این راه استوار باشند نه من کاندیدا می شوم و نه آقای موسوی. مطهری ادامه داد: این طرح را با مرحوم آیت الله هاشمی هم در میان گذاشتم که ایشان نیز گفتند اگر آنها بر روی آقای ولایتی توافق داشته و محکم باشند من کاری می کنم که نه آقای خاتمی بیاید و نه آقای موسوی. بعدا اصول گراها درباره این طرح سست شدند.جماران این خبر را منتشر کرد.


ادامه حمله‌های انتخاباتی جلیلی به برجام و دولت

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر دوشنبه در همایش "بازیکنان نظام در شمال تهران؛ ذخیره های نظام در جنوب کرمان" در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: سال 92 در آلماتی ما می توانستیم هر آنچه طرف مقابل پیشنهاد داد را بپذیریم و نزدیک انتخابات اعلام کنیم با این توافق "تحریم ها ترک خورد" اما وظیفه ما دفاع از حقوق مردم بود نه نمایش بازی کردن. جلیلی ادامه داد: البته بعدا همان پیشنهاداتی را که 1+5 در آلماتی به ما داد بعدا در ژنو پذیرفته شد وگرنه بتون ریختن در اراک و جمع کردن سانتریفیوژها که نیاز به این همه مذاکره نداشت، این کار را هر کسی بلد بود انجام دهد که در اراک بتون بریزد و تحریم ها هم باقی بماند تا جایی که امروز همچنان یک سفارتخانه ما در سراسر دنیا نمی تواند حساب دلاری داشته باشد.فارس این خبر را منتشر کرد.


نظام بانکیِ قلکیِ دولت قبل

اسحاق جهانگیری در یک برنامه تلویزیونی گفت: اصرار دارم به دولت گذشته نپردازم اما تا هر موضوعی مطرح می شود ما به داستان های دولت قبل می رسیم. در ان دوره نظام بانکی شده بود قلک دولت. مگر پول بانک پول دولت است؟ انتخاب این خبر را منتشر کرد.


اقدام عجیب وزارت‌خارجه امریکا بعد از اسکار فرهادی

وزارت خارجه آمریکا پس از موفقیت اصغر فرهادی طی توییتی به او تبریک گفت، اما سپس این پیام را حذف کرد. براساس گزارش های منتشر شده، توییتر وزارت خارجه آمریکا حدود ساعت 1 بامداد پیام تبریکی به مناسبت موفقیت فرهادی منتشر کرد، اما این توییت پس از مدتی پاک شد، البته زمان دقیق این اتفاق نامشخص است. یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ما پست تبریک را پاک کردیم تا این شائبه و برداشت پیش نیاید که که دولت امریکا از سخنان فرهادی حمایت می کند. یک مقام دیگر وزارت خارجه امریکا نیز گفت که این تصمیم در درون وزارت خارجه گرفته شده است.


تشنج در مجلس با فریادهای نماینده پایداری بر سر پزشکیان

حسينعلي حاجي دليگاني از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در جلسه علنی مجلس خطاب به هيئت رئیسه گفت: وقتي ما مي خواهيم تذكر دهيم، ميكروفون را قطع مي‌كنيد،‌ نميدانم قرار است مجلس براساس قلدري اداره شود يا براساس آيين نامه؟ من وقتي كه تذكر مي‌خواهم بدهم حدود سه دقيقه وقت دارم و كسي نمي تواند ميكروفون من را قطع كند. مگر حرفي خلاف قانون و شرع زدم،‌ مي گويم حق باقي در حال ضايع شدن است و شائبه ايجاد شده است. مسعود پزشكيان كه رياست جلسه را برعهده داشت: البته من متاسفم از ادبياتي كه شما به كار برديد، خوب است، اين حرف هايي كه مي زنيد را متوجه بشويد كه چه مي گوييد. حاجي دليگاني با فرياد جواب داد: چه مي گويم؟ پزشكيان: در كليه مواردي كه در اين آيين نامه آمده است نمايندگان مي توانند به عنوان موافق و مخالف صحبت كنند، رعايت ترتيب ثبت نام و يا درخواست صحبت الزامي است.خانه ملت این خبر را منتشر کرد.

رونمایی از برنامه "آیت الله هاشمی" برای انتخابات ۹۶

حسین مرعشی گفت: آقای هاشمی در آخرین صحبتی که با هم داشتیم به من گفتند که با آقای روحانی صبحت کردند و ایشان قول داده که کاندیدای ریاست جمهوری آینده ایران شود. آقای هاشمی از این امر راضی بود و گفت که توافق کلی بر این است که در کنار آقای روحانی، افراد دیگری نیز به عنوان کاندیدای در سایه وارد عرصه شوند تا دست این جبهه نیرومند مردمی در هیچ شرایطی بسته نباشد. تأکید آقای هاشمی این بود که در انتخابات پیش رو، در کنار آقای روحانی، افراد دیگری هم باشند که به ایشان در مسائل تبلیغاتی و در اختیار گرفتن فضاهای رسمی کمک کنند. از سویی بهتر است با یک برگ بازی را شروع نکنیم که خدایی ناکرده به هر دلیلی پشیمانی بیاورد. اکنون همه ما تصمیم گرفتیم آقای دکتر روحانی درباره این مسائل تدبیر کند چون بعد از ارتحال آقای هاشمی، آقای روحانی محور تصمیم‌گیری برای انتخابات ریاست جمهوری است. آقای هاشمی هم در این رابطه تأکید داشت که همه با هم باشیم و شورای نیرومندی شکل بگیرد اما درباره مصادیق صحبتی نکردند. خوشبختانه آقای هاشمی درباره انتخابات ۹۶ حرف‌های خود را زدند، حتی گاهی ما فکر می‌کردیم این بحث‌ها کمی زودهنگام است اما گویا مقدر بود که قبل از رحلت حرف‌هایشان را بزنند. امیدواریم مردم همچنان آن پیام را پی بگیرند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


خبرنگار روزنامه ایران و قاضی پور به مصالحه رسیدند

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به جلسه امروز (سه شنبه، 10 اسفندماه) هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان که به موضوع شکایت خبرنگار روزنامه ایران از نادر قاضی پور پرداخته بود، گفت: به دنبال شکایت خبرنگاری از نادر قاضی پور نماینده ارومیه، جلساتی با حضور این نماینده برای ارائه توضیحات تشکیل شد همچنین آقای پزشکیان به عنوان رئیس هیأت نظارت نیز جلسه ای با خبرنگار شاکی داشت. نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در نهایت با توجه به اینکه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان تمایلی از هر دو طرف احساس کرد، مقرر شد علیرضا سلیمی مأمور انجام مصالحه بین این دو نفر شده و در نهایت گزارشی از آن به هیأت نظارت ارائه شود.


محدودیت‌های اجتماعی برای خریداران سربازی لغو شد

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه،10اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 با جزء الحاقی (2) بند (ب) تبصره 11 ماده واحده این لایحه با 99 رأی موافق، 56 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که بر اساس این مصوبه محدودیت‌های اجتماعی مقرر در بودجه سال 94 ، برای مشمولان سربازی که در همان سال نسبت به خرید سربازی اقدام کردند، لغو شد. دارندگان کارت معافیت دیگر از نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتصاب در سمتهای مدیریتی (سیاسی و اداری) دستگاههای موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری محروم نمی باشند. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


کتک کاری بازیکن معروف فوتبال ایران در دوسلدورف

در حالیکه قرار است لیست تیم ملی فوتبال ایران به زودی اعلام شود، یکی از بازیکنان معروف فوتبال ایران که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را دارد، دو شب پیش در دوسلدورف آلمان دچار یک دردسر می شود. این بازیکن زمانی که با دوستانش در هتلی در دوسلدورف حضور داشته با یک آلمانی درگیر می شود. دلیل درگیری هر چه بوده منجر به زد و خورد شدید می شود و این بازیکن از ناحیه صورت به شدت آسیب می بیند. این در حالی است که فرد آلمانی در حین درگیری حالت عادی نداشته و همین باعث شده که درگیری ادامه دار باشد و گسترش هم پیدا کند. تماس هایی که سایت نود با هتل مورد نظر گرفت اینطور نتیجه داده که قرار است پای پلیس آلمان هم به این ماجرا باز شود چرا که درگیری گسترش پیدا کرده و چندین نفر دیگر هم وارد ماجرا شده اند. سایت نود، این خبر را منتشر کرد.


اصرار به ماندن مدیران بلااستفاده اشکال دارد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود از مدیرانی سخن گفته که سالیان سال در یک سمت خدمت می کنند اما پیشرفتی حاصل نمی شود.وی در پست خود نوشت: "اگر مدیری سالهاست در یک سمت خدمت می کند و در آن بخش هیچ پیشرفتی نداشته ایم و همچنان اصرار بر استفاده از آن مدیر داریم این یعنی یک اشکالی هست."


آمار یک نماینده مجلس از مدیران دوتابعیتی

حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی، گفت: هیئت تحقیق و تفحص مجلس از مدتها پیش کار خود را آغاز کرده و روند تحقیق و تفحص در حال انجام شدن است.وی با بیان اینکه گزارشهایی به هیئت تحقیق و تفحص مجلس رسیده، افزود: بر اساس اطلاعاتی که بدست ما رسیده، در حال حاضر 500 نفر دوتابعیتی داریم که برخی مدیران، مشاوران و کارمندان دولت دوتابعیتی هستند. عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی با اشاره به قانون اساسی و مدنی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: طبق این قوانین هر فرد ایرانی که به تابعیت دیگر کشورها درآید، تابعیت ایرانی وی سلب خواهد شد.


ناصری: روحانی دو دوره ای است

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جبهه پایداری، تشکل یکتا و نامزد احتمالی مورد حمایت احمدی نژاد صرفا به قصد تخریب و کاهش سبد رای روحانی پای به انتخابات 96 می گذارند و خود می دانند که روحانی رییس جمهوری دو دوره ای است.عبدالله ناصری گفت: صرف نظر از این که تکثر، تعدد و تنوع نامزدهای اصولگرایان چقدر واقعی است باید واقعیت اصلی را در نظر گرفت و آن این است که جریانی که 10، 20 یا به تعبیری با دهها نامزد وارد رقابت با آقای روحانی می شود مخاطب چندانی در جامعه ندارد.


احتمال پایین ریاست جمهوری مجدد روحانی

نماینده مردم اصفهان در اولین دوره مجلس شورای اسلامی معتقد است انتخابات سال آتی متفاوت بوده و نمی‌توان به این مطلب که قطعا یک رئیس‌جمهور ۲ دوره متوالی بر مسند باشد، اعتماد کرد.سیدمحمد غرضی در حاشیه برگزاری نشست پایانی کانون نمایندگان ادوار در سال جاری که در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، گفت: گروه ها و احزاب را برای قدرت سیاسی مفید نمیدانم و به نظر من برای سیاست مضر هستند.نماینده مردم اصفهان در اولین دوره مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ما کشوری بودیم که 98 درصد آرا داشتیم اما الان مجموع احزاب سیاسی 40 درصد آرای مردم را ندارند لذا به جای اینکه به انقلاب و آرمان های آن را تقویت کنند از آن بهره برداری کرده اند.وی در ادامه با بیان اینکه احزاب و گروه ها توانایی جلب رضایت عامه را ندارند، عنوان کرد: کانون نمایندگان ادوار مجلس عنوان حزب و گروه نداشته و عنوان خادمین ملت را دارند.


ظریف به وزیرخارجه جدید امریکا نامه نوشته؟

روابط عمومی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار بیانیه‌ای ادعای تازه کریمی قدوسی مبنی بر «نامه نگاری وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه آمریکا» را قویا تکذیب و چنین ادعایی را کاملا بی پایه و اساس، کذب و متوهمانه خواند.


روایت قالیباف از میزان کشیدن مترو در تهران

محمدباقر قالیباف در شانزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل ونقل و ترافیک که با حضور اعضای مجمع شهرداران آسیا، جمعی از سفرا و رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارکرد: در یکسال اخیر 100کیلومتر مترو احداث کردیم اما تنها به اندازه یک کیلومتر حمایت مالی شده‌ایم.


انتقاد شدید علم الهدی از مهمانی مختلط مسئولان

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی که در دفتر ائمه جمعه برگزار شد، با بیان اینکه توسعه شخصیت حضرت زهرا(س) یک جریان خاص است، اظهار داشت: برخی مقامات کشور در خانه سفیر در حضور زنان بی‌حجاب و آرایش کرده قرارداد می‌نویسند و وقتی ما اعتراض می‌کنیم می‌گویند باید با جهان تعامل کنیم؛ آیا کشورهای جهان فقط سوئد و آمریکا هستند و کشورهای مقاومت جزء جهان نیستند.


حداقل مزد کارگران به ۲۰۰۰۰۰۰ تومان می‌رسد؟

با نهایی شدن رقم هزینه سبد معیشت کارگران در کارگروه تخصصی مزد و توافق گروههای کارگری و کارفرمایی، احتمال افزایش حداقل مزد کارگران به رقم دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال ۹۶ قوت گرفت.به گزارش ایسنا، در جلسه روز گذشته ستاد دستمزد که نمایندگان گروههای کارگری، کارفرمایی و دولت در آن حضور داشتند، رقم هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری با توافق همه گروهها دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به تصویب رسید و مقرر شد تا در جلسه آینده شورای عالی کار به عنوان مبنای تعیین دستزد سال ۹۶ قرار گیرد.


نظر «ترامپ» درباره گاف بزرگ اسکار

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دلیل اشتباه معرفی کردن برنده تندیس بهترین فیلم را تمرکز زیادی برگزارکنندگان این جوایز بر سیاست دانست. «گاردین» نوشت: «دونالد ترامپ» که پیش از این اعلام شده بود مراسم اسکار را تماشا نخواهد کرد، پس از یک روز بالاخره درباره این مراسم هنری اظهارنظر کرد.رئیس جمهور جدید آمریکا که سیاست‌های او طی مراسم اسکار ۲۰۱۷ بارها مورد انتقاد قرار گرفت و سوژه شوخی‌های طعنه‌آمیز «جیمی کیمل» شد، معتقد است گاف برگزارکنندگان اسکار از «شکوه این مراسم کاسته است».

بامداد روز دوشنبه در مراسم هشتادونهمین دوره جوایز اسکار، «وارن بیتی» و «فی داناوی» که مسئول معرفی برنده اسکار بهترین فیلم بودند روی سن آمدند و فیلم «لالالند» را به عنوان برنده معرفی کردند.


خانم‌های جوان و زیبا 2 میلیون تومان حقوق دریافت کنند!

خانم‌های علاقه‌مند به مدلینگ تعدادی عکس بصورت تمام قد، به همراه اندازه وزن، طول قد و سایز کمر به تلگرام ارسال کنید.این بخشی از متن تامل برانگیز آگهی در یکی از سایت های نیازمندی است که توسط شهروندخبرنگار ما فرستاده شده است.بارها مسئولان انتظامی در مورد کلاهبرداری و سوء استفاده از دختران جوان به عنوان مدلینگ در شبکه‌های اجتماعی، هشدار داده اند.متاسفانه در سال های اخیر تعداد دختران ساده ای که عکس بی حجاب و یا برهنه خود را به بهانه جذب و استخدام مدل در اختیار افراد سودجو قرار می دهند روز به روز بیشتر می شود. دخترانی که پس از مدتی از ترس آبروی خود و آگاه شدن خانواده ها مورد سو استفاده های مالی و جنسی فراوانی قرار می گیرند.این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار