بازدید 3286

نحوه تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر مشخص شد

نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت دادگستری را مجاز به پرداخت دیه محکومین با اولویت زنان تا سقف ۳۵۰ میلیارد تومان دانستند.
کد خبر: ۶۷۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 28 February 2017
به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه، 10اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 با بند (الف) تبصره 11 این لایحه مبنی بر کمک به پرداخت دیه محکومان معسر با اولویت زنان با 136 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 1 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس بند (الف) تبصره 11 ماده واحده این لایحه؛ به‌ منظور تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارات برعهده بیت‌المال یا دولت می‌باشد، وزارت دادگستری مجاز است با تصویب هیأت نظارت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی حداکثر تا سه هزار و پانصد میلیارد (3.500.000.000.000) ریال از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای (ث) و (ج) ماده (24) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه را از محل اعتبارات ردیف 5- 110000 جدول شماره (7) این قانون دریافت و هزینه کند. مدیرعامل صندوق مزبور مکلف است با اعلام وزیر دادگستری مبلغ یادشده را به‌نسبت در مقاطع سه‌ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار