بازدید 6279

دفاع جورج بوش از رسانه‌ها در برابر ترامپ

کد خبر: ۶۷۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 28 February 2017
رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی آزادی رسانه‌ها را ضرورت دموکراسی دانست.

به گزارش ایسنا، جورج بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌.بی‌.سی تصریح کرد، برای پاسخگو کردن کسانی که در قدرت هستند به رسانه‌های آزاد نیاز است.

این سخنان بوش واکنشی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست که از زمان به قدرت رسیدنش با برخی از رسانه‌ها سر ناسازگاری گذاشته است و اخبار منفی آنها را خبرهای "تقلبی" می‌خواند.

بوش همچنین گفته است که باید به ابهام‌ها در مورد هر نوع ارتباطی میان وابستگان دونالد ترامپ و حکومت روسیه پاسخ داده شود.

بوش در یک برنامه تلویزیونی که برای معرفی کتاب تازه‌اش که مجموعه پرتره‌های کهنه‌سربازان جنگی آمریکاست، شرکت کرده بود به این موضوعات نیز واکنش نشان داده است.

جورج بوش خاطرنشان کرد: قدرت می‌تواند اعتیادآور و فاسدکننده باشد و این‌که رسانه‌ها خواهان پاسخگویی افرادی شوند که در قدرت هستند اهمیت زیادی دارد.

دونالد ترامپ اخیرا برخی از رسانه‌ها را دشمن آمریکا نامیده است.

اکنون بوش در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا گفته است در زمان ریاست جمهوری‌ خودش تلاش کرده است ولادیمیر پوتین را توجیه کند که او به رسانه‌های مستقل نیاز دارد.

وی افزود: سخت است که به دیگران بگوییم باید رسانه‌ آزاد و مستقل داشته باشید اما خودمان چنین رسانه‌هایی نداشته باشیم.

در همین حال، بوش در پاسخ به سوالی درباره موضوع ارتباط دستیاران دونالد ترامپ و مقام‌های روسیه گفت: من فکر می‌کنم همه ما نیاز به جواب این سوال داریم. من مطمئن نیستم که چه راهی باید در پیش گرفته شود اما مطمئنم که باید به این سوال‌ها پاسخ داده شود.

جورج بوش همچنین در مورد فرمان دونالد ترامپ درباره منع ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا تصریح کرد: من طرفدار سیاستی هستم که مهاجران را می‌پذیرد و حامی قانون است.

وی تاکید کرد: مردم باید بتوانند هر کسی را که مایلند عبادت کنند یا نکنند و این موضوع رکن اساسی آزادی در آمریکا است.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا درباره مقایسه وضعیت کنونی آمریکا و شکاف میان آمریکایی‌ها با زمانی که خودش با پیروزی جنجالی مقابل ال‌گور به کاخ سفید وارد شد، گفت: مقایسه کردن کار سختی است اما یک چیز روشن است و آن این‌که این کار، کار سختی است. همه فکر می‌کنند ریاست جمهوری صرفا ورود به کاخ سفید است اما در واقعیت متوجه می‌شوند آنجا واقعا باید سخت کار کرد.

بوش با این حال تاکید کرده که تنها یک ماه از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ می‌گذرد و حرف او هم این است که قصد دارد کشور را متحد کند.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پس از ترک کاخ سفید کمتر درباره سیاست اظهارنظر کرده است و بیشتر وقت خود را صرف فعالیت در بنیاد بوش کرده است و نقاشی هم می‌کشد.

حضور بوش در این برنامه تلویزیونی برای معرفی کتاب تازه او از مجموعه کارهای نقاشی‌اش بوده است. کتاب "پرتره‌های شجاعت" مجموعه‌ای شامل تعدادی از نقاشی‌های او از چهره کهنه‌سربازان آمریکایی است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی