بازدید 2778

آمار حوادث دریایی در 20 سال اخیر اعلام شد

موسسه تحقیقاتی کلارکسونز لندن از افزایش ایمنی در دریا در 20 سال اخیر و کاهش تعداد شناورهای آسیب دیده بزرگ تجاری به موجب حوادث دریایی در اقیانوس ها خبر داد.
کد خبر: ۶۷۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 27 February 2017
موسسه تحقیقاتی کلارکسونز لندن از افزایش ایمنی در دریا در 20 سال اخیر و کاهش تعداد شناورهای آسیب دیده بزرگ تجاری به موجب حوادث دریایی در اقیانوس ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)؛ موسسه تحقیقاتی کلارکسونز اعلام کرد : با وجود رشد قابل توجه ناوگان های کشتیرانی در سطح جهان، تعداد شناورهای آسیب دیده به موجب غرق شدن، به گل نشستن و دیگر حوادث دریایی در سال گذشته میلادی به حداقل رسید.

سال 2016 میلادی تعداد کل شناورهای آسیب دیده به 54 فروند با تناژ ناخالص 0.2 میلیون GT رسید که علت این امر توسعه عملیات در طراحی شناورها، کنترل بندری و اوراق شناورهای بالای 25 سال است.

این گزارش با نگاهی به آمار انواع شناورهای آسیب دیده ادامه داد: بیشترین آسیب در سال 2016 میلادی در بخش شناورهای فله بر ثبت شد. 

آسیب 1569 فروند شناور در 20 سال 

از سال 1996 تا 2016 میلادی در مجموع 160 فروند شناور فله بر با تناژ سه میلیون و 700 هزار GT دچار حادثه و از رده خارج شد که سهم 36 درصدی این بخش را طی سال های گذشته نشان می دهد.

افزون بر آن، تعداد 143 فروند نفتکش و 49 فروند کانیتنربر طی سال های مذکور دچار حادثه شدند که هر کدام به ترتیب سهم 9 و پنج درصدی در تعداد شناورهای آسیب دیده در حوادث دریایی را نشان می دهند.

شناورهای کوچکتر به طور کلی و بر حسب تعداد بیشترین میزان حوادث دریایی را بر جای گذاشتند به گونه ای که یک هزار و 33 فروند شناور حمل کالای عمومی از سال 1996 تا سال 2016 آسیاب جدی دیدند و 50 درصد ازحوادث را به خود اختصاص دادند. سهم شناورهای مسافری و رو-رو نیز در مجموع 184 فروند اعلام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس