بازدید 3853

ترامپ: در انتخابات دمکرات ها تقلب شد

کد خبر: ۶۷۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ 27 February 2017
رئیس جمهور آمریکا انتخاب عضو سابق کابینه اوباما به عنوان رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا را به باد استهزا گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه با انتشار پیامی در توئیتر، انتخاب توماس پرز وزیر سابق کابینه باراک اوباما به عنوان رئیس جدید کمیته ملی حزب دموکرات را به باد استهزا گرفت و نوشت: در این انتخابات تقلب شده است. رقابت برای ریاست حزب دموکرات آمریکا کاملا جعلی و با تقلب همراه بوده است.

وی در ادامه افزود: مقام های حزب دموکرات آراء را طوری تنظیم کردند که نتایج به نفع پرز شود، کسی که از هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری اخیر حمایت کرده است.

رقیب اصلی پرز برای احراز این سمت، کیث الیسون بود که از سوی برنی ساندرز حمایت می شد، کسی که رقابت های سال گذشته برای نامزدی حزب دموکرات در برابر کلینتون شکست خورده بود.

ترامپ افزود: افراد نزدیک به برنی ساندرز مثل خود برنی هرگز شانسی نخواهند داشت. کلینتون خواستار پیروزی پرز بوده است.

پرز که نخستین رهبر لاتین تبار کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا به شمار می رود، با کسب 235 رای مثبت به این سمت انتخاب شده است. کیث الیسون نماینده کنگره آمریکا از ایالت مینه سوتا و نزدیک ترین رقیب پرز نیز موفق به کسب 200 رای شده است.

پرز پس از اعلام نتایج رای گیری، الیسون را به عنوان معاون خود معرفی کرده است. این رای گیری به طور زنده از شبکه فاکس نیوز پخش شد.

پرز در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما طی سال های 2013 تا 2016 وزیر کار آمریکا بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر