بازدید 1737

ترکیه بیش از نیمی از دیوار مرزی با سوریه را تکمیل کرده است

ترکیه بیش از نیمی از دیوار برنامه‌ریزی شده ۵۱۱ کیلومتری در مرز این کشور با سوریه را تکمیل کرده است.
کد خبر: ۶۷۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 27 February 2017

ترکیه بیش از نیمی از دیوار برنامه‌ریزی شده ۵۱۱ کیلومتری در مرز این کشور با سوریه را تکمیل کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، در حالی که دولت آنکارا اعلام کرده این دیوار را برای ارتقای وضعیت امنیتی احداث می‌کند گروه‌های حقوق بشری هشدار دادند آوارگان و پناهجویان سوری که از جنگ داخلی کشورشان فرار می‌کنند با وجود این دیوار در مرز سوریه گرفتار خواهند شد.

ارجان توران، رئیس شرکت ساختمانی که مسئول ساخت این دیوار مرزی است گفت: ترکیه ۲۹۰ کیلومتر از این دیوار امنیتی برنامه‌ریزی شده در مرز خود با سوریه را ساخته است.

این دیوار از بلوک‌های سیمانی قابل حمل ساخته شده که وزن هر یک از آنها برابر با هفت تُن است. این بلوک‌های سیمانی دو متر ضخامت و سه متر ارتفاع دارند که دور آنها را یک متر سیم خاردار گرفته است. در امتداد این دیوار جاده‌هایی برای گشت زنی‌های نظامی و ساخت برج‌های دیده‌بانی تعبیه شده است.

ارجان توران که شرکتش در ساخت این دیوار مرزی با وزارتخانه‌های دفاع و دارایی ترکیه همکاری می‌کند گفت: این دیوار در امتداد مرز شهرهای "هاتای، کیلیس، شانلی اورفا،‌ ماردین، شرناق و غازی آنتپ" کشیده شده است.

وی افزود: ماهیت قابل حمل بودن این بلوک‌ها به ترکیه اجازه می‌دهد در آینده زمانی که وضعیت امنیتی بهبود یافت، آنها را حرکت دهد.

ترکیه با سوریه یک مرز مشترک ۹۱۱ کیلومتری دارد. آنکارا که نسبت به یگان‌های کرد مدافع خلق نگران است و از سوی آمریکا و اروپا تحت فشار قرار گرفته، درصدد برآمده تا مرز جنوبی‌اش را مستحکم‌تر کند؛ مرزی که تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های شورشی از آن برای قاچاق تسلیحات،‌ تامین تدارکات و نیرو استفاده می‌کنند.

با این حال گروه‌های حقوق بشر نسبت به این دیوار که ممکن است غیرنظامیان سوری را در مرز سوریه گرفتار کند، ابراز نگرانی کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر