بازدید 16593
مروری بر روزنامه های دوشنبه نهم اسفندماه؛

علت تغییر ادبیات روحانی در سخنرانی ها/ یادداشت ظریف برای فروشنده

روزنامه های امروز سخنان دو روز گذشته رئیس جمهور را حامل پیام وی برای آغاز مبارزات انتخاباتی قلمداد کرده و در همین زمینه، مخالفان دولت به این اظهارات تاخته اند. این در حالی است که مراسم اسکار و انتخاب احتمالی فیلم فروشنده نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است. همچنین نامه احمدی نژاد به ترامپ نیز مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۷۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 27 February 2017

روزنامه های امروز سخنان دو روز گذشته رئیس جمهور را حامل پیام وی برای آغاز مبارزات انتخاباتی قلمداد کرده و در همین زمینه، مخالفان دولت به این اظهارات تاخته اند. این در حالی است که مراسم اسکار و انتخاب احتمالی فیلم فروشنده نیز از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است. همچنین نامه احمدی نژاد به ترامپ نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز موضوع اظهارات رئیس جمهور را در کانون توجه قرار داده اند.

علت تغییر ادبیات روحانی در سخنرانی ها/ یادداشت ظریف برای فروشنده 

روزنامه ایران در گزارش اصلی خود با تیتر «تقابل با جهان برای برخی نان داشت» به بخشی از سخنان دیروز رئیس جمهور، در نخستین «مجمع ملی سلامت و قدردانی از برگزیدگان جشنواره مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت توسعه» پرداخته و می نویسد: «برخی دچار آلزایمر سیاسی هستند و یادشان می‌رود، درمان قیمت دارو و تجهیزات پزشکی چه وضعی در کشور داشت زمان دولت قبل، وقتی می‌خواستیم انتقاد کنیم می‌گفتند، دولت را تضعیف نکنید و امروز هم که می‌خواهیم از اقدامات دولت قبل انتقاد کنیم می‌گویند کاری به گذشته نداشته باشید و اقدامات دولت خود را بگویید پوشش 11 میلیون نفری بیمه شدگان و اقدامات حوزه سلامت از افتخارات بزرگ این دولت است وزرای بهداشت، کشور و جهاد کشاورزی گزارش وضعیت سلامت غذایی و اجتماعی ایرانیان را به رئیسجمهوری ارائه دادند.»

مخالفان دولت به شدت به سخنان روحانی تاخته اند

 

روزنامه کیهان در گزارش اصلی خود با عنوان «تریبون‌های یک‌طرفه و پاسخ دولت به پرسش‌های خودساخته» نوشته است: « رئیس‌جمهور روز گذشته به مسائلی پاسخ داد که مشخص نیست از سوی چه کسانی مطرح شده است و در واقع این تریبون‌های یک طرفه را نوعی فرافکنی برای عدم پاسخ به پرسش‌های اساسی جامعه می‌توان نامید. گفتنی است بسیاری از سخنان رئیس جمهور محترم، در اصل پاسخ به شبهاتی است که اساسا وجود خارجی ندارد! یعنی جناب روحانی دائما در حال نبرد با دشمن فرضی هست! به عنوان نمونه،چه کسی مخالف تعامل با جهان بوده است!؟ تعامل یعنی همکاری یعنی ما رابطه مثبت و سازنده با دیگر کشورها. ما با این ارتباط، از آنها سرویس‌هایی می‌گیریم و به آنها سرویس‌هایی می‌دهیم. حتی یک نفر را می‌توان پیدا کرد که این منطق را قبول نداشته باشد!؟

اما ایشان با فراموش کردن رفتارهای دولت، می‌کوشد اصل صورت مسأله را تغییر دهد. رئیس جمهور محترم فراموش کرده که دولت یازدهم، صدها تعهد به دیگر دولت‌ها داد و آنها را تمام و کمال هم اجرا کرد، اما دولت‌های دیگر، هیچ تعهدی ندادند و پای هیچ قول و قراری نماندند! اگر کسی به این رویه اعتراض کند، اصل تعامل را قبول ندارد یا منش و روش نادرست دولت یازدهم را!؟

منتقدان دولت به این روش‌های به اصطلاح تعاملی دولت یازدهم معترضند‌‌‌. به اینکه دولتمردان ما در منزل سفیر سوئد، در مهمانی مختلط و ... حاضر شوند، با خفت و خوشحالی تاسف‌آمیز، از انعقاد قرار‌داد با آنها سخن بگویند، همانجا هم برخی چند قرار‌داد امضا کنند، اما یک روز بعد، همین کشور ایران را به نقض حقوق بشر متهم کند و به دنبال تصویب قطعنامه علیه میزبان دیروزش باشد! این تعامل نیست و ذلت و حقارت است و منتقدان به تحقیر یک ملت اعتراض دارند. اما رئیس جمهور محترم صورت مسئله را عوض می کنند!

رئیس جمهور محترم از آلزایمر سیاسی سخن گفته اما هیچ یادی از وعده‌های فراوان دولت نمی‌کند! وی به یاد نمی‌آورد که قرار بود چرخ اقتصاد و چرخ سانتریفیوژ باهم باید بچرخد، که مردم دیگر نیازی به یارانه نداشته باشند، عزت را به پاسپورت ملی برمی‌گردانند، ظرف ۱۰۰روز مشکلات مردم حل شود ، با برجام مشکل آب خوردن مردم درست شود،کلیه تحریمها در روز اجرای توافق باالمره برداشته شود و....ایشان حتی به یاد نمی‌آورد که از رکود عبورکردیم، در روز توافق هزاران ال سی خارجی در بانکهای کشور باز شد! و آیا واقعا مردم آلزایمر سیاسی دارند یا آنهایی که وعده حل تمام مشکلات را با حصول توافق هسته‌ای دادند؟! مشکل تریبون‌ها.»

 

روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی با عنوان «دو نکته‌ در باره اظهارات روحانی» نوشت: «رئیس جمهور حسن روحانی اخیرا در ادبیات خود در نطق ها تغییری ایجاد نموده است. رسیدن به صحت و سقم این ادعا ساده است. کافی است به دو نطق آخر رییس دولت رجوع شود. او چه دیروز و چه دو روز پیش به گونه ای سخن گفت که نشان می‌داد وارد فاز انتخاباتی شده است.نشان به آن نشان که معاون پارلمانی رییس جمهور نیز اذعان کرد رییس جمهور اخیرا به این جمع بندی رسیده است که کاندیدا شود.

حالا که عزم حسن روحانی جزم شده است یک نکته را نباید از ذهن دور نگه داشت که اکنون حسن روحانی در زنگ انشاء نیز نیست و زنگ حساب آغاز شده است.ملزومات فضای جدید روشن و بَین است.یعنی دیگر رییس جمهور نمی‌تواند بگوید «چه تحویل گرفته» بلکه باید بگوید «چه کرده است». احمدی نژاد اگر هم زمین سوخته تحویل داده ـ که داده ـ اما باید دید دولت تدبیرو امید چه گلی به سر مملکت زده است.»

نامه احمدی نژاد به ترامپ

علت تغییر ادبیات روحانی در سخنرانی ها/ یادداشت ظریف برای فروشنده 

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «قانون جاذبه» نوشت: «دونالد ترامپ در حالی نامه محمود احمدی‌نژاد را در 3362 کلمه به زبان فارسی و 3445 کلمه به زبان انگلیسی در 13 صفحه دریافت می‌کند که به مشاورانش در کاخ سفید دستور داده است گزارش‌های روزانه را در بیش از یک صفحه تنظیم نکنند، چرا که حوصله خواندن آن‌ها را ندارد. با این حال احمدی‌نژاد بسیار امیدوار است که ترامپ نامه‌اش را بخواند.

او در پایان نامه نوشته است: «امیدوارم از طولانی شدن نامه که اقتضای یک صحبت اساسی و سازنده است خسته نشده باشید». همچنین به نوشته سایت دولت بهار، این نامه به سفارت سوییس در تهران (حافظ منافع آمریکا در ایران) تحویل و برای حساب توئیتری رئیس‌جمهور آمریکا ارسال شده است.

این در حالی است که بخش دایرکت (پیام مستقیم) حساب کاربری توئیتر رئیس‌جمهوری آمریکا بسته است و البته محمود احمدی‌نژاد نیز در توئیتر هیچ حساب کاربری تایید شده‌ای ندارد و بعید است که کل متن نامه‌ای این چنین طولانی در قالب توئیت‌های مجزا با محدودیت 140 کاراکتر به ازای هر توئیت از طریق یک حساب کاربری برای رئیس‌جمهوری آمریکا منشن شده باشد. ترجمه انگلیسی این نامه نیز جالب توجه است. در ترجمه انگلیسی کل عبارت «بسم الله الرحمن الرحیم؛ الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی خاتم الانبیاء و المرسلین محمدالمصطفی(ص) و اهل بیته الطاهرین و علی جمیع الانبیاء و المرسلین و الصالحین؛ اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه» ترجمه شده است.

همچنین زیرامضای همیشگی محمود احمدی‌نژاد یعنی «خادم ملت ایران» به عبارت «I- service of the Irania- nation» ترجمه شده است که در انگلیسی مفهوم خاصی ندارد. در مجموع برخی بخش‌های این ترجمه یادآور سخنرانی انگلیسی محمد علی‌آبادی، سرپرست وزارت نفت دولت دهم در جایگاه ریاست اجلاسیه اوپک در سال 90 است.

احمدی‌نژاد در نامه خود چه نوشته است؟»

طرح از روزنامه نوآوران

علت تغییر ادبیات روحانی در سخنرانی ها/ یادداشت ظریف برای فروشنده 
طرح از روزنامه شرق
علت تغییر ادبیات روحانی در سخنرانی ها/ یادداشت ظریف برای فروشنده

سه‌گانه بزرگ وزارت اطلاعات

روزنامه اعتماد به نقل از يك مقام امنيتي سه مأموريت مهم انجام‌ شده از سوي وزارت اطلاعات را برشمرد. این روزنامه در این گزارش با عنوان «سه‌گانه بزرگ وزارت اطلاعات» نوشت: «یك مقام امنيتي با مرور نقش وزارت اطلاعات در ماجراي خنثي‌سازي عمليات تروريستي در ٢٢ بهمن امسال و استرداد مبلغ ١ ميليارد و ٧١٠ ميليون دلار از امريكا به اظهارات اخير سردار نجات پاسخ داد. به گزارش ايسنا، يك مقام آگاه امنيتي، با اشاره به نقل‌قول‌هايي كه اخيرا در برخي رسانه‌ها از سردار نجات، قائم‌مقام سازمان اطلاعات سپاه در رابطه با برخي از كيس‌ها نقل شده است، گفت: ضمن احترام وافري كه براي اين برادر عزيز و سردار فرهيخته و ارجمند قايليم براي تنوير افكار عمومي ذكر مطالبي لازم است. وي با اشاره به جريان ورود تيمي تروريستي به قصد انجام عملياتي ضدامنيتي در ٢٢ بهمن، گفت: تيمي تروريستي كه به قصد ضدامنيتي در ٢٢ بهمن وارد كشور شده بود از آغاز تا پايان منحصرا توسط وزارت اطلاعات شناسايي و زير ضربه رفت و عناصر آن توسط وزارت اطلاعات دستگير شدند. وي در ادامه به ماجراي استرداد مبلغ يك ميليارد و ٧١٠ ميليون دلار از امريكا پرداخت و گفت: استرداد مبلغ يك ميليارد و ٧١٠ ميليون دلار از امريكا در جريان مذاكرات تبادل زندانيان انجام شد كه مديريت مذاكرات توسط شوراي عالي امنيت ملي به وزارت اطلاعات محول شد و كليه مراحل مذاكرات توسط نماينده وزارت اطلاعات با همراهي بانك مركزي ايران و دفتر خدمات حقوقي رياست‌جمهوري انجام گرفت و موفق به آزادسازي يك ميليارد و ٧١٠ ميليون دلار و همچنين آزادي چند تن از زندانيان و رفع تحريم از تعدادي از بانك‌ها و شخصيت‌هاي حقوقي و حقيقي ايران شد.»

ايست شوراي نگهبان به مافياي واردات سيگار

روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «تخفيف 500 درصدي سيگار به نفع جيب مافيا » نوشت: «با وتو شدن افزايش ماليات بر دخانيات در مجلس دهم به گفته رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، بسياري از سيگارهاي وارداتي را مي‌توانيد به يك پنجم قيمت كشور توليدكننده خودشان خريداري كنيد. اين همه لطف در حق اهالي دود و سيگار هم با پيشنهاد يكي از نمايندگان مجلس دهم كليد خورد؛ ‌پيشنهادي كه به موجب آن منبع محاسبه ماليات مواد دخاني به جاي محاسبه قيمت خرده‌فروشي به قيمت در كارخانه تغيير كرد و با اين تغيير ميزان ماليات اخذ شده از مواد دخاني به نصف و حتي يك پنجم قيمت كاهش مي‌يابد. اين مصوبه مجلس اما انگار نتوانسته شوراي نگهبان را قانع كند و به دليل ابهامات اين طرح و همچنين كاهش درآمد دولت از ماليات مصوبه كاهش ماليات سيگار به مجلس برگشت خورده است.

مافياي دخانيات و سيگار انگار زورشان بر سلامت مردم و حتي بر درآمدزايي براي دولت مي‌چربد و با فشار به مجلس توانستند بر خلاف تعهدات ايران به كنوانسيون جهاني مبارزه با دخانيات، ماليات بر سيگار را آنقدر كاهش دهند كه حالا به گفته خسرو صادق‌نيت، رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت بسياري از سيگارهاي وارداتي به يك پنجم قيمت كشور توليدكننده خودشان فروخته مي‌شود و دليل آن اين است كه در كشور توليد‌كننده، ماليات زيادي براي آن اخذ مي‌شود، در حالي كه در كشور ما اين محصول به راحتي در اختيار جوانان قرار مي‌گيرد. به گفته وي اين موضوع (منبع محاسبه ماليات مواد دخاني به جاي محاسبه قيمت خرده‌فروشي به قيمت در كارخانه) هر چند در صحن علني تصويب شد و به شوراي نگهبان رفت، اما شوراي نگهبان به دليل ابهاماتي كه بر آن وارد بود و همچنين به دليل كاهش درآمد دولت از محل اخذ ماليات با آن مخالفت كرد و اين طرح برگشت خورد و قرار است مجدداً همين روزها در صحن مجلس بررسي شود. »

اسکار برای فرهادی

محمد جواد ظریف در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان « ظریف: حرف فرهادی، سخن ماست» در تمجید از فیلم فروشنده نوشت: « دنیای امروز بیش از هر زمان دیگر به صلح، مدارا و امنیت نیاز دارد. در حالی که جمهوری اسلامی ایران تمام همت خود را به کار بسته تا بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را که نقشی در پیدایش آنها نداشته بی‌اثر و بر اهمیت تلاش‌های بیشتر در ایجاد صلح تأکید کند، دولت جدید ایالات متحده امریکا دست به اقداماتی غیرعقلانی نظیر ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به این کشور زده که اگرچه فعلاً ناکام مانده و متوقف شده است، اما تصمیماتی از این قبیل تنها به ایجاد چالش‌ها و بحران‌های تازه دامن خواهد زد. هرچند جمهوری اسلامی ایران و مسئولان آن همواره کوشیده‌اند چنین تصمیمات نابخردانه‌ای را بی‌ثمر کنند، اما در این میان، علاوه بر دیپلمات‌های کشور، نقش هنر و رسالت واقعی هنرمندان را هم نباید در تحکیم و تقویت دوستی میان ملت‌ها فراموش کرد.

«اصغر فرهادی» فیلمساز شناخته شده کشورمان با ساخت آثار قابل تأمل در چارچوب مقررات رسمی کشور، نقشی انکارناپذیر در درخشش نام ایران در جهان داشته است. تصمیم او و سرکار خانم ترانه علیدوستی برای عدم حضور در مراسم اسکار امسال و نشان دادن اعتراض‌شان به دولتمردان امریکا سبب شد تا اثرِ رفتار افراطیون امریکایی برای بسیاری از هنرمندان و دیگر ملت‌ها روشن شود. دو هنرمندی که در ایران مشغول فعالیت هستند و به شکلی دیگر سخن ملت ما را که صلح، شرافت و غیرت ملی است منعکس کردند. حالا اتحاد کم‌نظیری را در حمایت از فرهادی و مخالفت با اراده دور از منطقِ دولتمردان تازه روی کارآمده امریکا شاهد هستیم که ظاهراً هنوز نمی‌دانند جهانِ امروز از ممنوعیت‌ها و دیوار کشیدن‌ها عبور کرده است.

اصغر فرهادی و دست‌اندرکاران «فروشنده» اسکار را به دست آورند یا نه، دستشان خالی نخواهد بود؛ آنها همان حرفی را زدند که سخن ماست؛ و آن هم جست‌و‌جوی صلح و نفرت از کینه‌توزی و جنگ‌افروزی است. این صدا با صدای مردم جهان در برابر سیاست‌های بدخواهانه، یکی شده است. آنها با اطمینان و ایمان، ادعاهای گزاف دولت امریکا را برای بسیاری از مردم جهان روشن کردند که این دستاورد کمی نیست.»

 
 طرح از روزنامه شهروند
 علت تغییر ادبیات روحانی در سخنرانی ها/ یادداشت ظریف برای فروشنده

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل