بازدید 4813
امیر خوراکیان در نشست خبری فردای روشن کودک مطرح کرد

ویژگی موسسات فرهنگی موفق در فضای مجازی

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: یکی از ویژگی‌های موسسات فرهنگی موفق این است که توجه به محتوای بومی را در دستور کار خود قرار داده است و هر امر فرهنگی مبتنی بر مصرف یکطرفه باشد پایدار نخواهد شد.
کد خبر: ۶۷۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 26 February 2017
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: یکی از ویژگی‌های موسسات فرهنگی موفق این است که توجه به محتوای بومی را در دستور کار خود قرار داده است و هر امر فرهنگی مبتنی بر مصرف یکطرفه باشد پایدار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست خبری فضای امن کارشناسی شده، تخصصی شده و بومی مجازی و حفظ و افزایش مخاطب مکتوب با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی و مجتبی سادات موسس و مدیرعامل موسسه فردای روشن کودک صبح امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این مراسم حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، اظهار داشت: علت اصلی که خدمت شما رسیدم کار رو به جلوی یک موسسه مطبوعاتی «نبات» است، مطبوعات زمانی رشد پیدا می‌کند که اقدامات تکمیلی انجام دهد.

وی افزود: الگوی مصرف رسانه‌ای تغییر پیدا کرده است وقتی مصرف رسانه‌ای الگوی آن عوض شد رسانه‌هایی که با درک درست شرایط روز خود را تنظیم می‌کنند و امکانات تصویری از خود نشان می‌دهند این باعث خوشحالی بنده است و من به عنوان خانواده مطبوعات در آن شرکت می‌‌کنم.

خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در این نشست اظهار داشت: ما این روزها مسائل مهی در شورای عالی فضای مجازی دنبال می‌کنیم موتور جستجوی ملی،‌پیام‌رسان داخلی و ایمیل ملی است.

وی افزود: اگر تولید محتوا با مسایل ملی ما پیوند بخورد امر بی‌محتوایی نخواهد بود و مساله محتوای بومی مساله مهمی است که مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی خودمان باشیم و در تلاشیم مسایل مختلفی را پیگیری کنیم.

خوراکیان با بیان اینکه امید اصلی ما به بخش خصوصی است گفت: ساختارهای حکومتی به علت نیازهای متعدد نمی‌توانند نیازگوی بسیاری از نیازها باشند،‌نکته بعدی که ضامن موفقیت است توجیه اقتصادی فعالیت فرهنگی است یکی از ویژگی‌های موسسه فردای روشن کودک «نبات» این است مه محتوای بومی را در دستور کار خود قرار داده است و نگاه خودکفایی را  الگوی خود قرار داده است.

وی افزود: نکته بعدی که ضامن موفقیت است توجیه اقتصادی است؛ یکی از ویژگی‌های نبات این است که توجه به محتوای بومی را در دستور کار خود قرار داده است و هر امر فرهنگی مبتنی بر مصرف یکطرفه باشد پایدار نخواهد شد.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، گفت: ما باید در شرایط فعلی همه تلاش را برای فضای بومی در نظر بگیریم که شاهد نهضت بومی باشیم و نکته دیگر نگاه فرصت‌محور موسسه فردای روشن کودک «نبات» است که با شناخت درست فضای مجازی دست به اقدامات گوناگون زده است.

وی گفت: مساله سوم این موسسه که می‌تواند الگویی برای موسسات دیگر قرار بگیرد فراوری محتوا است ما در بخش محتوای اسلامی و بومی قوی هستیم، بخصوص در دهه‌های اخیر در حوزه محتوای دست اول اتفاق مهمی است که رخ داده است مساله سوم موفقیت این موسسه فراوری محتوا و مساله بعد انتشار هدفمدی و دسته‌بندی مخاطب است.

خوراکیان ادامه داد: تناسب بین موضوع و مخاطب از ویژگی‌های نبات است که توانسته محتوای ارزشمند انتخاب کند و مخاطب خود را بشناسد و محور دیگر بازخورد از مخاطبان این موسسه است.

وی در پایان گفت: ما باید از تجزیه موفق بهره‌برداری کنیم تا چراغ راه دیگران باشیم.

مجتبی سادات مدیر موسسه فردای روشن کودک و گروه رسانه‌های نبات از دیگر سخنرانان این برنامه بود که طی سخنانی اظهار داشت: در نمایشگاه مطبوعات امسال و در بخش کودک و نوجوان، گروه نشریات نبات عنوان برتر را به خود اختصاص داد. هم اکنون این گروه با همراهی تیمی با سال‌ها تجربه و دانش‌اندوزی و با استقبال فوق‌العاده مخاطبین توانسته با چاپ اکنون این گروه با همراهی تیمی با سالها تجربه و دانش‌اندوزی و با  استقبال فوق‌العاده مخاطبین توانسته با چاپ مجلات تخصص و دارای رده‌بندی سنی، به اذعان صاحب نظران این حوزه موفق‌ترین نشریه کاملا خصوصی ایران باشد.

وی افزود: تمام تلاش گروه نشریات نبات این است که خواندن و فکر کردن جزو لذت‌ها و سرگرمی‌های روزانه بچه‌ها باشد. آمارهای میدانی نشان می‌دهد مخاطب نبات حداقل روزی یک ساعت با مجله خود مشغول است و این یعنی،‌این گروه موفق بوده تا در بخش کوچکی از جامعه رشد فرهنگ مطالعه ایجاد کند.

بنابراین گزارش در حاشیه این نشست اپلیکیشن کودک «نبات» رونمایی شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار