بازدید 2532

وزارت نفت مکلف به تامین اعتبار برای گازرسانی به روستاها شد

کد خبر: ۶۷۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 26 February 2017
نمایندگان مجلس بندی از لایحه بودجه را به تصویب رساندند که به موجب آن وزارت نفت مکلف شد اعتبارات مورد نیاز برای گازرسانی به روستاها و مناطق سردسیر را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۶ در بخش درآمدی دو بند را به تبصره یک این لایحه الحاق کردند.

بر این اساس و در اجرای تبصره بند الف ماده ۶۵ قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت، وزارت نفت مکلف است اعتبار مورد نیاز را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد.

در ماده ۶۵ قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت، دولت مکلف شده تا پایان تکالیف تعیین شده علاوه بر دریافت نرخ گاز به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی ۱۰ درصد بهای گاز مصرفی به استثنای خوراک پتروشیمی‌ها به عنوان عوارض از مشترکان دریافت و به حساب خزانه‌داری کل کشول واریز کند که طبق بند الف این تبصره ۸۰ درصد وجوه دریافتی صرفا برای احداث تاسیسات و خطوط لوله گازرسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر، نفت خیز، گاز خیز و استان‌هایی که برخورداری آن‌ها از گاز کمتر از متوسط کشور است، توسط وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی ربط هزینه می‌شود.

همچنین بندی دیگری با تبصره یک الحاق شد که به موجب آن اگر چنانچه کمیته برنامه ریزی شهرستان برای راه‌های روستایی اعتبار زیرساخت پیش بینی نکرد  قیر رایگان آن شهرستان در اختیار شهرداری‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهیاری شهرستان قرار گرفت تا در عمران معابر داخل روستا مصرف شود.

انتهای پیام

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار