بازدید 4380

مصوبه مجلس برای مقابله با ممنوعیت‌های اخیر آمریکا

کد خبر: ۶۷۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 26 February 2017
نمایندگان مجلس در واکنش به ممنوعیت‌های اخیر دولت جدید آمریکا برای ورود ایرانی‌ها به این کشور و ایجاد مشکلاتی برای ایرانی‌های مقیم آمریکا مصوبه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا در سال ۹۶ اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) و در پایان بررسی بخش‌های درآمدی بودجه ۹۶، بند الحاقی را به کل بودجه با ۱۵۰ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، دولت مکلف است جهت جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا در سال ۹۶ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارتخانه‌های علوم و اقتصاد و دارایی بالمناصفه از محل سهام قابل واگذاری در جدول ۱۸ اختصاص دهد.

بعد از تصویب این مصوبه لاریجانی گفت که این مصوبه اقدامی در برابر عمل آمریکایی‌ها است که از ایرانی‌ها برای حضور در کشور استقبال شود.

محسن کوهکن به عنوان پیشنهاد دهنده این بند گفت: این مصوبه پیام روشنی به دنیا است که جمهوری اسلامی ایران برای تک تک تبعه‌های خود در تمام عالم ارزش قائل است و حتی اگر در آمریکا نیز آنها با نامهربانی مواجه شدند با اختصاص امکاناتی آغوشش را برای آنها باز می‌کند و آغوش ایران برای همه ایرانی‌های مقیم آمریکا همیشه باز است.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان