بازدید 2214

مصوبه مجلس برای شفاف‌سازی درآمد برخی از دستگاه‌ها

نمایندگان مردم در خانه ملت مصوبه‌ای را جهت شفاف سازی درآمد برخی از دستگاه‌ها داشتند که بر اساس آن سود سپرده درآمدشان به خزانه واریز می شود.
کد خبر: ۶۷۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 26 February 2017
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 8 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی،در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 96 با بخش 2 بند (الف ) تبصره 21 این لایحه که در رابطه با شفاف سازی برخی ازدستگاه‌ها است موافقت کردند.

دربخش 2 بند (الف) این تبصره آمده است:بانک های دولتی و غیردولتی دارای اجازه قانونی برای پرداخت سودسپرده و تشکیل حساب پشتیبان برای وجوه موضوع جزء(1) این بند نیستند.دستگاههایی که مجاز به دریافت سود سپرده هستند،درآمد حاصل از سود سپرده آنها به عنوان درآمد اختصاصی محسوب می‌گردد و مکلفند درآمد حاصله از این محل را به حساب درآمد اختصاصی موضوع ردیف 160 و 120 تا مبلغ 3 هزار میلیارد ریال  نزد خزانه‌داری کل واریز و متناسب با سهم واریزی خود از محل ردیف 1025000 دریافت نمایند.

تخلف از حکم اجزاء(1) و (2) این بند، تصرف در وجوه و اموال دولتی محسوب می‌شود و مجازات‌های مالی ماده 598 قانون مجازات اسلامی برای آنان اعمال  می‌شود.

موارد مأذون از طرف مقام معظم رهبری ازشمول این تبصره مستثنی می‌شوند.

گفتنی است؛درجریان بررسی این لایحه پیشنهاد الحاقی "ملکشاهی" در رابطه با تبصره 21 مبنی بر "موارد مأذون از طرف مقام معظم رهبری از این شمول این تبصره مستثنی می‌شود"  با 114 رأی موافق، 61 رأی موافق و 12 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر به تصویب رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها