بازدید 2797

٢٤ میلیون بشکه میعانات گازی در ماه گذشته میلادی صادر شد

ایران در ماه ژانویه (دی- بهمن) ٢٤ میلیون بشکه میعانات گازی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرد.
کد خبر: ۶۷۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 25 February 2017
ایران در ماه ژانویه (دی- بهمن) ٢٤ میلیون بشکه میعانات گازی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، کشورهای آسیایی بزرگ ترین مشتری میعانات گازی ایران به شمار می روند که با تحویل یک محموله یک میلیون بشکه ای میعانات گازی به شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم (بی.پی) شرکت‌های اروپایی نیز در فهرست علاقه مندان به خرید میعانات گازی ایران قرار گیرند.

به گزارش شنبه وزارت نفت، میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران پس از لغو تحریم‌ها از یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز به بیش از ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز بتازگی در نشست خبری اعلام کرد: هنگام تحویل دولت در سال 13٩٢، تولید میعانات گازی روزانه ٣٢٥ هزار بشکه بود که اکنون به ٥٥٠ هزار بشکه رسیده است.

علی کاردر گفت: در سال 13٩٢، ٧٥ میلیون بشکه میعانات گازی روی آب ذخیره داشتیم که با رفع تحریم ‌ها و صادرات آنها، ذخایر کنونی به ٢٥ میلیون بشکه رسیده است و پیش بینی می کنیم تا پایان فروردین ماه سال آینده ذخایر روی آب میعانات گازی صفر شود.

به گفته وی، با احتساب قیمت ٤٠ دلار برای هر بشکه میعانات گازی، فروش ٥٠ میلیون بشکه میعانات گازی، نزدیک ٢ میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی کرد.

با تکمیل همه بخش های پارس جنوبی، تولید میعانات گازی ایران به یک میلیون بشکه در روز می رسد.

گاز طبیعی که از مخازن گازی برداشت می‌شود، حاوی حجم قابل ملاحظه ‌ای میعانات گازی است؛ ویژه زمانی که حجم برداشت گاز از مخزن زیاد باشد. 

میعانات گازی به جریان هیدروکربنی مایع گفته می‌شود که در ذخایر گاز طبیعی وجود دارد و به صورت رسوب و ته نشین در گاز استخراجی یافت می‌ شود.

به گزارش ایرنا بر اساس آخرین گزارش گمرک، از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه، 6 میلیارد و 571 میلیون دلار میعانات گازی صادر شد. 

میعانات گازی در دوره زمانی 11 ماهه، 17.07 درصد از کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل