بازدید 3497

بودجه اکتشاف در برنامه ششم اعلام شد

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت درمورد بودجه اکتشاف در برنامه ششم اظهار کرد: بودجه اکتشاف به غیر از بودجه بلوک های اکتشافی در برنامه ششم توسعه حدود دو میلیارد دلا است.
کد خبر: ۶۷۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 25 February 2017
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت درمورد بودجه اکتشاف در برنامه ششم اظهار کرد: بودجه اکتشاف به غیر از بودجه بلوک های اکتشافی در برنامه ششم توسعه حدود دو میلیارد دلا است.

سید صالح هندی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بودجه تعیین شده برای کل فعالیت های حفاری است، توضیح داد: این بودجه شامل بلوک ها نمی شود و بودجه بلوک ها توسط سرمایه گذاران تامین می شد.

وی به این سوال که میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای توسعه بلوک ها چقدر است، پاسخ داد: میزان سرمایه گذاری بستگی به بلوک مورد نظر دارد، اما به طور کلی سرمایه مورد نیاز برای مطالعه اولیه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار است.

بر اساس این گزارش مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت چندی پیش از برگزاری مناقصه برای ۱۴ بلوک اکتشافی که به تصویب رسیده‌اند خبر داد و گفت قرار است پروژه‌هایی که صرفا توسعه‌ و تولیدی هستند (E&P) به مناقصه بروند که در این راستا با وزیر صحبت شده تا این مناقصه‌ها توسط اکتشاف انجام شود .قرار است این مناقصه‌ها توسط اکتشاف و در قالب قراردادهای قبلی یعنی بیع متقابل انجام شود.

وی با بیان این‌که فرآیند معرفی بلوک‌ها انجام شده و مناقصات برگزار خواهد شد، اظهار کرد همچنین دو مطالعه به مطالعات قدیمی اضافه و نهایی شده است. یکی از این مطالعات مطالعه با شرکت پتروناس مالزی و دیگری یک شرکت اروپایی است که درخواست کرده تا زمانی که قرارداد نهایی نشده نام آن اعلام نشود.

روش‌های تنوع منابع مالی در اکتشاف

هندی همچنین از متنوع شدن تامین منابع مالی در اکتشاف خبر داده و گفته بود  یکی از این روش‌ها استفاده از بلوک‌ها و روشی دیگر اتخاذ روشی است که به آن پرداخت تاخیری گفته می‌شود. در این روش شرکت‌هایی حاضر شدند برای ما کار انجام دهند اما هزینه آن را برای مثال سه سال بعد تحویل بگیرند. در حال حاضر سه پروژه لرزه‌نگاری بزرگ در قالب این موضوع تعریف شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار