بازدید 36576
بسته خبری «تابناک»؛

پشت‌پرده کاندیداتوری حمید بقایی/ وزرا مهمانی مختلط شبانه نروند!/ واکنش تند یک اصلاح طلب به توئیت آشنا/ ادعای خانه 50 میلیاردی روحانی!/ احمدی نژاد در قم با سید حسن خمینی دیدار کرد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «شرایط انجام آزمایش موشکی»، «میتینگ انتخاباتی در چهارشنبه آخر سال»، «دیدار احمدی نژاد و قالیباف در مشهد تکذیب شد»، «نوید توئیتری دستجردی برای حامیان جبهه مردمی» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 25 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شرایط انجام آزمایش موشکی

سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت :همه آزمایش‌های موشکی سپاه مصوب ستاد کل نیروهای مسلح و با هماهنگی شورای امنیت عالی ملی بوده و ریاست این شورا نیز بر عهده ریاست جمهوری است که مصوبات آن به تصویب مقام معظم رهبری می‌رسد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


وزرا مهمانی مختلط شبانه نروند!

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس در جلسه نوبت عصر امروز (شنبه 7 اسفند) پارلمان تذکرات کتبی نمایندگان مجلس را قرائت کرد. براساس تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به وزرا و رئیس‌جمهور، 4 تن از نمایندگان شامل نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد، محمد دهقان نماینده شاندیز و طرقبه و محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس در تذکری به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور خواستار جلوگیری از حضور وزرا در میهمانی‌های شبانه و مختلط سفرای کشورهای خارجی در کشورمان شدند.تسنیم این خبر را منتشر کرد.


میتینگ انتخاباتی در چهارشنبه آخر سال

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در همایش سراسری مجریان انتخابات گفت: جریانی قصد دارد در نوروز در مکانی خاص جمع شوند و خبر داریم که این جریان در چهارشنبه آخر سال می‌خواهند برای انتخابات شروع کنند که ما باید احکام تنش‌زا و تحرکات را به درستی مراقبت و امنیت را برای آنها تقویت کنیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


دیدار احمدی نژاد و قالیباف در مشهد تکذیب شد

علی اکبر جوانفکر با صدور بیانیه ای دیدار محمود احمدی نژاد و محمدباقر قالیباف در مشهد را تکذیب کرد. متن تکذیبیه بدین شرح است:

مدیر مسئول محترم روزنامه قانون

متاسفانه تیتر اول روز شنبه روزنامه قانون به انتشار یک ادعای خلاف واقع دایر بر ملاقات دکتر احمدی نژاد و آقای قالیباف در هتل کوثر مشهد اختصاص داشت. سفر دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم سابق به شهر مشهد یک سفر زیارتی به اتفاق خانواده محترم ایشان بوده و در جریان آن نیز ملاقات سیاسی با هیچ کس از جمله شهردار محترم تهران نداشته اند. انتظار دارد طبق قانون مطبوعات نسبت به انتشار پاسخ در اولین شماره و در همان محل و با همان اندازه اقدام شود.


جریان احمدی‌نژاد در دو انتخابات گذشته حضور نداشت

حمید بقایی که به تازگی با اعلام کاندیداتوری‌اش توجه فراوانی رو به خود جلب کرده است در گفت‌وگو با هفته‌نامه صدا در خصوص مبارزه با میزان آرا روحانی با توجه به پیروزی در دو انتخابات قبلی گفت: صاحبان اندیشه احمدی نژادی در دو انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و مجلس دهم غایب بودند.


ادعای خانه 50 میلیاردی روحانی!

محمدحسن قدیری ابیانه، از دیپلمات‌های سابق کشورمان به تازگی طی یک سخنرانی در دانشگاه شهید باهنر شیراز گفته است: این دولت شفاف‌سازی نمی‌کند چراکه نباید مردم بدانند حقوق ماهیانه رئیس بانک رفاه 250 میلیون تومان بوده و رئیس بانک ملت چندین برابر این دریافت می‌کرده است به دلیل اینکه این آقایان از نزدیکان رئیس‌جمهور هستند زیرا اگر مردم از این جریانات باخبر شوند، دیگر (آقایان) چگونه می‌توانند حقوق چند صدمیلیونی دریافت کنند؟ او همچنین می‌افزاید: دولت قبلی نیز اشکالات بسیاری داشت اما رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم همان اول اموال خود را اعلام کرد اما رئیس‌جمهور فعلی این کار را نمی‌کند چرا که اگر مردم بدانند که در خانه 50 میلیارد تومانی زندگی می‌کند، دیگر به او رأی نخواهند داد. فارس این خبر را منتشر کرد.


مطهری به هذیان‌گویی‌های عجیب و غریب کشیده شده است

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه گفت: "به نظر می‌رسد کار آقای علی مطهری بعد از خلاف‌گویی‌ها و بی‌بصیرتی‌های سابق، به هذیان‌گویی‌های عجیب و غریب هم کشیده شده است".مقدم‌فر ادامه داد: ارتباط با اجنه و احضار ارواح جزء آداب منحرفان و رمالان و جن‌گیران است، لذا تعجب می‌کنم که چطور آقای مطهری به این روش‌ها علاقه نشان می‌دهد و دیگران را هم به به‌کارگیری آن ارجاع و سوق می‌دهد. این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای با طرح این پرسش که "آیا این نوع ادبیات سخیف و این گونه رفتار سیاسی شأن و منزلت عالی‌ترین نهاد قانونگذاری را در جامعه به‌ویژه نزد فرهیختگان تنزل نمی‌دهد؟"، اظهار داشت: انتظار عقلانی از چنین فردی این است از رفتار غیرشرعی خود عذرخواهی کند و ارزش‌های اسلامی و شرعی را پای منافع زودگذر سیاسی ذبح نکند و بداند که عاق پدری چون شهید مطهری شدن افتخاری نیست که برای آن چنین به آب و آتش می‌زند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.


جردن باروز و خانواده‌اش به ایران می‌آیند

جردن باروز یکی از کشتی‌گیران عنوان‌دار تیم ملی آمریکا سالهاست که نامش برای تمامی اهالی کشتی و مردم علاقمند به این رشته آشناست و در هر میدانی که حضور داشته همواره مورد حمایت و تشویق ایرانیان قرار گرفته است. او با تازگی در جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه هم روزهای خوب و خاطره انگیزی را گذراند و در صفححات شخصی خود در شبکه های اجتماعی بارها به این موضوع اشاره کرد. باروز به رغم شکست تیم آمریکا در فینال برابر ایران، باز هم این مسابقات را یکی ار بهترین لحظات عمر ورزشی خود و ایرانیان را از بهترین تماشاگران و حامیان کشتی جهان خواند. بر این اساس فدراسیون کشتی ایران نیز با توجه به ابراز علاقه جردن باروز و همسرش برای سفر به ایران از او و خانواده اش دعوت کرد در صورت تمایل برای سفری ۱۰ روزه به کشورمان بیایند تا با شهرها و مناطق تاریخی کشورمان و همچنین خانواده کشتی ایران بیشتر آشنا شوند. مهر، این خبر را منتشر کرد.


بی خبری نماینده اصلاح طلب از تجلیل هاشمی

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز قوه مقننه در تذکری شفاهی ضمن تشکر از برگزاری موفق ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین و بیانات مقام معظم رهبری در این کنفرانس گفت: خوب بود از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی که طرفدار فلسطین بود، در این کنفرانس تجلیل می‌شد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه از تشکل‌ها و احزاب مختلفی از جهان دعوت شده بود تا در این کنفرانس حضور یابند، بهتر بود از احزاب و تشکل‌های سیاسی داخلی نیز دعوت می‌شد تا در ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین حضور یابند. علی لاریجانی رئیس جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: خبر ندارید! از هاشمی رفسنجانی تجلیل شده و آقازاده وی لوح تقدیری را دریافت کرد و از تلویزیون نیز پخش شد. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


با دولت خسته نمی‌توان کشور را مدیریت کرد

مهرداد بذرپاش معاون رئیس‌جمهور سابق با بیان اینکه، با دولت خسته نمی‌توان کشوری و مردمی جوان را مدیریت کرد، گفت: نگاه خسته‌نق زن فرصت طلب، دست و بازوی قدرتمند مهندس جوان ایرانی را نمی بیند؛ مهندس، مسأله حل کن است نه مسأله پاک کن، که نیاز اصلی کشور است؛ امروزی برخی وقتی با مسائل اصلی کشور مواجه می‌شود، پاک کردن صورت مسئله را راحت‌ترین کار می‌دانند. بذرپاش تاکید کرد: برخی از ژنرال‌هایی که 37 سال پیش مهندس بوده اند، امروز به تجار بین المللی تبدیل شده‌اند و پهنه کشور کرکره مغازه آنها شده است؛ جوانان نباید از تهدیدها و تهمت‌هایی که در مسیر آرمان های الهی به آنها می‌زنند، ترسی داشته باشند؛ جوانان به خوبی می‌دانند هر قدمی که در راه کمک به محرومین و مستضعفین بردارند برچسب‌باران خواهند شد اما بدانند که جوانان ایستاده‌اند و میدان را برای خسته‌ها خالی نخواهند کرد. تسنیم، این خبر را منتشر کرد.


باهنر: ریزش آرای روحانی قطعی است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: فتنه ۸۸ هزینه های سنگینی را به نظام از بعد امنیتی، اقتصادی و سرمایه های اجتماعی وارد کرد که مهمترین این لطمه ها و خسارات آسیب دیدن سرمایه های اجتماعی بود. اگر کسی می خواهد عذرخواهی و توبه کند باید قبول کند جرمی را انجام داده برای اینکه این اشتباه را جبران کند باید اقرار به گناه کند البته برخی گناهان جبران پذیر نیست. محمد رضا باهنر گفت: شرایط آقای روحانی به گونه ای است که شاید برای اولین بار بود که رئیس جمهور منتخب مردم فقط با دو دهم درصد رای بیشتر از حد نصاب انتخاب شد. ریزش رای مسئولان اجرایی طبیعی است و ریزش رای آقای روحانی هم قطعی است و هیچ کس در آن تردید ندارد. اگر قرار باشد آقای روحانی در محدوده دور قبل رای داشته باشد حتما شکست خواهد خورد. مهر این خبر را منتشر کرد.


واکنش تند یک اصلاح طلب به تویت آشنا

جهانبخش خانجانی در صفحه تلگرام خود نوشت: جمنا ویا هرگروه سیاسی رقیب که سعی می کند از فرایند دموکراسی خواهی در عرصه مناسبات ومبارزه سیاسی وارد شود قابل احترام است.ولو مشی و سیاست جریان سیاسی موصوف مورد تایید یا نظرمانباشد. درنوشتاری پیش از این در روزنامه ایران و ابتکار ودرکانال شخصی نوشته بودم که هرگروه ویا جریانی رقیب را کوچک و حقیر بشمارد درواقع نقطه عزیمت وهزیمتش از همان جا آغاز می گردد. آقای روحانی و تیم همراهش باید بدانند که پایگاه رایشان جمنا و جریانات نشاندار اصولگرا نیستند و بدیهی است که اصولگرایان معقول و اصلاح طلبان هستند که حامی دولت و آقای روحانی هستند. لذا از دومنظر این ادبیات ، فاخر و مورد تایید نیست. 1-از این لحاظ که کوچک شماری وتمسخر رقیب کار شایسته و پسندیده ای نیست . 2-از منظر دیگر درقاموس اصلاح طلبی و اعتدال بکارگیری واژگانی اینچنینی جایگاهی ندارد. اگر حتی شما از حضور افرادی که آنان را غضنفر نامیده اید نگران هستید وبه آنان توصیه به یارگزینی بهتر کرده اید دراینصورت جامعه را به همراهی شما با رییس جمهور محترم دچار تردید می نماید.


احمدی نژاد در قم با با سید حسن خمینی دیدار کرد؟

شنيده هاي خبرنگار رويداد حاكي از اين است اخيرا احمدي نژاد در سفري چند ساعته در قم به ديدار سيد حسن خميني رفته است، وي در اين ديدار گفته است: در حال رايزني است تا بتواند نامزدانتخابات بشود.وي همچنين خواب عجيبي كه ديده بود را در این دیدار تعريف ميكند!همچنين احمدي نژاد قصد داشته به ديدار چند مرجع تقليد برود كه با توجه به وجود زمزمه هايي درباره عدم پذیرش او توسط مراجع تقلید، سفر وي ناتمام مانده است.


واکنش یک فعال کارگری به مصوبه امروز مجلس

یک فعال کارگری در واکنش به مصوبه جنجالی امروز مجلس درباره معافیت مالیاتی حقوق کارگران گفت: آیا نباید به دولت تدبیر و امیدی که با هدف بسط و گسترش عدالت اجتماعی آمد خرده گرفت که چرا این گونه درخواست تبعیض آمیزی را ارائه نموده است؟ فرامرز توفیقی، فعال کارگری در واکنش به مصوبه امروز مجلس مبنی بر سقف معافیت مالیاتی 1.5 میلیون تومانی حقوق کارگران که 500 هزار تومان کمتر از حقوق کارمندان دولت تعیین شد، گفت: متاسفانه در ایام انتخابات و در بحبوحه نیاز به آرای مردم همیشه صحبت از صیانت ، حمایت ، دادخواهی و برگرداندن آب به جوی خود از کسانی شنیده می شود که بعد از نشستن بر کرسی قدرت به یکباره فراموش می کنند که چه عهد و پیمانی را با مردم بسته اند؟ توفیقی بیان کرد: آیا هیچگاه به فکر وادار نمودن کسبه و دلالان ارز و مسکوکات که هر ساله برای ارزش افزوده بر تبادلات بازار خدشه وارد می کنند تمهیدی اندیشیده اند؟ آیا فشار بر طبقه ضعیف کارگری خاموش کردن کورسوی امید در جامعه نیست؟ آیا به اثرات خانوادگی ، اجتماعی ، سیاسی این تصمیم ( معافیت 2میلیونی کارمندان از مالیات و معافیت 1.5 میلیون تومانی کارگران از مالیات) واقفند؟ آیا نباید به دولت تدبیر و امیدی که با هدف بسط و گسترش عدالت اجتماعی آمد خرده گرفت که چرا این گونه درخواست تبعیض آمیزی را ارائه نموده است؟ ایسنا این خبر را منتشر کرد.


کنایه ضرغامی: سایز بزرگ مال آدم‌های خاص است

عزت الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی در اینستاگرامش از لباس‌های سایز بزرگ گفت و یادی از گذشته‌ها کرد.ضرغامی نوشت:

سایز بزرگ!

از این فروشگاه‌ها در سطح شهر زیاد شده است. این عکس را دیروز گرفتم.

عرضه این لباس‌ها، برای آدم‌های درشت و فربه خوب است.

اشکال آنجاست که خیلی از جوان‌ها، به دلیل کم تحرکی و پرخوری مشتری این فروشگاه‌ها شده‌اند.

بعضی از اینها را می‌شناسنم که از درب منزل تا پارکینگ محل کار و درب آسانسور داخل خودرو هستند. این وضعیت اصلاً خوب نیست و خطرناک است!

در دوران دبیرستان، بیشتر اوقات از محل منزل، میدان گمرک، انتهای انبار نفت تا ضلع شمالی پارک شهر، دبیرستان بزرگ تهران پیاده می رفتیم و برمی‌گشتیم.

الان هم اگر روزی یک ساعت پیاده نرویم، یک چیزی کم داریم!

لباس سایز بزرگ مال آدم‌های خاص است، نه برای همه

پشت‌پرده کاندیداتوری حمید بقایی/ وزرا مهمانی مختلط شبانه نروند!/ واکنش تند یک اصلاح طلب به تویت آشنا/ ادعای خانه 50 میلیاردی روحانی!/ احمدی نژاد در قم با با سید حسن خمینی دیدار کرد؟

کنایه توئیتری روحانی به مخالفان دیپلماسی دولت

رییس‌جمهوری در پی سخنرانی صبح امروز در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ۹۶ در حساب شخصی خود در توئییتر جمله‌ایی کوتاه از سخنرانی‌اش را منتشر کرد.حسن روحانی در توئیتر خود نوشت؛با فکر و هنر دیپلماسی می‌توان پیچ‌های سخت را به راحتی باز کرد. فقط مشت گره کردن و فریاد زدن، کارساز نیست. »


پشت‌پرده کاندیداتوری حمید بقایی

علی صوفی در خصوص پشت پرده اعلام کاندیداتوری حمید بقایی گفت: احمدی‌نژاد معتقد است اصولگرایان قدرت رقابت با اصلاح طلبان را ندارند و تنها خود او می‌تواند از پس رقبای اصلاح طلب برآید.عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: هنگامی که آقای احمدی‌نژاد از کاندیداتوری محروم شد، به دلیل خوشایند نبودن این محرومیت و اجبار وی به تمکین از این دستور،‌ می‌خواهد سایه‌ای از خودش در صحنه باشد و قدرت نمایی کند، به همین خاطر پس از منع شدن از شرکت در انتخابات، باز هم به سفرهای استانی خود ادامه داد.صوفی سپس در خصوص بیانیه احمدی‌نژاد مبنی بر عدم حمایت از کاندیداهای انتخابات افزود: با وجود اینکه قبل از این اعلام کاندیداتوری، احمدی نژاد با انتشار بیانیه‌ای عدم حمایت خود از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ را اعلام کرده بود، اما بسیار واضح است که افرادی چون بقایی و مشایی کاملا به آقای احمدی‌نژاد وصل هستند و این کاندیداتوری با هماهنگی ایشان صورت گرفته است. به همین خاطر هدف احمدی نژاد این است که به ایجاد موج احمدی‌نژادیسم در کشور و در عرصه انتخابات دامن بزند؛ به این امید که شاید در لحظات آخر با ایجاد این موج، اذن دوباره‌ای بگیرد و به عرصه انتخابات بازگردد. چرا که بدون ایجاد یک موج و جریان قوی در استان‌ها و سطح کشور نمی‌تواند به عرصه انتخابات برگردد.این فعال اصلاح طلب در ادامه خاطرنشان کرد: مشخص است که هنگام انتشار این بیانیه، اعلام کاندیداتوری آقای بقایی قطعی شده بوده اما احتمالا به خاطر ترس از اینکه دوباره منعی صورت بگیرد، این بیانیه از طرف آقای احمدی نژاد منتشر شد تا کسی متوجه او نشود.


نوید توئیتری دستجردی برای حامیان جبهه مردمی

مرضیه وحید دستجردی درباره برگزاری مجمع عمومی ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در توئیتر نوشت: «تجمع پنجشنبه، گام اول برای یک تحول بود. ما با خیزشی مردمی روبه‌رو هستیم که می‌خواهد اثبات کند نتیجه عقلانیت انقلابی کارآمدی است». پنج شنبه هفته گذشته، نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با حضور چهره‌های سرشناس اصولگرا در شهرآفتاب برگزار شد و طی انتخاباتی شورای مرکزی این تشکل و نامزدهای آن‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو انتخاب شدند.


شروط اصلاحطلبان برای فهرست انتخاباتی شورای شهر

حسین کمالی، مسئول کارگروه برنامه‌ریزی و راهبردهای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در رابطه با سهمیه‌بندی برای زنان و جوانان در لیست انتخاباتی شورای شهر گفت: برای لیست انتخاباتی شورای شهر 30 درصد به جوانان و 30 درصد به زنان اختصاص داده‌شده است که این دو با 10 درصد همپوشانی جمعشان 50 درصد می‌شود.وی در پاسخ به این سؤال که در این سهمیه‌بندی تا چه اندازه تخصص مدنظر قرارداد، توضیح داد: برای انتخاب افراد شروطی در نظر گرفته‌شده که تحصیلات، تخصص مرتبط و تجربه اجرایی بخشی از آن است؛ بنابراین جوانان و زنانی که دارای تجربه و تخصص باشند، حضورشان درصحنه انتخابات منعی ندارد.


ظریف: چندبار بگویم کاندیدا نمی‌شوم!

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخواهم شد.محمد جواد ظریف رئیس وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخابات سال ۹۶ کاندیدا خواهید شد، گفت: خیر! چند بار بگویم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نخواهم شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی