بازدید 2264
دبیر ستاد انتخابات کشورخبر داد

تعرفه های جعل نشدنی انتخابات آینده

دبیر ستاد انتخابات کشور از نگهداری تعرفه های انتخاباتی در قرنطینه های خاص خبر داد و گفت: در حال حاضر 14 کد امنیتی در تعرفه ها لحاظ شده که امکان جعل آن ها وجود ندارد.
کد خبر: ۶۷۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 25 February 2017
 دبیر ستاد انتخابات کشور از نگهداری تعرفه های انتخاباتی در قرنطینه های خاص خبر داد و گفت: در حال حاضر 14 کد امنیتی در تعرفه ها لحاظ شده که امکان جعل آن ها وجود ندارد. 

به گزارش ایرنا، علی پورعلی مطلق بعد از ظهر شنبه در همایش سراسری مجریان انتخابات 1396 افزود: اقلام مورد نیاز انتخابات آینده، از تیر امسال فراهم و بیش از 200میلیون تعرفه تهیه شده است.
وی ادامه داد: تهیه تعرفه ها یکی از موضوعاتی بود که در گذشته از چالش های انتخابات به شمار می رفت و گاهی تعرفه ها جعل و کپی می شد اما یکی از شاخص های انتخابات پیشین این بود که تعرفه ها قابل جعل نبود و کسی نمی تواند بگوید تعرفه ها نرسیده و یا کم داریم.
دبیر ستاد انتخابات کشور با یادآوری برگزاری انتخابات میان دوره ای در چهار حوزه انتخابیه اصفهان، اهر، مراغه و بندرلنگه افزود: با توجه به جدول زمان بندی، سه انتخابات پیش رو داریم که ثبت نام انتخابات میاندوره ای از فردا- یکشنبه- آغاز می شود.
پورعلی مطلق افزود: با توجه به این که انتخابات ریاست جمهوری را نیز داریم و صلاحیت رسیدگی به کاندیداها با فرمانداری ها نیست اما حساسیت این انتخابات بالاست؛ بنابراین اگر یک شعبه با مشکل مواجه شود و در زمان مقرر نتایج آن اعلام نشود کل حوزه های انتخابیه با مشکل مواجه خواهند شد. باید منتظر باشیم تا دورترین شعبه اخذ رای را نیز دریافت کنیم و تا زمانی که وزیر کشور نتایج را اعلام نکند، اعلام رسمی نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در دو دوره انتخابات گذشته، همایش های استانی برگزار کردیم و در 31 استان با حضور مربیان، آموزش هایی را در زمینه حقوقی، اجرایی، امنیتی و حفاظتی به مجریان انتخابات ارائه و همین سبب شد تا کمترین مشکلات در انتخابات را شاهد باشیم.
دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: برای اولین بار در تاریخ انتخابات، امروز همه مجریان در تالار وزارت کشور جمع شده اند و این نشان از حساسیت بالای انتخابات دارد. توجه به همین حساسیت ها سبب شد تا در انتخابات گذشته مشکل نداشته باشیم و مجریان وظیفه خود را به نحو احسن انجام دادند. بخشدارن و فرمانداران هم هیچ گونه شائبه طرفداری از کاندیدایی را ایجاد نکردند.
پورعلی مطلق تاکید کرد:‌ در قانون انتخابات جواب استعلام ها از سوی مراجع باید مستقیما به فرمانداران و بخشداران که رییس هیات اجرایی هستند، داده شود و همچنین عدم سوء پیشینه که سه ماه اعتبار دارد. لازم است تا فرمانداران و بخشداران انجام آن را به تعطیلات نوروز موکول نکنند چرا که دستگاه ها نمی توانند استعلام دهند؛ پس باید مدیریت شود و اگر این موضوع حل نشود مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
وی ادامه داد: در این مرحله هم یک هیات اجرایی خواهیم داشت و هیات های اجرایی باید چهار برابر معتمد داشته باشند؛ فرمانداران همه آنها را بشناسند و امین و قانون مدار بدانند.
پورعلی مطلق یادآور شد: مرکز آمار ایران، مرجع اصلی اعلام واجدان شرایط انتخابات است که قرار شده در پانزدهم اسفند امسال آن را اعلام کند؛ بنابراین فرماندارن و بخشداران هیچ گونه آماری را تا قبل از اعلام نهایی مرکز آمار اعلام نکنند تا ایجاد مشکل نکند.
دبیر ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: از همه همکاران می خواهم همان شعارهایی که در انتخابات گذشته بر آن میثاق بستیم که اخلاق مد نظر باشد، راست گویی، قانون مداری و امانتداری سرلوحه کار قرار دهند تا حماسه دیگری خلق شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی