بازدید 5602
گردهمایی بزرگ مدیران کسب و کار برگزار شد؛

نقش مراکز آموزشی کسب و کاردر رشد اقتصادی

کد خبر: ۶۷۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 25 February 2017
بزرگ ترین گردهمایی رهبران کسب و کار با تقدیر از کارآفرینان برترو چهره های ماندگار کشور و با حضور شخصیت های فرهنگی ، اقتصادی و ورزشی ، اعضای شورای شهر، مدیران بانک های خصوصی، هنرمندان و جمعی از فارغ التحصیلان دوره های DBA و MBA ، پنجم اسفند ماه ۹۵ درباشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.
 
در جشن فارغ التحصیلان مدرسه عالی کسب و کار ماهان با مشارکت ۱۵۰۰ نفری مردم ، از اساتید کارشناسی ارشد و دکترا هم تقدیر به عمل آمد.
 

در همین راستا مجید سیاری، رییس کانون کارآفرینان استان تهران با اعلام ابن خبرکه مدرسه عالی کسب و کار ماهان در سال ۹۶ با ۴ دانشگاه بزرگ دنیا دردوره های DBA و MBA همکاری خواهد داشت ، برگزاری مراسم اینچنینی را بسیار موثر درهم اندیشی و ایجاد انگیزه برای فعالان حوزه کسب و کار دانسته و گفت : با توجه به رتبه پایین ایران درتجارت الکترونیک و روند سنتی کسب و کار کشور ، حضوردرعرصه رقابت اقتصادی دهکده جهانی از طریق رشد تجارت الکترونیک ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به برداشتن گام های اساسی برای ایجاد کسب و کار به روز ، تاکید کرد: مراکز خصوصی آموزش کسب و کار نقش بسزایی در رشد اقتصادی و دانش محور شدن کسب و کار دارند و همچنین فرصت رقابت در دنیا را ایجاد و روند شکل گیری آن را تسهیل می کنند.

اهمیت بخش خصوصی به عنوان سرمایه غیر نفتی
 
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران ، مدل بازار یابی جدید را بر مبنای نیاز سازی عنوان کرد و گفت: در واقع امروزه استراتژی درست پیداکردن بازار، فقط بازاریابی نیست و بازارگردانی و بازارداری را به دنبال دارد به این معنی که چطور خاستگاه بازار برای مطالبه همیشگی حفظ شود.
 
وی درخصوص اهمیت بخش خصوصی به عنوان سرمایه غیرنفتی در جامعه اظهارداشت : بزرگترین منابع ماندگارهمه جوامع سرمایه های انسانی است و سرمایه های نفتی مثل همه منابع طبیعی مسیر رو به زوال دارند ، کشورهایی که برپایه سرمایه انسانی برنامه ریزی کردند به توسعه رسیده اند.

آموزش کارآفرینان بر عهده مدارس غیر دولتی کسب و کاراست
 
به گفته وی کارآفرینی ها هم از تفکر خلاق و نواندیشی سرمایه های انسانی شکل گرفته که توانسته اند توانمندی جامعه را بالا برده و رشد اقتصادی را تضمین کنند پس باید این سرمایه ها ، آموزش داده شوند و به عنوان مجموعه خلاق به صورت فردی یا سازمانی و یا با نگاه سازمان کارآفرین محور, درون سازمان ها ، پیاده سازی شوند که در حال حاضرابن مهم را بخش خصوصی و مدارس غیر دولتی کسب و کار برعهده گرفته اند.

حمایت شورای شهراز کارآفرینان
 
مرتضی طلایی ، عضو شورای شهر هم درگردهمایی مدیران کسب و کار ایران گفت : در شرایط بد اقتصاد جامعه ، همت یک مجموعه افراد دانا وعالم برای ایجاد فضای کسب و کاردر شرایط خاص، رویکرد کارآفرینی موثر و بازاری جدید برای جامعه به دنبال دارد.
وی در پاسخ به سوالی درباره حمایت شورای شهراز کارآفرینان اظهارداشت: اقتصاد تا زمانی که مبتنی بر منابع زیرزمینی و نفت باشد شکوفا نمی شود و جوانان ما بهترین ظرفیت های انسانی و فرصت های علمی بوده و مشکل کشور این است که بخش خصوصی از عرصه تولید کنار گذاشته شده است.

وی افزود: ما در شورای شهر برای تولید کنندگان داخلی، محیط تبلیغات رایگان برای عرضه قرار می دهیم و از کارآفرینان می خواهیم ارتباطات خود را با شورای شهرها بیشتر کرده تا با دانستن انتظارات و توقعات آنها ، شرایط را برای آنها ایجاد و تسهیل گری کنیم و شورای شهر به موضوع کاربری فضاها و تبلیغات محیطی برای کالاهای تولیدی توجه کرده و عزم خود را برای حمایت از تولید و بخش خصوصی جزم کرده ایم.

طلایی درباره جایگزینی مهارت بجای مدرک گفت مدرک گرایی بزرگ ترین مشکل جامعه است اگر شیوه آموزش به سمت مهارت گرایی برود بیکاری هم از بین می رود چون بیکاری به دلیل نبود بازار کسب و کار نیست بلکه به دلیل نبود مهارت و انگیزه درحوزه کارهای مهارتی وعلاقه مندی به پشت میزنشینی است و اگر رویکرد مهارت افزایی در نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد ، می توان بیکاری را ریشه کن کرد.

دانش اندوزی همراه با مهارت جامعه را هدایت می کند
 
بهروز فروتن ، کارآفرین دیگر, این گردهمایی بخش خصوصی را بسیار مثبت ارزیابی و از آن به عنوان ازدحام علمی نام برد و اظهار کرد : دانش اندوزی تخصصی و با مهارت به هدایت جامعه کمک می کند
وی درباره شیوه پیاده سازی اصل ۴۴ و نقاط قوت و منفی آن گفت: ما در حال گذر از دوران دولتی به بخش خصوصی هستیم و اصل ۴۴ خیلی موفق نبوده و هنوز نسبت بخش خصوصی به دولتی ۲۰ به ۸۰ است ولی ۲۰ درصد بخش خصوصی می تواند ۸۰ درصد بخش دولتی را اداره کند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر