بازدید 2785

از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای امدادرسانی استفاده شود

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه در حوزه تامین تجهیزات موردنیاز برای دستگاه های امدادی غفلت‌های بسیاری صورت گرفته است، بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای امدادرسانی در زمان وقوع حوادث تاکید کرد.
کد خبر: ۶۷۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 25 February 2017
علیرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه توجه به امنیت شهروندان به لحاظ مقابله با بحران‌های طبیعی وظیفه حاکمیت است، گفت: در تمام کلانشهرها به ویژه تهران مدیریت بحران اهمیت بسزایی دارد و همانطور که سلامت مهم است، جان و ایمنی مردم نیز باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه به دلایل گوناگون در حوزه شهرسازی، بودجه ریزی شهری و تجهیزات موردنیاز برای دستگاه های امدادی غفلت های بسیاری صورت گرفته است، ضمن اینکه شوراهای شهر و روستا هم پس از روی کارآمدن نتوانستند به صورت حرفه ای به مسائل ایمنی شهر و نیازهای شهروندان بپردازند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم حال حاضر جامعه استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد در امدادرسانی در زمان وقوع حوادث است، تصریح کرد: وظایف دولت و شهرداری‌ها به صورت تکلیفی در مدیریت بحران مشخص شده است اما متاسفانه برخی دستگاه‌ها در مدیریت بحران مسئولیت پذیر نبوده و به وظایف خودبه درستی عمل نمی‌کنند؛ بنابراین درحال حاضر مردم در شرایط نامناسب روحی به لحاظ ناامن بودن شهر زندگی می کنند.

 

آموزش شهروندان برای مقابله با بحران و مدیریت حوادث باید تقویت شود

رحیمی با تاکید بر اینکه در این شرایط باید از آموزش شهروندان برای مقابله با بحران و مدیریت حوادث را تقویت کرد، گفت: در چنین شرایطی رسانه‌های جمعی باید به جای پخش برنامه‌های بی‌کیفیت و بی دلیل سیاسی موضوع آموزش شهروندان برای شرایط بحرانی و مدیریت حوادث غیرمترقبه را در دستور کار قرار دهد، ضمن اینکه دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش نیز می تواند چنین مواردی را در لیست وظایف خود مورد پیگیری قرار دهند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از اینکه دستگاه ها متاسفانه به مدیریت بحران  جدی نگاه نمی کنند، گفت: پیش ازاختصاص بودجه های آنچنانی به دستگاه های امدادی و ارتقاء تجهیزات مورد استفاده برای آنها از جمله جمعیت هلال احمر باید این دستگاه ها را موردآسیب شناسی جدی قرار داد، زیرا آموزش حرفه ای به نیروهای هلال احمر یکی از آن مواردی است که درحال حاضر مورد توجه نیست؛ ضمن اینکه آموزش ها باید به روز باشد.

وی با انتقاد از تصادفات آمبولانس های امدادی درشهر و خارج از شهر، افزود: جمعیت هلال احمر از جهات مختلف دچارمشکل است که پیش از اختصاص بودجه باید به آنها توجه کرد، بنابراین هلال احمر درجهت تقویت نیروهای حرفه ای نیاز به آسیب شناسی دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آسیب شناسی هلال احمر از سوی وزارت بهداشت و سازمان های مردم نهاد، تصریح کرد: مجلس نیزمی تواند دراختصاص بودجه گزارش عملکرد جمهیت هلال احمر را درخواست کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس