بازدید 10883
عضو شورای عالی سیاست گزاری اصلاح طلبان در گفت و گو با تابناک؛

بد دهنی، تخاصم و تهمت در انتخابات عرف شده است/ خروجی اصلاح طلبان یک نفر خواهد بود

در حالی که کمتر از سه ماه تا موعد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصت باقی است، گمانه زنی های زیادی در خصوص افراد مورد نظر جریان اصولگرا و اصلاح طلب برای کاندیداتوری صورت می گیرد. البته در مورد برخی افراد هم نیازی به گمانه زنی نیست، چون چند وقتی است فعالیت خود را علنی کرده اند.
کد خبر: ۶۷۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 27 February 2017
حدود سه ماه تا برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری فرصت باقی است و احزاب و جریانات سیاسی پس از روشن کردن وضعیت خود برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ـ که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد ـ خود را آماده حضور در این انتخابات می کنند؛ جایی که قرار است به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان بر خلاف رویه 28 سال اخیر، انتخابات ریاست جمهوری در ماهی غیر از خرداد برگزار شود.

به گزارش «تابناک»؛ در حالی که کمتر از سه ماه تا موعد برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصت باقی است، گمانه زنی های زیادی در خصوص افراد مورد نظر جریان اصولگرا و اصلاح طلب برای کاندیداتوری می شود. البته در مورد برخی افراد هم نیازی به گمانه زنی نیست، چون چند وقتی است فعالیت خود را علنی کرده اند.

با این حال، گویا تحرک انتخاباتی در جناح اصولگرا بیش از جناح اصلاح طلب به چشم می خورد و اصولگرایان در روزهای گذشته توانسته اند انسجام بیشتری برای تشکیلات خود ایجاد کنند و حتی کاندیداهای احتمالی خود را نیز تا حدودی معرفی کرده اند.

اما در طرف دیگر ماجرا، همچنان تحرک چندانی به چشم نمی خورد؛ هرچند اصلاح طلبان استراتژی های مختلفی برای انتخابات از خود نشان داده بودند و حتی صحبت از معرفی برخی چهره های موثر خود در کنار روحانی داشتند، به نظر می رسد در تصمیم خود برای حمایت از روحانی به توافق رسیده اند و بنابراین، نیازی به سبک ـ سنگین کردن افراد دیگر ندارند.

عبدالکریم حسین زاده، عضو شورای عالی اصلاح طلبان در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: واقعیت این است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از روزی که وارد مجلس شده اند، همواره دغدغه های ریاست جمهوری امسال و شوراهای شهر را داشته اند و در این مسیر نیز آرام آرام حرکت هایی کرده اند.

این نماینده مجلس گفت: از آن زمان تا کنون شورای عالی سیاست گذاری تشکیل و جلساتی با بخش های متعدد برگزار شده، کمیته های استانی و درون شورایی و نیز کمیته راهبردی و سایر موارد کامل شکل گرفته و ساماندهی استانی نیز در استان ها در حال شکل گیری است.

نائب رئیس فراکسیون امید ادامه داد: بنابراین نمی توان گفت که فضا، فضای مرده ای است، بلکه کاملا پویاست و قرار است با نزدیک شدن به انتخابات، این فضا سرزنده تر شود؛ اما باید این را هم بگویم که هنوز اصلاح طلبان وارد مصادیق نشده و تصور من این است که در چند روز آینده مصادیق نیز مورد بحث قرار خواهند گرفت.

این نماینده مجلس درباره برخی گمانه زنی ها برای حضور کاندیدای آلترناتیو در کنار روحانی نیز گفت: خروجی ما قطعا تک فردی خواهد بود، شاید بسیاری از رقبای ما تمایل شدید دارند که ما چندین نفر برای انتخابات کاندیدا کنیم تا تنش هایی را ایجاد کنند و از این فضا تا جایی که می توانند بهره ببرند، اما تصمیم ما این است که یک نفر را برای انتخابات معرفی کنیم.

وی افزود: به هر حال رقبای ما استراتژی های مختلفی برای حضور در انتخابات دارند و در حال بررسی سناریوهای گوناگون برای مقابله با جریان اصلاحات هستند، ولی ما باید بدترین حالت را در نظر بگیریم و حتی اگر تصور ما این است که طرف مقابل در حال برنامه ریزی برای کشاندن انتخابات به دور دوم است، باید برنامه های خود را داشته بشیم.

حسین زاده همچنین یادآور شد: اینکه ما فکر کنیم حریف ما بیکار می نشیند، حرف بسیار خام و نپخته ای است، چون آنها نیز استراتژی هایی برای حضور در انتخابات دارند و شاید افرادی با تخصص های مختلف را وارد انتخابات کرده و فضا را کمی متشنج کنند، ولی تصور ما برای این سناریوها هم برنامه ریزی های شده است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: ما دوست دایم یک فضای رقابتی ایجاد شود و رقیب در آن فضا بر اساس استدلال های عقلانی، طرف خود را به چالش بکشد، اما با فضای تخریب، تهمت و افترا و فضای بدینی موافق نیستیم. سطح رویارویی جریان ها باید با ابزارهای مناسب به چالش کشیده شود. نباید با بد دهنی، تخاصم و تهمت و توهین که در چند سال اخیر باب شده و به عنوان عرف انتخابات درآمده است رفتار شود. توصیه ما به همه جریان ها این است در کنار سناریوهای مختلف از مسیر و کانال های مناسب استفاده شود.

وی در خصوص اینکه شاید اصولگرایان از استراتژی تعدد کاندیداها برای گرفتن وقت آنتن زنده و فضای کامل رسانه ای استفاده کنند تا روحانی فرصت ابراز نظرات خود را نداشته باشد نیز گفت: ما برای این کار هم برنامه داریم. تصور من این است که مردم هم این آنالیز را دارند و ممکن است فضا را یک نفر به چند نفر تشخیص دهند و لذا فکر نمی کنم این کار جواب دهد.

وی گفت: اگر جناح ها بخواهند در زمان انتخابات یک شور سیاسی راه بیندازند، مردم آن را درک خواهند کرد و به نظر می رسد باید فکری کرد که همه چیز مناسب اوضاع طراحی شود. در گذشته، روحانی بنا بر صحبت ها ارزیابی می شد، ولی اکنون بر اساس عملکرد ارزیابی می شود؛ بنابراین، به نظر می رسد، همان یک نفر برای رویارویی کافی باشد و اگر لازم است، کسانی به عنوان مشاور در کنار وی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی