بازدید 7372
۱

قصاص برای عامل 2 قتل در کوچه خاکستری

کد خبر: ۶۷۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 25 February 2017
مردی که طی یک جنایت هولناک در کوچه خاکستری بولوار صبای مشهد، همسر و دختر 14 ماهه اش را به طرز فجیعی به قتل رسانده بود، با صدور رای دادگاه به قصاص نفس محکوم شد.
 
به گزارش خراسان، چهارم آذر سال گذشته، ماموران کلانتری سیدی در تماس با قاضی ویژه قتل عمد مشهد، از وقوع جنایتی هولناک در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی در کوچه خاکستری خبر دادند. با حضور قاضی سید جواد حسینی (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه) تحقیقات آغاز و مشخص شد که مردی، همسر 33 ساله و دختر 14ماهه اش را هنگامی که در خواب بودند به قتل رسانده و متواری شده است.بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که حدود 2 روز از مرگ قربانیان این حادثه تلخ می گذرد در حالی که مادر 33 ساله با ضربات چکش میخ کش، کشته شده و فرزند خردسالش نیز از طریق انسداد راه تنفسی به قتل رسیده بود.
 
گزارش خراسان حاکی است: متهم این پرونده چند روز بعد با تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر و به چنگال عدالت سپرده شد. او که از کشتن همسر و دختر کوچکش پشیمان شده بود، به صراحت ارتکاب قتل را پذیرفت و بدین ترتیب پرونده مذکور با صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و مرد 36 ساله پای میز محاکمه ایستاد.
 
با توجه به اهمیت این حادثه دلخراش، قضات با تجربه دادگاه در چندین جلسه چند ساعته به محاکمه متهم پرداختند اما اظهارات متهم درباره مرگ دختر کوچک، قبل از جان دادن مادر موجب شد تا این پرونده با دقت خاص و استفاده از نظرات کارشناسی پزشکان قانونی روند قانونی خود را طی کند.«حسین» متهم این پرونده در آخرین جلسه محاکمه که به ریاست قاضی علیزاده برگزار شد، گفت: وقتی از همسر اولم جدا شدم با یکی از بستگانم ازدواج کردم. قبلا به مواد مخدر اعتیاد داشتم اما چند سال بود که دیگر مواد استفاده نمی کردم تا زندگی سالمی داشته باشم.
 
وی ادامه داد: در شغل «داربست» مشغول به کار بودم اما به دلیل رکود ساخت و ساز بیکار شدم و همین موضوع منجر به بروز اختلافات شدید خانوادگی بین من و همسرم شد او همواره مرا به خاطر بیکاری و ندادن نفقه سرزنش می کرد تا جایی که مادر زنم مجبور بود هزینه های ما را تامین کند. شب قبل از حادثه نیز مرا تهدید کرد که اگر سرکار نروی دیگر تو را به خانه راه نمی دهم و با دخترم به خانه  مادرم می روم! از سویی هم خانه مال همسرم بود و من نمی توانستم چیزی بگویم. آن شب در سکوت خوابیدم ولی صبح زود که بیدار شدم حرف های همسرم در گوشم می پیچید، یک لحظه کنترلم را از دست دادم و تصمیم خطرناکی گرفتم. هنوز همسر و فرزندم در خواب بودند که من از داخل کابینت چکش میخ کش را برداشتم و ضربه محکمی به سر همسرم زدم. او با این ضربه جیغ بلندی کشید که با فریادش دخترم نیز گریه کرد برای آن که همسایه ها متوجه نشوند به سوی دخترم رفتم و او را خفه کردم. دوباره به سمت همسرم حمله ور شدم و ضربات دیگر را وارد کردم. سپس پنجره ها را باز کردم تا بوی تعفن اجساد، همسایگان را به منزل نکشاند و خودم با برداشتن گوشی تلفن همسرم به تهران و شیراز گریختم.
 
گزارش خراسان حاکی است: با توجه به تاثیر تقدم یا تاخر مرگ کودک در رای دادگاه، رئیس شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی از کارشناسان پزشکی قانونی خواست تا نظر خود را با توجه به معاینات اجساد در این باره اعلام کنند که پزشکان نیز مرگ کودک را مقدم بر مرگ مادر دانستند و بدین ترتیب قضات دادگاه پس از مشورت های قضایی، رای خود را در این باره صادر کردند. براساس این رای که به امضای قاضی مجتبی علیزاده (رئیس دادگاه) و قاضی بنده ای (مستشار) رسیده است، متهم 36 ساله این پرونده جنایی با توجه به اقرار صریح، گواهی پزشکی قانونی و دیگر محتویات و گزارش های ماموران و بازسازی صحنه جنایت، با استناد دقیق به مواد قانونی برای قتل همسر 33 ساله اش به قصاص نفس و به خاطر قتل فرزند خردسالش به تحمل 10 سال زندان و برای ایجاد جراحات غیرکشنده به پرداخت دیه محکوم شد. همچنین به دلیل این که کودک قبل از مادر به قتل رسیده و مادر وی به عنوان اولیای دم محسوب می شد دادگاه رای به پرداخت یک سوم از یک دوم دیه کامله در حق مادربزرگ مادری کودک صادر کرد.
 
این درحالی بود که پدر و مادر متهم به خاطر قتل نوه کوچکشان شکایتی از فرزندشان نداشتند. شایان ذکر است: رای صادره از سوی شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی قابل تجدید نظر در دیوان عالی کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قابل توجه دلواپسان فقر وبیکاری عامل مرگ سه نفر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر