بازدید 2647

تخصص گرایی لازمه حوزه شوراهای شهر و مدیریت شهری

نماینده مجلس دهم، گفت: برای ورود افراد متخصص به شوراهای شهر و روستا، مسئله شرایط احراز در پیش از انتخابات باید مورد توجه قرارگیرد تا افرادی متخصص وارد این نهاد شوند.
کد خبر: ۶۷۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 25 February 2017
حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت توجه به مسئله تخصص گرایی در حوزه شوراهای شهر و روستا، گفت: قطعا شوراهای شهر و روستا باید نسبت به دیگر نهادها تخصصی تر باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حوزه مدیریت شهری دارای اهمیت بسیاری است و این مسئله نشان می دهد که اعضای شورای شهر به عنوان تصمیم گیران این حوزه باید تخصص لازم را برای مدیریت بخش های مختلف مدیریت شهری داشته باشند.

وی گفت: حوزه مدیریت مدیریت شهری ابعاد مختلفی از جمله حوزه اجتماعی، فرهنگی، مبلمان شهری، ترافیک، ساختمان سازی و بخش های معتعدد دیگری دارد و قطعا به هر میزانی که نگاه به این حوزه در شورای شهر تخصصی تر باشد، بهتر می توان امور را مدیریت و برنامه ریزی کرد.

فولادگر ادامه داد: البته در شرایط کنونی وضعیت برای تغییر قانون شوراها وجود ندارد زیرا در طرح اخیر که در مجلس نیز بررسی شد نیز نمایندگان با این مسئله که 5 سال سابقه مرتبط نامزدهای شوراها با مسائل شهری منظور شود، مخالفت کردند.

این نماینده در مجلس دهم، افزود: ما نمی گوییم که در شوراها نباید نیروهای سیاسی حضور داشته باشند، اما اکثریت این نهاد را باید متخصصان و رویکرد تخصصی تشکیل بدهد.

وی گفت: به نظر من برای ورود افراد متخصص به شوراهای شهر و روستا، مسئله شرایط احراز در پیش از انتخابات باید مورد توجه قرارگیرد تا افرادی متخصص وارد این نهاد شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل