بازدید 2263

شفافیت‌صورتهای‌مالی شرط جذب‌سرمایه‌گذار خارجی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، شفافیت صورتهای مالی را شرط جذب سرمایه گذاران خارجی دانست.
کد خبر: ۶۷۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 24 February 2017
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، شفافیت صورتهای مالی را شرط جذب سرمایه گذاران خارجی دانست.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، شاپور محمدی وجود زبان مشترک در گزارش‌های مالی را از الزامات ورود به جامعه جهانی دانست و گفت: در دنیای امروز اگر سرمایه‌گذار خارجی بخواهد اقدام به سرمایه‌گذاری کند، در ابتدا بررسی وضع شرکت‌های مقصد سرمایه‌گذاری و در درجه اول بررسی صورت‌های مالی و وضعیت سودآوری را مدنظر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: به این ترتیب، یکی از الزامات ورود به جامعه جهانی در بحث گزارش‌های مالی، وجود یک زبان مشترک است که در اینجا بحث استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) به عنوان رکن اساسی گزارشگری مالی در پدیده جهانی شدن مطرح می‌شود.

وی اظهار داشت: در شرایط‌ نوین‌ اقتصاد جهانی، سرمایه‌گذاران‌ خارجی‌ به ویژه‌ شرکت‌های‌ فراملیتی‌ برای‌ ارتقای‌ سطح‌ رقابت‌پذیری‌ و کسب‌ سود بیشتر، علاقه‌مند به‌ سرمایه‌گذاری‌ در مناطق‌ مستعد هستند. از طرفی رشد و توسعه بازارهای سرمایه نیز بستگی به وجود نقدینگی دارد.

محمدی با بیان اینکه تهیه گزارش‌های مالی قابل‌مقایسه در سطح جهان نیازمند استفاده از استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) است، افزود: نهادهای ناظر بر بازارهای سرمایه به دنبال پیگیری و مساعدت جهت بسترسازی‌های لازم برای پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی اند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: امروزه گزارش‌های مالی قابل‌مقایسه در سطح جهان تبدیل به یکی از مطالبات اصلی استفاده‌کنندگان گزارش‌های مالی در بازارهای سرمایه شده است.

محمدی گفت : سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های بورس‌ها (IOSCO) نیز به نهادهای بازار سرمایه در بکارگیری استانداردهای بین‌المللی توصیه اکید کرده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، افزایش شفافیت، تقویت پاسخگویی و مشارکت در کارایی اقتصاد را از دیگر مزایای به کارگیری استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) بیان کرد.

محمدی با اشاره به اینکه سازمان بورس پیگیری‌های لازم را در این باره در اولویت‌های کاری خود قرار داده است، افزود: در اجرای مصوبه مورخ ۲۱دی۱۳۹۲ سازمان در خصوص مجاز نمودن تهیه صورت‌های مالی بر مبنای استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی در سال ۱۳۹۲ و لازم‌الاجرا شدن آن در سال ۱۳۹۵، طبق مصوبه مورخ ۱۸آبان ۱۳۹۵ سازمان، همه بانک‌ها، مؤسسات اعتباری و شرکت‌های بیمه ثبت شده نزد سازمان و همچنین کلیه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران با سرمایه ثبت شده ۰۰۰ر۱۰ میلیارد ریال و بیشتر از آن، در سال ۱۳۹۵ ملزم به تهیه صورت‌های مالی خود طبق استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی شده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر