بازدید 38067
اوج گیری حواشی اقدام ترامپ با نماد کارگردان ایرانی؛

حضور فیروز نادری و انوشه انصاری به نمایندگی از فرهادی در مراسم اسکار / لغو مهمانی 250 هزار دلاری در اعتراض به غیبت فرهادی

فرهادی با این کار خود، می خواست پیام روشن به دولتمردان آمریکا داده و جنس ایرانی های مقیم آمریکا به عنوان طبقه الیت را متذکر شده باشد. آژانس سینمایی United Talent هزینه دویست و پنجاه هزار دلاری مهمانی اش را به پناهجویان کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۶۷۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 24 February 2017
حضور فیروز نادری و انوشه انصاری به نمایندگی از فرهادی در مراسم اسکار / لغو مهمانی 250 هزار دلاری در اعتراض به غیبت فرهادی
در فاصله سه روز تا هشتاد و نهمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار، یک مهمانی دویست و پنجاه هزار دلاری در اعتراض به غیبت اصغر فرهادی کارگردان فیلم سینمایی «فروشنده» در مراسم اسکار لغو شد و فرهادی، فیروز نادری مدیر ارشد پیشین ناسا و انوشه انصاری اولین زن فضانورد ایرانی را نمایندگان خود برای حضور در این مراسم معرفی کرد تا پیام روشنی به دولتمردان آمریکا داده و جنس ایرانی های مقیم آمریکا به عنوان طبقه الیت را یادآور شده باشد.
 
به گزارش «تابناک»؛ «آژانس سينمايى United Talent» اعلام كرد، به نشانه حمايت از اصغر فرهادى و اعتراض به تفكر جلوگيرى از ورود مسافران و مهاجران به آمريكا، مهمانى اسكار خود را ـ كه هر سال برگزار مى شود ـ كنسل كرده و هزينه  آن را كه دويست و پنجاه هزار دلار  است، به پناهجويان كمك خواهد كرد.

اين آژانس سينمايى در اطلاعیه ای اعلام کرد: «همان طور كه همه مى دانند، اصغر فرهادى براى فيلم فوق العاده اش، فروشنده، مجددا نامزد دريافت اسكار شده است. اما او براى شركت در مراسم اسكار از تهران به لس آنجلس نخواهد آمد؛ به دليل قانونى كه اخيرا براى جلوگيرى از ورودشهروندان هفت كشور مسلمان وضع شد. در نتيجه اين وضعيت، كه متوجه همه ماست، نه تنها فرهادى، ما معتقديم اين زمانى است كه كنار هم ايستادن و آگاهى ما را لازم دارد.»

اين آژانس سينمايى در ادامه از تصميمش براى اختصاص دادن هزينه مهمانى امسال به «پناهجويانى كه براى زندگي شان مى جنگند» خبر داده و گفته است: «وقتى ترس و جداسازى آدم ها جاى مهمى را در بين اعضاى جامعه به خود اختصاص مى دهد، هنرمندان جزو اولين افرادى هستند كه تأثير اين اتفاق منفى را احساس مى كنند.» اين آژانس از راه اندازى كمپينى خبر داده كه باقى هنرمندان مى توانند براى پيوستن به اين حركت به آن ملحق شوند.
 
همچنین در پی انتشار بیانیه اصغر فرهادی مبنی بر عدم شرکت در مراسم اسکار با توجه به قانون ممنوعیت ورود مهاجران هفت کشور مسلمان به آمریکا، اصغر فرهادى، انوشه انصاری و پروفسور فیروز نادری  را به نمایندگی از خود و فیلم «فروشنده» براى شركت در هشتاد و نهمین مراسم اسکار معرفى كرد.
 
حضور فیروز نادری و انوشه انصاری به نمایندگی از فرهادی در مراسم اسکار / لغو مهمانی 250 هزار دلاری در اعتراض به غیبت فرهادی
 
انوشه انصاری، متولد ایران (مشهد) سال ۱۳۴۵، اولین زن ايرانى فضانوردی‌ است که به فضا رفته است. او همچنین چهارمین گردشگر فضایی‌ است که هزینه سفر به فضا را خود پرداخت کرده است. انوشه انصاری در دوران نوجوانی  به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته الکترونیک و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه جرج میسون و سپس مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه جرج واشنگتن دریافت کرد و در حال حاضر در حال اخذ کارشناسی ارشد در رشته نجوم از دانشگاه سوینبورن (Swinburne) است.
 
انوشه انصاری، عضو Vision Circle وابسته به بنیاد X-prize و همچنین عضو هیأت امنای این بنیاد است. او تا کنون افتخارات فراوانی کسب کرده، از جمله دریافت جایزه ویژه بنیاد ملی زنان پیشگام در کار، دریافت جایزه کارآفرینی دانشگاه جرج میسون، دریافت جایزه دانش‌آموخته ممتاز و برگزیده دانشگاه جرج واشنگتن و دریافت جایزه سال ناحیه جنوبی کار آفرینی ارنست و یانگ. او عضو هیأت مدیره بنیاد (Make-a-Wish) شمال تگزاس و مرکز دفاع از کودکان کالین کانتی (Collin County Children’s Advocacy Center) است و همچنین همکاری‌هایی با چندین مرکز غیر انتفاعی دیگر، از جمله  بنیاد آشوکا (Ashoka) برای حمایت از فعالیت‌های کارآفرینان اجتماعی دارد.

همچنين پروفسور فیروز نادری، ديگر ايرانى صاحب نام در جهان، متولد ایران (شیراز) ۱۳۲۵ است. او  مدیرکل اکتشافات منظومهٔ خورشیدی در ناسا و معاون پیشین مدیرکل تنظیم راهبردهای آزمایشگاه پیش‌رانش جت (Jet Propulsion Laboratory) در ناسا (NASA) است. فیروز نادری تحصیلات متوسطه خود را در ایران به پایان رساند و پس از آن به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در آمریکا و در رشته مهندسی برق ادامه داد.
 
نادری دوره کارشناسی خود را در دانشگاه ایالاتی آیووا و مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای خود را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به پایان رساند. نادری، پس از پایان تحصیلات خود به ایران بازگشت و مدتی در مرکز سنجش از دور ایران فعالیت کرد. پروفسور فیروز نادری در مدت همکاری خود با ناسا مشاغل و مسئولیت‌های  مديريتی و فنی متعددی را در زمینه ماهواره‌های مخابراتی متحرک، رادارهای سنجش از دور، رصدخانه‌های تحقیقاتی اختر فیزیک، اکتشاف مریخ و سایر اجرام منظومه شمسی بر عهده داشته است.
 
نادری از سال ۲۰۰۰ مدیریت برنامه تازه تأسیس مریخ را بر عهده گرفت. وظیفه مرکز برنامه مریخ آن است که تمام تحقیقات مربوط به سیاره مریخ را هدایت و برنامه‌ریزی کند. فیروز نادری همچنین مسئولیت طراحی چشم‌انداز راهبردی پنج تا بیست ساله JPL را بر عهده دارد و هم اکنون (از سال ۲۰۱۱) در سمت مدیریت پژوهش‌های روباتیک منظومه خورشیدی ناسا در حال فعالیت است. سال گذشته ريز سياره‌اى به نام پروفسور نادرى در آستانه بازنشستگى اش در ناسا، ثبت شده است.  

این دو ایرانی موفق ساکن آمریکا، در شب مراسم هشتاد و نهمین اسکار، به نمایندگی از اصغر فرهادی و فیلم «فروشنده» در مراسم حضور خواهند داشت. هفتمین ساخته اصغر فرهادی، نامزد سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۷ و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان است. این مراسم ساعت پنج صبح دوشنبه (بامداد نهم اسفند ماه- بیست و هفتم فوریه) به وقت تهران آغاز می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۱
انتشار یافته: ۱۲
همش بازی بازی! اسکار سیاسی!
چرا اینقدر خودمونو تحویل می گیریم؟!
الان همه ی ایرانی های مقیم اونجا مثل اون دو نفرن؟ (حالا بماند که سفر به فضا نخبگی حساب نمی شه!)...
اگه نمایندگان کشوری نخوان مردم کشور دیگه ای وارد کشورشون بشن چکار باید بکنن؟!
آفرین به این انتخابت
ولمون کن بابا تو هم. همه ش اصغر اصغر راه انداختی واسه مون.
اصغر برای من نون میشه یا آب؟
ایرانیان فرهیخته ترین انسانهای ساکن در کشور آمریکا هستند
چه جالب
به به به بفرما. اصغرآقا بفرما
به به به بفرما. بازو رو نگاه بفرما

نگفتین این اصغر کی هستا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
تو دیگه چه لمپنی هستی
بعنوان ایرانی عرق شرم‌رو صورتم میشینه وقتی میلینیم در داخل با زنها‌اینگونه رفتار میشود و در خارج از ایران‌یک زن ایرانی که افتخار دنیاست اینگونه برای حقوق ملت ایران حرکت میکنند. درود بردشرفشان
ای کاش اصغر فرهادی رییس جمهور میشد
پیام اصغر فرهادی با کارش روشن است ایرانی ها تروریست نیستند و فرصتی که آمریکای آزاد به حضور ایرانیان داده کاری با ارزش برای جامعه آمریکا بوده است. ما بیشترین جامعه نخبگان ایرانی را در جامعه آمریکا داریم و اینان سفرای فرهنگی ما و ضامن صلح وپرهیز از جنگ هستند.
درود بر اصغر فرهادی و دو بزرگواری که به نمایندگی انتخابشون کرد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی