بازدید 10544

پنج نکته منحصر بفرد مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب

این روزها، نیروهای جبهه انقلاب، کمپین انتخاباتی خود را منسجم تر از رقبایشان دنبال می کنند؛ کمپینی که بر خلاف فعالیت های آنان در گذشته، از سازمانی قدرتمندتر، رنگ و رویی تشکیلاتی تر، وسعتی فراگیرتر و تنوعی فراتر از هر زمان دیگری، برخوردار است.
کد خبر: ۶۷۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 24 February 2017
این روزها، نیروهای جبهه انقلاب، کمپین انتخاباتی خود را منسجم تر از رقبایشان دنبال می کنند؛ کمپینی که بر خلاف فعالیت های آنان در گذشته، از سازمانی قدرتمندتر، رنگ و رویی تشکیلاتی تر، وسعتی فراگیرتر و تنوعی فراتر از هر زمان دیگری، برخوردار است.

به گزارش«تابناک»؛ مجمع عمومی جبهه نیروهای مردمی انقلاب ـ که روز گذشته در تهران برگزار شد ـ نقطه قوت بی سابقه ای داشت که در گزارش ها و تحلیل های منتشره مغفول ماند. نیروهای مردمی انقلاب بر خلاف همه دوره های گذشته، که در مراتب بالای تصمیم گیری و توسط شخصیت های مطرح سیاسی کاندیدایشان را انتخاب می کردند، در این دوره می خواهند کاندیدایشان را از سوی شورای های مردمی این جبهه ـ که در سراسر کشور شکل گرفته اند ـ انتخاب کنند؛ شوراهایی به وسعت همه ایران! در واقع شیوه انتخاب کاندیدای جبهه مردمی انقلاب به جای اینکه دیکته شده از بالا برای انتخاب از سوی مردم باشد، انتخاب شده از پایین از سوی مردم و معرفی آن به سران جبهه برای اعلام نهایی آن است.

بر پایه این گزارش، در چنین فرایندی که شوراهای مردمی سراسر کشور به عنوان بدنه اجتماعی جبهه در کنار سران سیاسی جبهه قرار می گیرد و سر و بدنه اجتماعی جبهه در کنار هم و با هم کاندیدای مطلوب خود را برای معرفی به مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده انتخاب می کنند؛ این هم شاید یکی از ویژگی های کار منحصر به فرد جبهه مردمی نیروهای انقلاب باشد که سربازان و ژنرال های این جبهه در همه فرایند انتخاب کاندیدا در کنار هم قرار گرفته اند.

یکی ویژگی هایی که همواره از گذشته تا کنون به عنوان نقطه ضعف تشکل های انقلابی، مطرح می شد، بحث عدم حضور فعال زنان و اقلیت ها در تشکیلات یا فرایندهای انتخاباتی آنان بود. روز گذشته، مجمع عمومی نیروهای انقلاب نشان داد که طیف وسیعی از بانوان در سراسر کشور به شوراهای مردمی نیروهای انقلاب پیوسته اند. شاید انتخاب خانم دکتر دستجردی به عنوان سخنگو و حتی صحبت های اولیه در مورد احتمال کاندیداتوری وی برای انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب، نوید حرکتی همراه با امید برای حضور بانوان انقلابی برای کسب رده های بالا در عرصه سیاست ورزی ایران باشد؛ حرکتی که حتما باید با استفاده ابزاری جناح رقیب از زنان در انتخابات و به حاشیه راندن آنان در فردای انتخابات، اشتباه گرفته نشود.

آنچه دیروز در مجمع عمومی نیروهای انقلاب در شهر آفتاب اتفاق افتاد، بدون شک حرکت بی نظیری است که طیف های متنوع جریان انقلابی را به فعالیت سیاسی گسترده در سطح ملی امیدوار کرده است؛ یک مجمع عمومی ملی از نیروهای انقلاب که طلیعه های بسیار روشنی را برای فعالیت های آینده در قالبی سازمان یافته نمودار کرده است.

استمرار و حفظ چنین نمایشی از دمکراسی ملی، البته سختی ها و دشواری های بسیاری به همراه خواهد داشت. نیروهای انقلاب با چنین گردهمایی عظیمی، نشان دادند که پتانسیل حرکت های بزرگ و بزرگتر را در آینده هم خواهند داشت؛ اما باید همه بیاموزند که برای فعالیت های تشکیلاتی در چنین سطحی لازم است از برخی تنگ نظری های  و منیت های شخصی، به خاطر مردم و انقلاب گذر کنند. در روزها و ماه های آینده، نیروهای مردمی انقلاب حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت؛ دیر نباشد روزی که اولین تجربه دمکراسی واقعی در ایران بر اساس مدل تشکیلاتی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، به تصویر کشیده شود. صرف نظر از کاندیدای معرفی شده از سوی جبهه انقلاب و نتیجه آن در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، جبهه مردمی نیروهای انقلابی باید الگوساز مشارکت واقعی مردم در انتخابات و دولت سازی پس از آن باشد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها