بازدید 4596

شبکه‌های اجتماعی در ایران ۲۷ میلیون عضو دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشد بودجه حوزه سینمایی در سال آینده، گفت: بودجه فرهنگی کشور در سال ۹۶ افزایش یافت.
کد خبر: ۶۷۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰ 24 February 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشد بودجه حوزه سینمایی در سال آینده، گفت: بودجه فرهنگی کشور در سال ۹۶ افزایش یافت.

به گزارش تسنیم، سید رضا صالحی امیری عصر امروز  در مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع در مجتمع میزبان بابلسر، اظهار داشت: ورود به عرصه فضای مجازی نیازمند برنامه‌ریزی اساسی و فرهنگ آن فضا بوده و ما اکنون در حال عبور از این فضا هستیم.

وی افزود: امروز با انبوه اطلاعات در گستره شبکه مجازی مواجه بوده و باید از این فضا صیانت و الگوهای مصرف را بشناسیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تقابل با فضای مجازی معنا ندارد، تصریح کرد: راه‌های باز کردن زنجیر از پای ملت و دولت مذاکره بوده و رسانه از عناصر و مولفه‌های قدرت دیپلماسی است.

صالحی با بیان اینکه در مسیر توسعه دولت از روش دیپلماسی برای تامین منافع استفاده کرده است، تاکید کرد: هر کسی در فضای مجازی و اجتماعی سرمایه‌گذاری کند برنده بازی خواهد بود زیرا تحولات دهه چهارم کشور بر بستر پدیده آی تی نهاده شده است.

وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی در ایران حدود 27 میلیون عضو دارند و این امر بیانگر آن است که باید بیشترین بهره را از این ظرفیت ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی فراوانی در کشور وجود دارد که اگر همگرایی و همنوایی ملی شکل بگیرد اعتماد و مشارکت مفهوم جدیدی پیدا می‌کند و اگر دولتی از سرمایه اجتماعی بیشتری برخوردار باشد از قدرت بیشتری نیز برخوردار خواهد بود.

صالحی با اشاره به بودجه فرهنگی کشور در سال آینده، گفت: وضعیت بودجه متناسب با میزان درآمد دولت بوده و در مجموع 17 درصد در برخی حوزه‌ها رشد صورت گرفته و در برخی دیگر حوزه‌ها 23 درصد و در حوزه سینمایی 32 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه رشد بودجه فرهنگی کشور نسبت به سایر دستگاه‌ها قابل قبول بوده است، تصریح کرد: تا رسیدن به وضعیت ایده آل در حوزه بودجه فرهنگی فاصله داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دولت توجه بیشتری به بخش فرهنگی در بودجه سال 96 داشته است، خاطرنشان کرد: متوسط رشد 17 تا 23 درصد بوده و هزار و 100 میلیارد تومان بودجه مصوب شده که 250 میلیارد تومان بودجه عمرانی و تملک و دارایی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان