بازدید 5348

تأخیر عرضه ذرت آمریکا و فرصت چین برای فروش به آسیا

تأخیر در ارسال محموله ذرت از ایالت متحده به چین این فرصت را داده است تا غلات خود را برای خریداران عمده آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی به نمایش بگذارد. با این فرصت بدست آمده، چشم انداز متفاوتی برای حضور یک بازیگر جدید در بازارهای غلات جهانی بوجود آمده است.
کد خبر: ۶۷۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰ 23 February 2017
تأخیر در ارسال محموله ذرت از ایالت متحده به چین این فرصت را داده است تا غلات خود را برای خریداران عمده آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی به نمایش بگذارد. با این فرصت بدست آمده، چشم انداز متفاوتی برای حضور یک بازیگر جدید در بازارهای غلات جهانی بوجود آمده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، فعلا یک معامله نزدیک است و مذاکره درباره دو معامله دیگر نیز شروع شده است. منابع می گویند چین از نزدیکی به مشتریان بزرگ آسیایی و تورم ذخائر غلات که از طرح حمایتی کشاورزان باقی مانده است بیشترین بهره برداری را می کند.

تأخیر عرضه ذرت آمریکا و فرصت چین برای فروش به آسیا

درحالی که حجم محصولات تا حالا بسیار کم بوده است، هر چالشی برای برقراری جریان تجاری، بازار اشباع شده جهانی و صادرکنندگان اصلی دنیا را سراسیمه خواهد کرد. ایالات متحده آمریکا از جمله بزرگترین صادرکنندگان غلات در جهان است که برای تخلیه ذخائر انبار خود در بازار صادرات جهانی تحت فشار است.

«فرد گیل» اقتصاددان ارشد وزارت کشاورزی آمریکا گفت "امسال تخلیه ذخائر ذرت برای سیاست های کشاورزی چین در اولویت بالایی قرار دارد. در ضمن من فکر می کنم که مازاد قابل توجهی از محصول جدید ذرت وجود داشته باشد که می تواند صادر شود."

چین حدود یک دهه پیش تجارت ذرت را کنار گذاشته است بنابراین تلاش می کند تا خود را بار دیگر با این تجارت آشنا کند. حالا بخاطر حق بیمه سنگینی که برای محصولات ذرت گذاشته است و نا آشنایی با تجارت ذرت، نقش چین تا مدتی محدود به تأمین کنندگان منطقه ای خواهد بود که به عنوان آخرین راه چاره به چین رجوع خواهند کرد.

به علاوه، تاجران می گویند که هنوز مشخص نیست دولت تا چه حد از صادرات منطقه ای حمایت خواهد کرد.

افزایش گام به گام فروش به تخلیه ذخائر عظیم غلات که ببیشتر از مصرف یک سال است کمک خواهد کرد اما انتظار می رود مازاد سالیانه ذرت چین در بلند مدت به کمتر از 10 میلیون تن برسد که برای صادرات محدودیت صادرات ایجاد خواهد کرد.

یکی از خانه های بزرگ تجاری پیشبینی کرده است چین در سال 2018/2017 تا حدود 2 میلیون تن غلات صادر خواهد کرد. در مقایسه یا چین، صادرات ایالات متحده آمریکا در حدود 57 میلیون تن و صادرات برزیل در حدود 28 میلیون تن خواهد بود.

فرصت غیرمنتظره چین برای فروش ذرت بدنبال مواجهه مشتریان آسیایی با کاهش شدید ذرت بوجود آمده است. سرمای شدید هوای امسال در آمریکا ارسال محموله های ذرت به شرکت های باربری را کند کرده است و مشتریان آسیایی که قبل از این از آمریکا خریداری می کردند با مشکل مواجه شده اند.

ژاپن بزرگریت وارد کننده ذرت که هرساله 15 میلیون تن ذرت وارد می کند گفته است ذخائر اضطراری خود را بیرون خواهد آورد. نوبویوکی چینو تاجر کهنه کار غلات واقع در توکیو گفت "ژاپن به مقداری ذرت برای پر کردن انبار خود نیاز دارد. بنابراین از چین مقدار بیشتری غلات خریداری خواهد کرد. ذخائر اضطراری 200 هزار تن است. این انتظار من است. ژاپن تلاش خواهد کرد تا خرید خود را از چین محدود کند چرا که قیمت آن از قیمت جهانی بیشتر است."
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار