بازدید 3230
استاندار خوزستان تأکید کرد؛

لزوم تسریع در پرداخت اعتبارات مقابله با ریزگردها

لزوم تسریع در پرداخت اعتبارات مقابله با ریزگردها/ مردم خوزستان نگران پروژه‌های انتقال آب رودخانه‌های این استان هستند
کد خبر: ۶۷۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 23 February 2017
لزوم تسریع در پرداخت اعتبارات مقابله با ریزگردها/ مردم خوزستان نگران پروژه‌های انتقال آب رودخانه‌های این استان هستند

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان؛ غلامرضا شریعتی بیان کرد: در حال حاضر ١٣٠ هزار هکتار اطراف شهر اهواز و ٥٠ هزار هکتار نیز در منطقه هورالعظیم جزو کانون‌های فعال ریزگردها است که بحران‌های اخیر ریزگردها ناشی از این کانون‌ها بوده است.

وی افزود: کاربری سابق این کانون‌ها در سال‌های گذشته عمدتاً مراتع بوده و این حوزه حدود ٥٤ درصد از آمار مربوطه را به خود اختصاص داده، همچنین ١٥ درصد این مناطق مربوط به کشتِ دیم، ١٠ درصد، تالاب‌ها و تنها ١٢ درصد این مناطق بدون پوشش بوده است.

استاندار خوزستان، با بیان اینکه عامل اصلی فعال شدن کانون‌های گردوغبار، انسانی است، خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی، خشکسالی و عوامل انسانی همچون؛ طرح‌های عمرانی، سدها و بندهای کارشناسی نشده، عمده‌ترین عوامل تشدید معضل گردوغبار در خوزستان هستند.

شریعتی، تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر، فعال شدن کانون‌های گردوغبار روبه رشد بوده، به طوری که غلطت ذرات گردوغبار از سال ٩٣ به بعد، هرسال افزایش داشته است.

وی با اشاره به تبعات اجتماعی که در اثر پدیده ریزگردها، خوزستان را متوجه خود کرده، گفت :مهاجرت، به‌ویژه مهاجرت نخبگان، کاهش سطح علمی دانش آموزان، ایجاد خلل در برنامه‌های روتین شهروندان، کاهش راندمان کاری و انضباط اداری و عدم اعتماد مردم به مسئولان، از جمله آثار مخرب این معضل محسوب می‌شود.

استاندار خوزستان، بیان کرد: متأسفانه معضل گردوغبار در سال‌های اخیر بر روی حیات جانوری استان نیز تأثیر گذاشته و بیماری‌های شایع جانوری در خوزستان را افزایش داده است. تغییر کیفیت آب‌وخاک استان نیز، ازجمله معضلات پدیده گردوغبار محسوب می‌شود.

شریعتی گفت: برنامه‌های کوتاه و بلندمدت بسیاری برای مقابله به این مسئله در نظر گرفته شده که لزوم تسریع پرداخت اعتبارات مصوب شده به این منظور بر اساس مصوبه سال ٨٧ و ٩٣ مجلس، ازجمله آن‌ها می‌باشد.

وی افزود: مجوزهای استخدام در استان خوزستان به دلیل افزایش میل مهاجرت شهروندان باید افزایش یابد. مردم خوزستان نگران پروژه‌های انتقال آب رودخانه‌های این استان هستند که باید این نگرانی مرتفع گردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر