بازدید 2789

وزیر سوری: احتمال درگیری مستقیم با ترکیه وجود دارد

وزیر آشتی ملی سوریه ضمن انتقاد از اشغالگری ترکیه در خاک سوریه تأکید کرد که آنکارا در تلاش است که حضور خود را در سوریه تحمیل کند.
کد خبر: ۶۷۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 23 February 2017
وزیر آشتی ملی سوریه ضمن انتقاد از اشغالگری ترکیه در خاک سوریه تأکید کرد که آنکارا در تلاش است که حضور خود را در سوریه تحمیل کند.

 العالم-سوریه


 «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه تأکید کرد که این کشور قصد دارد مسئله مداخله نظامی ترکیه در شمال سوریه را در مرحله نخست به شکل سیاسی حل کند.

حیدر در گفتگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که سیاست و مواضع دولت سوریه در قبال حضور نیروهای ترکیه تغییر نکرده است و دمشق این مسئله را تجاوز به حاکمیت سوریه و اشغالگری میداند.

وی با اشاره به اینکه احتمال درگیری مستقیم با ترکیه وجود دارد،گفت: «انتخاب مکان، زمان و مکانیزم این درگیری بر عهده رهبری سیاسی و فرماندهی نظامی است. شاید بهتر باشد که [این مسئله] در مرحله نخست به صورت سیاسی حل شود و به درگیری مستقیم بدل نشود».

وزیر آشتی ملی سوریه با اشاره به اینکه هیچ ممنوعیتی در خصوص مقابله با ترکیه ندارند؛ تصریح کرد: «تنها چیزی که ممنوع است این است که ترکیه تلاش دارد حضور خود در سوریه را تحمیل کند».

حیدر با بیان اینکه رابطه دمشق با کردها یک مسئله داخلی است و آنها قشر بیگانه و خارج از ملت سوریه نیستند، اعلام کرد که روسیه نمیتواند در این مسئله نقش میانجی را ایفا کند

وی با تأکید بر نقش روسیه در وارد کردن برخی از سرکرده های تروریستها به روند سیاسی در آستانه، اظهار داشت که این نشست به منزله آزمونی برای صداقت مقاصد گروههای مسلح است و اینکه نشان میدهد که آیا این گروهها قصد دارند روند سیاسی را جایگزین سلاح کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان