بازدید 4187
افزایش قیمت طلای سیاه

کاهش شدید ذخایر نفت آمریکا

با کاهش ذخایر نفت آمریکا امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت افزایش ۸۱ سنتی داشت و هر بشکه به قیمت ۵۶ دلار و ۶۵ سنت معامله شد.
کد خبر: ۶۷۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷ 23 February 2017
با کاهش ذخایر نفت آمریکا امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت افزایش ۸۱ سنتی داشت و هر بشکه به قیمت ۵۶ دلار و ۶۵ سنت معامله شد.

به گزارش فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت افزایش 81 سنتی داشت و هر بشکه به قیمت 56 دلار و 65 سنت معامله شد.

قیمت نفت آمریکا هم رشد 75 سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای 54 دلار و 34 سنت به فروش رفت.

در گروه فرآورده‌های نفتی هم بنزین 1.97 سنت افزایش داشت و گالنی 153 دلار و 30 سنت معامله شد.

نفت کوره و گازوئیل نیز افزایش‌هایی به ترتیب 2 دلار و 59 سنت و 10 دلار و 25 سنت داشتند.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش طلای سیاه در بازارهای جهانی نوشت: آمارها نشان می‌دهد که ذخایر نفت آمریکا به شدت کاهش یافته و حاکی از نشانه‌هایی است که طرح کاهش تولید نفت اوپک نفت مازاد بازارها را کم می‌کند.

براساس این گزارش، کشورهای صادرکننده نفت و همچنین کشورهای غیر اوپک توافق کرده‌اند که میزان تولید خود را از ابتدای سال جدید میلادی به مدت 6 ماه و روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.

تاکنون به نظر می‌رسد که اوپک به اجرای این توافق به طور کامل پایبند بوده اما با افزایش تولید قابل توجه شرکت‌های نفت شیل آمریکا تا حدود زیادی مانع از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.

آمارهای صنعتی روز چهارشنبه نشان داد که میزان ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 17 فوریه 884 هزار بشکه کاهش می‌یابد و به رقم 512.7 میلیون بشکه می‌رسد.

پیش از این، تحلیل‌گران انتظار افزایش 3.5 میلیون بشکه‌ای را داشتند.

تاماس وارگار تحلیلگر بازار نفت در لندن معتقد است در صورتی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز میزان کاهش ذخایر نفتی این کشور را تأیید کند قیمت نفت بیشتر از این افزایش خواهد یافت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان