بازدید 5899

موافقت با ممنوعیت استخراج از معدن در مناطق حوزه آبگیر فیلیپین

وزیر محیط زیست فیلیپین روز پنجشنبه گفت رئیس جمهور «دوترته» در نشستی در اوایل این هفته از تصمیم او برای توقف استخراج از معادن در حوزه های آبگیر حمایت کرده است. حمایت رئیس جمهور به معنای پیروزی دوباره وزیر در سرکوب این بخش است.
کد خبر: ۶۷۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 23 February 2017
وزیر محیط زیست فیلیپین روز پنجشنبه گفت رئیس جمهور «دوترته» در نشستی در اوایل این هفته از تصمیم او برای توقف استخراج از معادن در حوزه های آبگیر حمایت کرده است. حمایت رئیس جمهور به معنای پیروزی دوباره وزیر در سرکوب این بخش است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، رئیس جمهور فیلیپین که سال گذشته هشدار داده بود ملت جنوب شرق آسیا می تواند بدون بخش معدن نیز زنده بماند، از تصمیم «لوپز» برای تعطیلی نیمی از معادن کشور در این ماه حمایت کرد. اما بعد از آن بخاطر از دست دادن درآمد معادن احتمال بازبینی حکم خود را رد نکرد.

وزیر فیلیپین می گوید با ممنوعیت استخراج از معدن در مناطق حوزه آبگیر موافق است

رجینا لوپز در جلسه مطبوعاتی با یادآوری دیدار دوشنبه خود با «دورته» گفت: "رئیس جمهور گفت من با تو موافق هستم و دراین باره نگران نباش چرا که تو وزیر کابینه من هستی. رئیس جمهور تأکید کرد که او نیز مخالف هرگونه استخراج از معادن در حوزه های آبگیری است.”

لوپز دوم فبریه امسال دستور تعطیلی 23 معدن از بزرگترین تأمین کنندگان سنگ معدن نیکل جهان را بخاطر نقض قوانین مربوط به محیط زیست صادر کرد. تعداد کل این معادن به 41 عدد می رسد. او به دلیل خود برای این اقدام اشاره کرد و گفت این معادن در حوزه های آبگیری هستند و تأمین آب و کیفیت آن را به خطر می اندازند. 5 معدن دیگر نیز تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده اند.

او همچنین دستور لغو قرارداد 75 معدن را صادر کرد یا حدود یک سوم از تولید مواد معدنی مورد توافق برای اشتراک گذاری که هنوز به مرحله تولید نرسیده بود. همه اینها به علت وجود حوزه های آبگیری در نزدیکی این معادن بوده است.

لوپز روز پنجشنبه بر مواضع خود تأکید کرد و گفت مخالف استخراج از معادن به قیمت خطر افتادن محیط زیست است.

او همچنین به خطری که برای مردم وابسته به دریاها و مزارع برای امرار معاش وجود دارد اشاره کرد و تکرار کرد تصمیمات او بالاتر از هیئت مدیره بوده است. "من در تمام مراحل آئین دادرسی را رعایت کردم”.

اقدامات اخیر لوپز که قبل از ملحق شدن به کابینه «دوترته» در ژوئن سال گذشته به عنوان حامی سرسخت محیط زیست شناخته می شد، بسیاری از معدنچیان این کشور را عصبانی کرده است. بسیاری از معدنچیان اعتراض خود را از لوپز به پیش رئیس جمهور برده اند.

معدنچیانی که درخواست تجدید نظر کرده اند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و این در صورتی است که رئیس جمهور دستور توقف ندهد.

یک گروه صنعت و معدن گفت تعطیلی معادن و تعلیق آن ها زندگی 1.2 میلیون انسان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان