بازدید 2982

منابع حاصل از درآمد یارانه ها شفاف نیست

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت را به قطع یارانه دهک های بالای جامعه که به آن نیازی ندارند، مکلف کرده ایم.
کد خبر: ۶۷۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 23 February 2017
شهباز حسن پور بیگلری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها در بودجه سال 96 گفت: هم در بودجه سال گذشته و هم سال 96 دولت را مکلف کرده ایم که یارانه دهک های بالای جامعه که نیاز ندارند را قطع کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر درمجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به بی راهه رفته ایم و این قانون باید به مسیر اصلی خود که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد برگردد،تا بخشی از آن به نیازمندان جامعه و بخشی دیگر در اختیار تولید قرار گیرد.

وظیفه حکومت ها رسیدگی به ضعفا است نه اغنیاء

وی تصریح کرد: معمولا در تمام  دنیا وظیفه حکومت ها رسیدگی به ضعفا و نیازمندان جامعه است نه رسیدگی به اغنیاء و ثروتمندان در حالی که ر کشور ما یارانه به ثروتمندانی نیز تعلق می گیرد که هیچ نیازی به آن ندارند از این رو این وضعیت با اصلاح شود و به روال عادی خود بازگردد.

حسن پور بیگلری تاکید کرد: یارانه نقدی باید به دهک های پائین جامعه از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی و نیازمندان و معسرین تعلق بگیرد و مابقی این مبلغ به تولید اختصاص پیدا کند تا به اشتغال زایی و رونق اقتصادی کمک کند.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در حال حاضر بخشی که باید به تولید اختصاص یابد در اختیار تولید نیست که ما نیز در مجلس اصرار داریم و چند مرتبه این موضوع را اعلام کرده ایم که یارانه تولید محقق شود.

ان نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه امروز یارانه به نحوی پرداخت می شود که منابع حاصل از آن شفاف نیست، تاکید کرد: مقداری از مبالغ یارانه که به خزانه واریز می شود با مقداری که از مردم گرفته می شود، تفاوت دارد چون این تفاوت در اختیار بعضی از شرکت هاست،امکان نظارت دقیقی بر آن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم آنچه از مردم دریافت می شود، به حساب خزانه واریز شده و در اختیار دهک های پائین جامعه قرار گیرد و مابقی صرف تولید و جوایز صادراتی شود که بتوانیم مشکل اشتغال را در کشور حل کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل