بازدید 2470

درخواست مخالفان سوریه برای مذاکرات مستقیم با دولت دمشق

سخنگوی هیات عالی مخالفان در مذاکرات سوریه در ژنو گفت، این هیات خواهان برگزاری مذاکرات مستقیم با هیات دولت سوریه است.
کد خبر: ۶۷۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 23 February 2017

سخنگوی هیات عالی مخالفان در مذاکرات سوریه در ژنو گفت، این هیات خواهان برگزاری مذاکرات مستقیم با هیات دولت سوریه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، سالم المسلط، سخنگوی هیات عالی مخالفان در مذاکرات سوریه گفت: این درخواست پیشتر نیز مطرح شد و هیات مخالفان در دور پیشین مذاکرات در سال گذشته آن را اعلام کرد اما استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه آن را رد کرد.

وی در آستانه برگزاری مذاکرات "ژنو 4 " گفت هیات مخالفان هنوز برنامه مذاکرات را دریافت نکرده است اما روز گذشته(چهارشنبه) با دی‌میستورا دیدار کرد.

المسلط افزود: مذاکرات موفقیت آمیز باید به بیانیه ژنو 1 استناد کند که بر تشکیل هیات دولت انتقالی با اختیارات کامل و همچنین قطعنامه 2254 شورای امنیت مبتنی است.

وی مدعی شد : دولت سوریه برای مذاکره در مورد انتقال سیاسی به ژنو نیامده بلکه برای خرید زمان آمده است.ما به این دولت اعتماد نداریم.

المسلط از کشورهای ناظر بر توافق آتش بس میان گروه‌های سوری از جمله روسیه و ترکیه خواست تا نقش خود را در حمایت از مردم سوریه ایفا کنند.

پیشتر نیز استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در سوریه گفت انتظار ندارد با از سرگیری مذاکرات صلح سوریه گشایش فوری حاصل شود اما امیدوار است که مذاکرات نتیجه بخشی صورت گیرد و آغاز روندی به سوی راه حل سیاسی باشد که به بحران 6 ساله این کشور خاتمه دهد.

وی گفت: از کشورهای نزدیک به مخالفان خواسته شده که آنها را به عدم انجام اقدامات تحریک آمیز تشویق کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی