بازدید 3620

مشکلات اقتصادی کشورهای عربی عضو اوپک

سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت(oapec) که به عنوان یکی از مهمترین نهادهای نفتی در جهان عرب شناخته می شود با انتشار گزارشی از مشکلات مالی و اقتصادی بی شمار کشورهای عربی صادرکننده نفت خبر داد.
کد خبر: ۶۷۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 22 February 2017
سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت(oapec) که به عنوان یکی از مهمترین نهادهای نفتی در جهان عرب شناخته می شود با انتشار گزارشی از مشکلات مالی و اقتصادی بی شمار کشورهای عربی صادرکننده نفت خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از نشریه کویتی الجریده سازمان او آپک درگزارش خود با اشاره به کاهش رشد اقتصادی کشورها ی عربی به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی نوشت : میزان تولید سرانه داخلی کشورهای عربی به دلیل تحولات بازار نفت، در سال 2015 به مقدار12 درصد کاهش یافت و نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی تاثیر منفی بر این کشورها داشته است.

دراین گزارش آمده است: کشورهای عربی به دلیل مشکلات اقتصادی با پدیده هایی همچون بیکاری، کاهش فرصت های شغلی و کاهش امکانات برای ساخت تاسیسات زیربنایی جدید مواجه هستند و موج مهاجرت از روستاها به شهرها مشکلاتی را برای این کشورها ایجاد کرده است.

الجریده افزود: تحولات بازار نفت بر شرایط اقتصادی اکثر کشورهای عربی تاثیر منفی گذاشت لذا اکثر این کشورها در تلاش هستند تا با اعمال تغییراتی در ساختار اقتصادی خود به تنوع سازی در زمینه درآمد بپردازند.

او اپک می افزاید : کشورهای عربی به این نتیجه رسیده اند که نباید بر روی یک کالا به عنوان منبع یگانه درآمد تکیه کنند چرا که تحولات ناگهانی بازارهای جهانی نفت ممکن است پیامدهای خطرناکی را برای آنها به دنبال داشته باشد و درخواست کشورها برای خرید نفت نیز ممکن است با نوسان همراه شود.

سازمان کشورهای عربی صادرکننده نفت تاکید کرد : کشورهای عربی طی یک دهه اخیر با چالش های متعددی در زمینه های اقتصادی روبرو بوده اند و میانگین سرمایه گذاری های خارجی در سطح منطقه نیز کاهش یافته است.

همزمان گزارش های منتشر شده حکایت از آن دارد که اعتماد شهروندان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به سیستم های اقتصادی کشورهای خود به دنبال تشدید بحران مالی در کشورهایشان و مشکلات ناشی از کسری بودجه٬ به حداقل رسیده است.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که شهروندان آن به زندگی های پرخرج خود در میان عرب ها شهرت دارند، امروزه با کاهش درآمدهای نفتی با چالش جدی روبرو شده و سطح معیشت شهروندان آن روند نزولی داشته است. علاوه بر آن افزایش قیمت بنزین و کالاهای مصرفی نیز به عنوان یک عامل مهم موجب تشدید مشکلات شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر