بازدید 99841

حقوق دریافتی متخصصان ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون است

کد خبر: ۶۷۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 22 February 2017
سخنگوی وزارت بهداشت در بازدید از جام جم در خصوص اجرای طرح تحول سلامت، گفت: به دلیل محدودیت‌های مالی و عدم برخی از همکاری‌ها در اجرای بسته ها جدید دچار مشکل شدیم.
 
به گزارش فارس، ایرج حریرچی بیان کرد: در رابطه با حقوق های نجومی که بسیار در این رابطه بحث شد می توان گفت در وزارت بهداشت حقوق های نجومی وجود نداشته است. در جلسه ای که وزیر بهداشت در حضور مقام معظم رهبری به موضوع کارانه ها در آن اشاره کردند بیان شد، حقوق‌های نجومی آنچه که مراد می شود که فردی در قبال کار مدیریتی و اداری که دارد دستمزدهای نجومی گرفته است خیر اینگونه نیست و حتی یک نفر هم در وزارت بهداشت حقوق نجومی دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: آنچه که مورد بحث قرار گرفت موضوع کارانه بود، کارانه رقمی است که پزشک با تعرفه دولتی ارائه خدمت می کند و درصدی از آن به پزشک پرداخت می شود ناگفته نماند این موضوع از سال 74 تا به امروز اینگونه بوده است. اخیرا که این مسائل بسیار مطرح شد شورای حقوقی دستمزد بررسی‌هایی را در این رابطه انجام داد و روش پرداخت به کلی تغییر کرد.

به گفته حریرچی، در دولت اخیر طی بررسی‌های شورای حقوقی دستمزد، مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که نظام پلکانی شکل گیرد به عبارت دیگر زمانی که دریافتی‌ها بالا رفت و درصد پرداختی‌ها پایین آمد شورای حقوقی دستمزد 10درصد از هر پله را در پرداخت کاهش دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اخیرا یکی از وزیران اسبق بهداشت در رابطه با درآمدهای متخصصین گفته بود «درآمد متخصصین ایرانی 7 برابر متخصصین امریکایی است .» در این رابطه حریرچی، اظهار کرد: در آمد متوسط یک متخصص آمریکایی سالانه 280 هزار دلار(1میلیارد و 120میلیون تومان) است. آیا پزشکان ما درآمدی حدود 7میلیارد در سال دارند؟ متخصصین ما بعد از طرح تحول سلامت متوسط دریافتیشان حدود 100 الی 300 میلیون است. ممکن است در مناطق محروم که فقط یک پزشک قرار دارد و در ماه 570 عمل را انجام می‌دهد بیش ار این مقدار دریافت کند و راه کنترل دریافتی بالای این پزشک این است که پزشکان بیشتری را تربیت کنیم تا در مناطق محروم فقط یک پزشک را قرار ندهیم.

حریرچی افزود: طرح تحول سلامت که بنا، به تعابیر وزارت بهداشت جهانی متناسب با مستنداتش منتشر می کند برای رسیدن به یک پوشش همگانی سلامت است. برای رسیدن به این پوشش همگانی تعاریف، راهها و برنامه زیادی باید محقق شود که حتی در اکثر کشورهای توسعه یافته فقط تعداد اندکی از کشور ها به این پوشش همگانی دست پیدا کرده‌اند و رسیدن به این برنامه بسیار زمان بر است.

وی افزود: رسیدن به پوشش همگانی سلامت حداقل و در بهترین شرایط 10 الی 12 سال به طول می انجامد. کشورهای غربی که در چند دهه اخیر به پوشش همگانی سلامت دست پیدا کرده اند 30 الی 40 سال روی برنامه های دراز مدت خود کار کرده اند. حرکت به سمت پوشش همگانی سلامت و تمامی مسائل بهداشتی و درمانی مردم اعم از پیشگیری، ارتقای سلامت، غربالگری، درمان و توانبخشی را پوشش می دهد و همچنین محافظت مالی از مردم کشور را فراموش نکنیم. این یک راه طولانی و زمان بر است.

حریرچی اظهار کرد: 75 الی 80 درصد عوامل موثر در سلامت مردم خارج از حیطه وزارت بهداشت و درمان است بدین معنا که رسیدن به پوشش سلامت همگانی نیازمند یک دستاورد فرابخشی و بین بخشی است، راهبردی که وزارت بهداشت در این راستا در پیش گرفته است طبق برنامه های از پیش تعیین شده و مبتنی بر اسناد بالا دستی و قوانین مربوطه بود که از پنجره سیاسی که در ابتدای دولت یازدهم بوجود آمد استفاده کرد. به عبارتی دیگر دکتر روحانی در یک سال اول ریاست جمهوریشان به اندازه 32سال قبل روسای دولت هایی که وجود داشت در رابطه با سلامت صحبت کردند، بنابراین موضوع پنجره سیاسی مبتنی بر 2 عامل است. رئیس جمهور سلامت محور بود و دیگری صحبت حذف یارانه های غیر هدفمند و تبدیل آن به به یارانه های هدفمند بود. یکی از مصداق های عینی این موضوع سلامت است.

در ادامه تاکید کرد: بنابراین وزیر بهداشت و مدیران وزارتخانه از این پنجره سیاسی استفاده کرده و برنامه طرح تحول سلامت را مطرح کردند و در ادامه مصوبات لازم را از دولت، حمایت های مالی را از مجلس گرفته و این حرکت را آغاز کردند. وزارت بهداشت از لحاظ شروع بسته ها در سال اول و اواسط سال دوم بسیار راضی بوده و همچنین از لحاظ ادامه کار تا به این لحظه از بُعد دستاوردهایی که به مردم داشته نیز راضی است اما واقعیت این است که به دلیل محدودیت های مالی و عدم برخی از همکاری ها در اجرای بسته ها جدید دچار مشکل شدیم.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت به تمامی تعهدات و میثاق هایی که با مردم بسته بود وفادار است و امیدواریم در سال آینده با دستورات رئیس جمهور، قول هایی بیمه و دولت و علاوه بر آن با قانون برنامه ششم بتوانیم آن راه 10 الی 12ساله را با طراحی های صورت گرفته همچنان ادامه دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۳
انتشار یافته: ۹۴
در سال منظور است و این را هم مینوشتید نه اینطور مبهم و غرض ورزانه .اگرچه که مطمئنأ این نظر را سانسور میکنی تابناک
وقتی موهات را کوتاه میکنی ازت 20000 تومن میگیرن تازه انعام هم باید بدی ویزیت یه دکتر با بیش از بیست سال درس خوندن 30000تومن است .آیا این انصاف که دایم به پزشکها توهین بشه.به اون کسبه وتجار نامرد بتازید که خون مردم را میمکند و جای مهر رو پیشانی میزارند
مقایسه درآمد پزشکان ایرانی و آمریکایی توهین به شعور ما مردم است. مگر حقوق مهندسان و معلمان و کارگران ایرانی را با مشابه آمریکایی مقایسه می کنید.
با این حال، این طور که از متن خبر فهمیدم، ایشان گفته اند حقوق متخصصان ایرانی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون -در سال- است. در سال. پس لطفا عبارت «در سال» را به عنوان خبر اضافه کنید.
این دریافت ها خون مردم است که در شیشه می کنن کجای دنیا یک پزشک چنین درآمدی دارد؟
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
عزیز دل هرچقدرم زور بزنید هر کاریم بکنید هرچقدر بخوایید عقده هاتونو خالی کنید هیچ وقت نمیتونید ارزش یک پزشک رو پایین بیارید- از 3000 سال پیش تا الان پزشک ارزش و جایگاهش خیلی بالا بوده و الانم هست
شما برا یک پزشک مشخص نمیکنی که باید کمتر بگیری یا زیادتر! پزشک آقای خودشه ایران نشد میاد اینجا میره یه کشور دیگه...سرو دست میشکونن برا
پزشکا
یا خدا 100 تا ۳۰۰ ملیون تومان در یک ماه؟؟؟
علم بهتر است یا ثروت؟
اینطور که پیداس علم این حماعت بیشتر از ثروت است
چرا پزشک تربیت نمی کنید و اینقدر محدودیت در جذب دانشجو گذاشته اید تا تعداد محدودی فقط به این پول های کلان دست پیدا کنند با این تعرفه ها گران که چند تا ازمایش 400 هزار تومان می شود مگر با چند سی سی خو چه کار خاصی انجام می شود که هزینهان اینقدر زیاد می شود ان را هم که دستگاهانجام می دهد با کمی برق فقط یک هزینه اولیه خرید دستگاه است
آمار درست بدهید یکی را به سال می گویی و یکی را به ماه اگر هر ماه 300 میلیون باشد باز هر سال دوبرابر آمریکا هم بیشتر می شود مگر درآمد عموم مردم آینطوری است مگر هزینه مثل آنجاست وزیر سابق !! راست می گوید شما هم خوب می دانید ولی چون خودتان ذی نفع هستید مقاومت می کنید
(ممکن است در مناطق محروم که فقط یک پزشک قرار دارد و در ماه 570 عمل را انجام می‌دهد بیش ار این مقدار دریافت کند):یعنی روزی 20 عمل.مگه میشه مگه داریم.کنتورم که نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
کشتارگاه
سالی 100 تا 300 یا ماهی 100 تا 300
تنها راه مبارزه با مافیای پزشکان اجازه ورود پزشکان خارجی است وگرنه در حالت انحصار طبیعی است که درآمد 100 تا 300 میلیونی طبیعی جلوه کند . در مملکتی که کارگران شاغلش حقوق حد اقل دریافتی زیر یک میلیونی را ماهها نگرفته اند و وای به حال سیل عظیم بی کاران.
من هفته پیش بچه ام را به یک بیمارستان دولتی بردم تا هزینه کم شود تا بخود آمدم دیدم در مطب شخصی دکتر هستم و از مجمو عه ای که برای خود دایر کرده با مشورت و تستها 500 هزارتومان گرفته و یک در مان همراه با تستهای مختلف تجویز کرده که متاسفانه با داشتن بیمه تکمیلی هم بیشتر آنها پوشش داده نمی شود و فکر کنم 5-6- میلیون پول هزینه کنم در حالیکه این مجموعه هیچ تعهدی در گرفتن جواب هم ندارد
سلام، تیتر خبرها را متاسفانه خیلی بد و جهت دار انتخاب می کنید، همه می دانند که پرداخت حقوق یک امر مستمر و ماهیانه است، وقتی زمان آن ذکر نمی شود همه تصور ماهیانه را دارند در صورتیکه در متن ذکر شده متوسط حقوق دریافتی بصورت سالیانه 100 تا 300 میلیون تومان است!
پایین ترین سطح حقوق اداره کاری هم در این کشور 1 تا 3 میلیون تومن است. کاش شرایط به گونه ای فراهم میشد که تمام فرندان این کشور در رشته های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل می کردند. تنها در آن صورت بود که عدالت اجرا می شد.
یعنی چی متوسط درآمد 100 تا 300 میلیون تومان؟ این که یک بازه است. این یعنی پزشک متخصص داریم سالی 100 میلیون میگیره؟ ماهی 8 میلیون؟ حتما هنوز کارشو شروع نکرده!!! یا شاید متخصص بیماریهای نایابه(جهت مزاح) که اونم باز تو ایران احتمالا مشتری داره!!!!!
الهی!!!!!!!!!!
البته حداقل سیصد میلیون هستش
از این اوضاع بیشتر از این نمیشه توقع داشت
ایشان آدرس اشتباهی می دهند. در امریکا برای این که توزیع ثروت صورت بگیرد نظام قوی مالیاتی وجود دارد. کجا در امریکا یک جراح می تواند ماهی 570!!! عمل جراحی بکند. اگر حقوق شما در امریکا از عدد مشخصی بالاتر برود باید 80 درصد آن را به دولت مالیات بدهید. نه مثل ایران که پولدارهایش گردن کلفتی کرده و اصلا مالیات نمی دهند.
فکر میشد اگر نونی هست به تناسبی خورده میشود اما حقیقت مسابقه ای بین موشک سوار و آدم لنگ است.بخورید که هنگامه خوردن است .چقدر پولدارها !شخصیت دارند شبانه درخت خشک می کنند هنگامی که گر سنگان با خدا دعوا دارند.
وقتی می خواهند دریافتی را مقایسه کنند با حداقل حقوق آن کشور مقایسه می کنند.
آقای محترم!!! توی کدوم کشور دنیا متخصص آن ۸۰ تا ۱۰۰ برابر حداقل حقوق آن کشور دریافتی دارد؟

گفتید تعداد عمل هایی که انجام می دهند خیلی زیاد است. شما بهتر است مردم را احمق فرض نکنید. مردم خوب می دانند که یک پزشک متخصص تهران نشین با تعداد عمل عادی در تهران هم همین قدر دریافتی دارد.
یه راه دیگه برای کاهش هزینه درمان اینه که اجازه تاسیس بیمارستان و یا مطب را به پزشکان خارجی بدهیم. همانطور که مهندسین ایرانی باید با چینیها رقابت کنند، پزشکان هم با هندیها رقابت کنند.
اینکه مردم می گویند طرح تحول سلامت همان طرح تحول جیب پزشکان است کاملا درست می گویند.
مملکت را کاری کرده اند که یک پزشک به راحتی بالای ۵۰ برابر حداقل حقوق ایران دریافتی دارد و با کمال پررویی هنوز می گویند کافی نیست.
وقتی چندتا پزشک می شینند و حقوق پزشک را معلوم می کنند باید هم این افتضاح فعلی رخ دهد.
جلوی ظرفیت پزشکی را گرفته اند و از آن طرف می گویند پزشک کم داریم.
دروغ محضه به خدا اینقدر نیست نظام سلامت اجازه دریافت بیش از ۳۰ میلیون رو به متخصصان نمیدهد به جز یک سری تخصص های خاص که سقف دریافتی بیشتر دارند این درآمدی که گفته شده مربوط به متخصصانی است که در بیمارستانهای خصوصی خاص سهام دارند که خود وزیر بهداشت هم شاملشون میشه بقیه در خواب هم چنین درآمدی رو نمیبینند لطفا اطلاع رسانی درست کنید و به کل بدنه جامعه پزشکی ضربه نزنید
ما مهندسان چه كم از پزشكان داريم؟
چرا ما با حقوق 1 ميليوني بايد گذر عمر كنيم؟
چه دروغ شاخداری!!!! من متخصص هستم فیش حقوقی ام 6 میلیونه و هرروز از تهران تا کرج میرم!!! خجالت آوره
وانکش من به میزان حقوق دریافتی متخصصان
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پس منظور ایشان از نجومی چیست ؟
این آقایون ظاهرا توی یک دنیای دیگه زندگی می کنند.
همین پولها هستند که من وقتی خواستگاری یک رزیدنت رفتم اولش قول ازدواج داد بعد هر حرفی خواست بهم زد هر فحشی منم هیچی بهش نگفتم فقط سکوت و تعجب از این فرد و فحشاش
 حریرچی، اظهار کرد: در آمد متوسط یک متخصص آمریکایی سالانه 280 هزار دلار(1میلیارد و 120میلیون تومان) است. آیا پزشکان ما درآمدی حدود 7میلیارد در سال دارند؟ متخصصین ما بعد از طرح تحول سلامت متوسط دریافتیشان حدود 100 الی 300 میلیون است.

شما هنوز در ضرب و جمع موندید
وقتی امریکایی سالی یک میلیاردو و 120 میلیون میگیره یعنی ماهی 93 میلیون تومن حقوقشه پس چطور باید پزشک ایرانی ماهی 300 میلیون بگیره
در صورتی که یک کارگر امریکایی ماهی 2500 دلار 9 میلیون تومن حقوقشه
مگه کی بایدبه پزشکان پول بده وقتی درامد ها باهم جور در نیاد؟؟
با مقایسه سرانه بودجه درمان در ایران و امریکا که در ایران کمتر از یک دهم سرانه درمان در امریکا است اگر درامد یک متخصصین در امریکا (طبق گفته همین اقای حریری )در سال هفت میلیارد تومان است بنابراین دراومد متخصص ایرانی باید کمتر از یک دهم ان یعنی ۷۰۰ میلیون تومان در سال باشد و همچنین چون حدود ۳۰ درصد در امد پزشکان امریکا مشمول در یافت مالیات می باشد در عمل چیزی حدود ۴ میلیارد در سال در امدشان استکهلم یک دهم ان می شود ۴۰۰ میلیون تومان بنابراین اقای دکتر پزشکیان درست گفته اند چون با این محاسبه می بینید که دراومد متخصصین ایرانی با توجه به سرانه درمان و مالیات در حدود ۳ تا ۸ برابر (100 تا 200 میلیون در ماه) پزشکان امریکایی است
البته منظور ایشان 100 تا 300 میلیون تومان در ماه است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
سیصد میلیون در ماه میشود 3میلیارد و ششصد میلیون در سال و بقول خود ایشان بیشتر از این مبلغ هم وجود دارد بنابراین وزیر اسبق بهداشت پر بیراه فرمایش نفرموده و 7 برابر بودن درآمد متخصصن ایرانی نسبت به متخصصین امریکایی دور از واقعیت نیست. حالا آیا این حقوق ها نجومی نیست؟ آیا در مقایسه با حقوق 2 الی 3 میلیون تومانی بسیاری از کارکنان دولت که دارای تحصیلات تخصصی و مدارک فوق لیسانس و دکتری هستند این تبعیض و ظلم واضح و ایجاد شکاف طبقاتی نیست؟ اکر نیست آقایان این همه اختلاف حقوق رو چطور توجیه میکنند؟!!!
نا امید از وضعیت
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
بنده فوق لیسانس عمران هستم با تجربه کاری دو ساله...دریافتی ثابت من به صورت تمام وقت 1280000 تومان است. این عدالت است واقعا؟ 30 سالمه تا سیصد سال دیگه نمیتونم شرایط ازدواج رو مهیا کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
مدتیست که حملات رسانه ای برعلیه پزشکان شدت گرفته است دلیلش رانمیدانم
معلوم نیست سمپاشی علیه پزشکان تاکی ادامه خواهدداشت؟!اوضاع پزشکان خیلی خیلی بدترازاین حرفاست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
وقتی بودجه مردم را به جیب مبارک انتقال می دید انتظار دارید بقیه بشنند و براتون کف هم بزنند؟
۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال نه تومان
لطفا از انتشار تیتر مبهم و شبهه ناک خودداری کنید
حقوق اساتید غیر پزشکی سالی حداکثر 40 میلیون !!!!!!!!

از خوشحالی باید ترکید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
طرح سلامت اول خيلي هارو خوشحال كرد بعد متوجه شديم كه هدف پركردن جيب پزشكهاست! واقعا كجاي دنيا پزشكان اينقدر درآمد دارن؟ ايران بهشت پزشكان
۵۷۰ جراحی در ماه، بعبارتی ۵۳ عمل ۳۰ روز ماه. گوسفند هم به این سرعت نمیشه پشم چینی کرد!!!!! تو خود حدیث مفصل بخوان!!!
۵۷۰ جراحی در ماه، بعبارتی ۵۳ عمل ۳۰ روز ماه. گوسفند هم به این سرعت نمیشه پشم چینی کرد!!!!! تو خود حدیث مفصل بخوان!!!
570 عمل در ماه؟
19 عمل در روز
76 دقیقه یک عمل (به شرطی که کل 24 ساعت را کار کند- مگر اینکه در خواب نیز عمل انجام داده باشد)
6840 عمل در سال
کجایی گینس - این رکورد هرگز شکسته نخواهد شد
نمی دانم بخندیم یا گریه کنیم!
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
خوب دوستان پزشک ریاضیاتشان ضعیفه!!!!!
پزشکان عزیز از کارانه های نجومی بذت ببرید و به ریش مردم و بقیه متخصصان بخندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
لیاقتشو داشتند حسود !
متوسط دریافتی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون یعنی چه؟ ۱۵۰ میلیون؟ ایشان لابد به همین شکل تقریبی برنامه ریزی میکنند.خدا بداد این کلت برسد.
سیصد میلیون در ماه میشود 3میلیارد و ششصد میلیون در سال و بقول خود ایشان بیشتر از این مبلغ هم وجود دارد بنابراین وزیر اسبق بهداشت پر بیراه فرمایش نفرموده و 7 برابر بودن درآمد متخصصین ایرانی نسبت به متخصصین امریکایی دور از واقعیت نیست. حالا آیا این حقوق ها نجومی نیست؟ آیا در مقایسه با حقوق 2 الی 3 میلیون تومانی بسیاری از کارکنان دولت که دارای مشاغل تخصصی و مدارک فوق لیسانس و دکتری هستند این تبعیض و ظلم واضح و ایجاد شکاف طبقاتی نیست؟ اکر نیست آقایان این همه اختلاف حقوق رو چطور توجیه میکنند؟! آیا به این نکته فکر کرده اند که شخص و اشخاصی که مسبب این اختلاف حقوقها و رواشدن ظلم بر ضعفا میشوند باید روزی در محکمه الهی پاسخکو باشند؟!!
واقعا که مسخرس حقوق یه کارگز یه میلیونه اگه مریض بشه و نیار به عمل جراحی داشته باشه باید زندگیشو به جناب پزشک بده ونابود بشه! این پولا چطور از گلوتون پایین میره! چیزی به اسم پول حلال به گوشتون خورده؟؟؟؟ انسانیت چی؟ هموطن چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
آقا درس خوندند.
ببخشید کتاب طوطی وار حفظ کردند و بغل اوستا واسادند و شاگردی کردند حق شونه.
تابناک باز تیتر دوپهلو زدی
حدود سی هزار متخصص داریم که در این اعداد ضرب شه از بودجه کل کشور بیشتر میشه
بزرگ ترین دلیل رای ندادنم به روحانی طرح تحول جیب پزشکان است . بهتر است علاوه بر بیمه ها چاه های نفت رو هم به وزارت بهداشت واگذار کنید بلکه این ها سیر شوند که نمی شوند .
دوست عزیز در سال منظورشون هست من پزشکم و متخصص قلب ماهی ۱۵ میلیون نمیشه تازه ۱۰ ماه هست که پرداختش نکردن وفقط حقوق پایه ۲میلیونی پرداخت شده ...به فرموده امام حسین اگر مسلمان نیستین لااقل آزاده باشید.نون دولت خوردن از زهر مار هم بدتره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
دکتر مردم احمق نیستند این را بفهم.
همه می دانند که برای پزشک حقوق یک پول توی جیبی است و اصل قضیه کارانه ایشون است.
ضمنا بهتره خبرهای را خوب دنبال کنید چون وزیرتون قبلا تایید کرده که متوسط درآمدتون ۲۳ میلیون تو ماه است.
احتمالا سایر درس خونده هاو دارای مدارج عالیه آمریکا(دکترا و فوق لیسانس و ...) هم درآمدهای زیر دو میلیون تومان دارندددد...واقعا چرا اینقدر به حق این پزشکان اجحاف میشه ؟!!! مسئولین ااصلا پیگیر حق این قشر از خدمت گذاران جامعه نیستن !!
عجب عدالتی
در تبریز یک خانم متخصص زنان یک میلیارد کارانه میگیره!، این همه بیکار، اینهمه کارگر با حداقل حقوق!!!
عجب توزیع درآمد عادلانه ای!!!
چه خبره در این کشور ؟ بعضی سعی کرده اند پزشکان کمتری آموزش بدهند تا خودشان راحتر در کشور باج خواهی کنند .
پزشک عمومی در طرح تحول سلامت حدود 100 میلیون حقوق میگیره.کارانه و حق برگه بیمه اش جدا.
پول بیت المال رو به این راحتی بخشش میکنن.بعدشم مگه بقیه اقشار جامعه به دلار حقوق میگیرن که پزشک ایرانی رو درامدش رو با دلار حساب میکنین.
اگر در نظام پزشکی آمریکا حقوق متخصصان بیشتر از 200 هزار دلار است، ایشان مجبور است 40 -45 درصد این مبلغ را مالیات بدهد. آیا برای پزشکان ایرانی نیز به این شکل است؟
اولا آن پزشک آمریکایی حداقل 1/3 درآمدش را مالیات میدهد. در حالیکه کارانه که به گفته آقای حریرچی عمده دریافتی یک پزشک است تنها شامل 10 درصد مالیات میشود. ضمن اینکه حتی دستمزد 100 میلیونی در ماه چندان فاصله ای با دستمزد یک پزشک آمریکایی درجامعه ای با سطح درآمدی بمراتب بالاتر، ندارد. متاسفانه مسولین ما گویی از همین جامعه نیستند و تمام سعی شان در مصاحبه پیچاندن سوال کننده و مردم است.
ناشناس |۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴

برای همین است که دست سالم را بجای دست معیوب عمل می کنند
هموطنان عزیز بیخود عقده گشایی نکنید.آمار درآمد ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون در سال هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
شما از پولهای بادآورده لذت ببر. اما بالاخره یک خدایی هم هست.
نوش جون پزشك باز يكارى براى اين مردم انجام ميده
در ایران همه در کارشان متخصص هستن اقای حریر چی!
شما فکر میکنین که شاخ قول میشکنین ما هم میخواهیم ماهی 100 میلیون بگیریم ؟
چرا فقط شما باید بگیرین ؟
چهارتا امپول زدن که این همه قروفر ندارد ؟
یارانه را ببخشیم که شما ماهی 300 میلیون بگیرین ؟
اصلا راضی نیستیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
دوست عزیر ابتدا شما برو فرق پرستار و پزشک را درک کن بعد کامنت بزار
عجبا .درچه دوره ای زندگی میکنیم که آقای حریرچی ایران رابا آمریکا مقایسه می کنند.ودایه مهربان تر ازمادر شده اند.وچون خودش نیزجزء این قافله هستندنمی دانن که درکشور ما هزاران نفر هستند که به نون شب محتاجند.آری انسان سیردرد گرسنه رانمی داند.
من فوق تخصص هستم 100 میلیون را چطور می نویسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
میخوندی رادیولوژی قبول میشدی میگرفتی
این پزشکان مادرزادی متخصص بودن یا با پول مردم این مملکت متخصص شده اند؟؟
آیا درست است متخصصین اینطور خون مردم را در شیشه بکنند؟
۱۰۰الی ۳۰۰ میلیون در سال است.نه در ماه
خیلی ضایع غرض ورزی میکنی تابی جون! :-)))))
چرا جلوي مافياي پذيرش دستياري رو نميگيريد، اگه ظرفيتهاي تخصص بالا بره متخصص بيشتر ميشه اشتباهات پزشكي كه بيشتر در اثر خستگي و تعداد زياد عمل در روز بوجود مياد كمتر ميشه.
انتخاب فریبکارانه عنوان مطرح بوده و مبلغ 100 تا 300 میلیون تومان در سال مطرح است یا 100 تا 300 ریال در ماه
پزشکان آزادی که درسنی هستندکه کارکم ولی عمل جراحی نمیکنند ولی آبرو دارند حتی بیمه درمانی هم ندارند واگریک روز مطبشان مریض نداشته باشد حقوق بازنشستگی هم که ندارند به خرج یومیه خودمحتاجندوبخاطرآبرویشان بزبان نمی اورند ،منصف باشید!!!قضاوت تک بعدی نکنید،
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
من که دلم کباب شد.
در امریکا و یا در اروپاه اگر متخصصی در سال تا میزان سیصد هزار دلار دریافت دارد از مبلغ بایستی به نسبت تصاعدی مالیات بدهد که شاید حدود پنجاه تا هفتاد هزار دلار ان بابت مالیات خواهد بود باضافه اینکه هزینهای ان پزشک هم به دلار میباشد. در کشور ما اولا یک پزشک نبایستی بیشتر از تعدادی جراحی در روز داشته باشد ثانیا درامد پزشک ایرانی با سایر درامدهای اقشار مدیریتی همخوانی ندارد در حالیکه در کشور امریکا و یا اروپاه این خوانی نزدیک است . از طرفی در کشور پزشک ایرانی از مالیات دادن با روشهایی که استفاده مینماید تفره میرود. در امد ماهیانه یک پزشک جراح هر کز نبایستی بیشتر از چنجاه ملیون تومان باشد چون مخارج ان پزشک در ماه با بهترینها ی زندگانی بیشتر از بیست ملیون تومان نخواهد بود. پزشگان عمومی و متخصصین هم بترتیب از بین پنج تا سی ملیون تومان در ماه و همینطور دندانپز شکان که بعنواین مختلفه از شرکتهای بیمه و مردم پول در میاورند که متاسفانه هیچ کنترلی در کیفیت کار انها وجود ندارد. لذا دولت و مردم و شرکتهای بیمه مورد کم لطفی کامل کادر پزشگی کشور و بیمارستانها قرار گرفته اند که رسیدگی دقیق قانونی و معنوی را لازم دارند.
حقوق پرستاران در ماه چقدر است ؟!!!!
انوقت حقوق یک پرستار یک میلیون پانصد هزار با بیست سال سابقه درماه است کجای دنیا درامد پزشک اینقدر بالاست پزشکان الان ما در کشورهای همسایه هم حتی کار به انها نمی دهند ان وقت در ایران خدای می کنند
کاش از این طرحها و بسته ها برای کارکنان جهاد کشاورزی نیز اجرا نمایند ولی افسوس ......لااقل با تولید محصولات کشاورزی سلامت مردم تضمین میشد و دیگر اینقدر بابت درمان هزینه نمی کردندند . ولی متاسفانه با تولید محصولات ناسالم ( انواع روغن های حاوی پالم و ....) سلامت مردم را به نفع شبکه به اصطلاح سلامت به خطر انداخته اند.
پس چرا به پزشک عمومی بدبخت بیچاره میدهید یه میلیون؟چرا این همه تفاوت باید باشه؟
شماهایی که ادعای سوادتان میشود،متوسط حقوق یعنی سالانه،نه ماهانه.یعنی سالی 100-300 میلیون.
منظورش اینکه که قابل شمارش نجومی نمتوان شمارش کرد
درست کار کنند ما به درآمدشون کاری نداریم
شما که حقوق پزشکان را با آمریکا مقایسه می کنید آن کسانی که تحصیل کرده اند و مهندس هستند با ماهی 1 الی 2 میلیون آن هم بصورت پروژه ای به کار گرفته می شوند تکلیفشان چیست چرا حقوق سایر اقشار به ریال است ولی پزشکان با دلار آمریکا مقایسه می شوند.
اولا به این نکته توجه شود که طر تحول سلامت کاملا سیاسی بوده و به عبارتی نوعی پوپولیسم جدید بود که در دولتهای قبل از آن برای جلب حمایت توده مردم استفاده نشده بود و ظرفیت جدیدی بود برای رقابت های سیاسی که البته به نام مردم و به کام پزشکان تمام شد!
ثانیا این جناب فرمود ه اند : "صحبت حذف یارانه های غیر هدفمند و تبدیل آن به به یارانه های هدفمند بود. یکی از مصداق های عینی این موضوع سلامت است." در این جمله به جای "یارانه های هدفمند" باید گذاشت کارانه های هدفمند!
ثالثا ایشان فرموده اند :"وزارت بهداشت به تمامی تعهدات و میثاق هایی که با مردم بسته بود وفادار است " در این جمله هم به جای کلمه "مردم" باید کلمه "پزشکان" را جایگزین کرد تا جمله درست شود.
ممنون از اطلاعی رسانی و آگاهی بخشی سایت تابناک
ای خداخودت به دادمابرس.
نظام بیمه کشور ما بسیار بد است زیرا این پول کاملا از جیب ملت میرود با وجود پرداخت حق بیمه توسط بیمه شده من خودم روز گذشته وقتی به پزشک مراجعه کردم برای ویزیت 35000 تومانی 30000 تومان پرداخت کردم و برای دارو هم بیش از انتظارم با توجه به بیمه بودنم ایا به نظر شما این است عدالت اجتماعی
این درآمد ها حرام است
حقوق کارمندان چقدراست ؟چرادولت به فکرمعیشت کارمندان نیست ؟
والا بلا پزشکی تجربی هم میشه داشت . دکون درست کردن براخودشون . مگه چیه یک عمل قلب . مگه کیا متخصص شدند . همونت که تو کلاس اول دبیرستان ما معدلشون به رشته ریاضی رفتن نمیخورد و رفتند تجربی . والا همشون دست پا چلفتی تر از ما هم بودند
آخ که چقدر ما مردم ضایعیم. بابا درامد سالانه ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیونه. یه بازاری که بیشتر در میاره برین خودتون رو سر اونا خالی کنین!! خیلی ضایعین به خدا!!@:))))))
شما که میگی لیاقت دارن ،همین فجایع اخیر پزشکی لیاقت پزشکای با سهمیه به اینجا رسیدن رو نشون داده ضمنا وقتی همه اعتراض دارن حسود ی نیست بی عدالتیه
یک متخصص روزی 3 تا 50 میلیون تومن درآمد داره بدون پرداخت مالیات. اینو میشه بری تو مطبشون و با یه حساب کتاب سرانگشتی در میاد. احترام به بیمار هم تقریبا نداریم.
به نظر من باید حقوق و درامد پزشکان هم کم کنیم تا مثل بقیه کارمندان دولت اونا هم بدبخت بشن.
به قشر فرهیخته پزشک که بالاترین جایگاه اجتماعی را دارد حسادت می کنید و این واضح است
حسادت ریشه تمام گره های روانی انسان است.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی