بازدید 35007
۳
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش تند ظریف به اظهارات مقامات ترکیه/ آخرین وضعیت پرونده حقوق های نجومی/ تعداد بیکاران از زبان معاون اول رئیس جمهور/ انگلیس در حوزه‌های علمیه مرجع می‌سازد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«چالش نماینده اصولگرا با «من و تو» و «کیهان»»،«هشدار درباره افزایش شیوع ایدز در ایران»،«احمد منتظری روانه زندان شد»،«تکلیف قیمت بنزین در سال 96 مشخص شد» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 22 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گرفتن جریمه دیرکرد خلاف شرع و ربای آشکار است

آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: بانک ها هم با وجود تاکید فراوان باز هم گرفتن جریمه دیر کرد را از مشتریان توجیه می کنند و می گویند به آنها گفته بودیم که اگر اقساط تاخیر شود، جریمه می گیریم و جالب آن که در رسانه ها شنیدم بیشترین درآمد بانک ها با مبلغی در حدود 60 هزار میلیارد تومان مربوط به همین جریمه های دیرکرد است. وی ادامه داد: گرفتن جریمه دیرکرد خلاف شرع و ربای آشکار است و کسانی که به دنبال توجیه گناه هستند نسبت به کسانی که قبول دارند این مساله اشکال شرعی دارد، مرتکب خطایی بسیار بزرگ تر می شوند، چراکه گناه ریا هم پای آنها نوشته می شود. این مرجع تقلید گفت: نتیجه این اتفاق ها، مستجاب نشدن دعاهای مردم و سیاه شدن قلب هاست، چراکه آثار مخرب گناه به چشم همگان وارد می شود؛ امید است که این سخنان هشداری باشد برای همگان و بدانیم هیچ کس از حرام خوری به جایی نمی رسد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

نگرانیم سعید جلیلی رأی اصول‌گرایان را بشکند

وضعیت اصولگرایان هر روز پیچیده تر از قبل می‌شود، آخرین تحولات جریان اصولگرا می گوید 50 شخصیت اصولگرا تاکنون به جبهه مردمی نیروهای انقلاب معرفی شدند تا نهایتا یک نفر به عنوان نامزد نهایی انتخاب شود، با این وجود زمزمه ها هنوز از همراه نبودن سعید جلیلی روایت می کند. غلامرضا مصباحی مقدم نسبتا به وضعیت اصولگراها در انتخابات سال 96 خوشبین است اما از بابت آنکه جلیلی به جمنا نپیوست اظهار نگرانی می کند و می گوید: اگر او کاندیدا شود اما وارد مجموعه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نشود، رأی نمی آورد ولی رأی اصولگرایان را نیز می شکند. مناقشه دیگر اصولگرایان بحث انتخاب بین اصلح و صالح رأی آور است که سخنگوی جامعه روحانیت مبارز یادآور می شود: قطعا صالح رأی آور اولی بر اصلح رأی نیاور است. ما می خواهیم انتخابات را ببریم و برای بردن انتخابات نباید مبتلا به مفاهیم ناپخته شد. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

چالش نماینده اصولگرا با «من و تو» و «کیهان»

روزنامه کیهان نوشت: گفت‌وگوی قاسم ساعدی با معصومه علی‌نژاد که خود را با نام مسیح علی‌نژاد معرفی می‌کند پریروز از تلویزیون بدنام «من و تو» با موضوع ریزگردها به نمایش در آمد! کیهان امید دارد که نماینده دشت آزادگان از هویت علی نژاد و تلویزیون مصاحبه‌کننده، بی‌اطلاع بوده است. اما اگر ساعدی می‌دانسته با چه کسی و با کدام شبکه در حال گفت‌وگوست باید بابت به رسمیت شناختن تلویزیونی که با شبکه ده رژیم صهیونیستی قرارداد همکاری دارد و در نقش تریبون منحرفان اخلاقی و بهاییان ظاهر شده است، پاسخ گوید و از مردم و بخصوص مردم خوزستان عذرخواهی کند! اگرچه بی‌اطلاع بودن وی نیز او را از عذرخواهی معاف نمی‌کند.گفتنی است یکی از شگرد‌های خبرنگاران اصلاح‌طلب فراری برای انجام گفت‌وگو با نمایندگان و مسئولان داخلی،معرفی نکردن کامل خود و رسانه‌ای است که به پادویی در آن مشغول هستند.

 

ایرانی‌ها سردار سلیمانی را قهرمانی فداکار می‌دانند

اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» درباره دلایل محبوبیت سردار سلیمانی نوشت: ژنرال قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های شناخته شده در کشور ایران است، جایی که حامیانش او را قهرمان ملی از خودگذشته‌ای می‌بینند که در حال نبرد با دشمنان ایران است. محبوبیت این ژنرال ایرانی تا اندازه زیادی از «نگرش ایرانی‌ها و ارزش‌گذاری آن‌ها برای از خودگذشتگی و فروتنی نشأت می‌گیرد. طرفدارانش او را حاج قاسم یا حتی سردار دلها خطاب می‌کنند. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش حل می‌شود

حسینعلی امیری ظهر امروز پس از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: از زمانی که دانش آشتیانی کار خود را شروع کرده چند ماه بیشتر نمی گذرد بنابراین نمی توان عملکرد وی را ارزیابی کنیم. وی افزود: الان وقت استیضاح نیست و نمایندگان هم در این زمینه هم بحث های محلی و منطقه ای دارند که خود معاون پارلمانی آموزش وپرورش این مسئله را حل می‌کند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

درخواست یک اصولگرا برای برخورد با کریمیقدوسی و یامینپور

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در قانون برای کسانی که دست به افشای اسناد محرمانه کشور میزنند و یا اظهاراتشان به گونهای است که منافع ملی را دچار آسیب میسازد و یا حرمت و حیثیت دیگران را از بین میبرند، مجازات تعیین شده است. متاسفانه چند وقتی است برای عدهای در نظر گرفتن منافع حزبی بر ملی ارجحیت پیدا کرده و بدون هیچ ملاحظهای یا دست به افشا اخبار محرمانه میزنند یا به دروغ مطالبی را مطرح میسازند که با توجه به فضای حاکم بر دنیای امروز و دشمنیهایی که پیرامون کشورمان در حال شکلگیری است، مصلحتی در آن دیده نمیشود. حسین سبحانینیا، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم رعایت حفظ منافع ملی از سوی افرادی همچون کریمی قدوسی و یا یامین پور گفت: منافع ملی برای هر کشوری و مسئولان آن یک اصل به حساب میآید، بنابراین رعایتش به قدری حائز اهمیت است که برای تنبیه کسانی که غیر از این رفتار میکنند، مقرراتی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا در نظر گرفته شده است.

 

آخرین وضعیت پرونده حقوق های نجومی

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حقوق‌های نجومی اظهار داشت: پرونده‌های حقوق‌های نجومی که به دست قوه قضائیه رسیده‌اند و امکان پیگیری دارند در حال بررسی در دادسرای تهران هستند.وی افزود: رسیدگی به این مباحث بسیار زمان‌بر است و برای حل شدن دقیق آنها باید زمان زیادی صرف شود و تمام مبانی قانونی این مسئله مورد بررسی قرار گیرد تا در مواردی که جرم آنها تشخیص داده شد در قالب یک پرونده و کیفرخواست به دادگاه ارجاع داده شود.دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر در پرونده‌ای جرم شناخته نشود کیفرخواستی برای آن صادر نمی‌شود اما تاکنون توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از مبالغی را که به ناحق دریافت شده بود به حساب بیت‌المال بازگردانیم و در حال بررسی هستیم که تمام این مبالغ مطالبه شود.وی ادامه داد: دادستانی کل در بخشی از این مسئله ورود پیدا کرده است و باید گفت بررسی کامل آن بسیار زمان‌بر است و برای انجام اقدامی منصفانه در این زمینه باید صبور بود.

 

هشدار درباره افزایش شیوع ایدز در ایران

رئیس مرکز تحقیقات ایدز گفته شیوع عفونت ویروس ایدز در جمعیت عمومی کشور هنوز زیر یک درصد است اما با رواج و افزایش مصرف روانگردان‌ها و گسترش انتقال جنسی، خطر افزایش شیوع ویروس ایدز به بالای یک درصد جمعیت بسیار جدی است.مینو محرز همچنین گفته ایران در مورد عقونت HIV از مرحله شیوع کم عبور کرده و اکنون به مرحله متمرکز بالای پنج درصد در گروه دارای رفتارهای پرخطر رسیده است اما در جمعیت کل هنوز شیوع ابتلا به این ویروس زیر یک درصد است.به گفته او اگر وضعیت انتقال جنسی ایدز همین طور پیش برود و الگوی ابتلای جنسی ایدز گسترش پیدا کند ممکن است در آ‌ینده نزدیک به مرحله سوم که مرحله شیوع بالای یک درصد در جمعیت عمومی است برسیم و این خطر بزرگی است.این مطلب در ایرنا منتشر شده است.

 

افزایش ۳۵ درصدی سقط‌های قانونی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفته در دو سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته سقط‌های قانونی رشد ۳۵ درصدی داشته‌اند و این در حالیست که این سقط‌ها به منظور جلوگیری از معلول‌زایی به صورت قانونی و با استفاده از شرع و قانون صورت می‌گیرند.به گفته انوشیروان محسنی بندپی در سال ۹۴ سقط‌های قانونی رشد قابل توجهی داشت و تعداد آنها به هزار و ۳۵۰ مورد رسید و در سال ۹۵ هم در ۹ ماهه اخیر بیش از هزار و ۴۰۰ سقط قانونی در کشور صورت گرفته است.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 

عراقچی: همه تحریم های مرتبط با برجام لغو شد

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت: تمامی تحریمهایی که باید در جریان اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برداشته می شد؛ مرتفع و شکسته شده است.

 

انگلیس در حوزه‌های علمیه مرجع می‌سازد!

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به این‌که تجزیه و تحلیل دشمن بر این است که سرمایه‌گذاری آنها در دانشگاه اشتباه بوده و باید بیشتر سرمایه‌گذاری خود را حوزه‌های علمیه بکار می‌بردند، خاطرنشان کرد: امروز دشمن سرمایه‌گذاری خود را در حوزه علمیه قم گسیل داده است.مصلحی هشدار داد: مردم به دنبال روحانیون نفوذی مثل روحانیون شیعه انگلیسی نباشند زیرا انگلیس در کار نفوذی قوی بوده و در حوزه‌های علمیه مرجع می‌سازند.وی با تاکید بر این‌که امروز سروش دست آمریکا می‌چرخد و بخش عمده اسلام‌هراسی در آمریکا از سوی این فرد طراحی می‌شود، افزود: امروز کدیور که روزی آدم انقلابی بود در دست آمریکا و انگلیس می‌چرخد و اولین اقدامش نیز علیه ولایت فقیه بود.

 

واکنش بسیار تند ظریف به اظهارات مقامات ترکیه

ظریف در گفتگو با ایران، اظهار داشت: دوستان در دولت ترکیه هم کم‌حافظه‌اند و هم در قبال کسانی که به آنها محبت و همراهی کرده‌اند، قدرناشناسند.وی افزود: ترکیه، ایران را متهم به فرقه‌گرایی میکند اما به یاد نمی‌آورند برای حکومت آنها شب کودتا تا صبح نخوابیدیم.لازم به ذکر است که در چندین روز اخیر تنش ها بین انکارا و تهران پس از سفر اردوغان به کشورهای حاشیه خلیج فارس افزایش یافته است.رئیس جمهور ترکیه امروز نیز ضمن انتقاد از ایران گفت: نمی‌توان از تلاش‌های تهران برای دستیابی به نفوذ در خارج از مرزهای خود چشم پوشی کرد.

 

تعداد بیکاران از زبان معاون اول رئیس جمهور

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز در اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره دانشجوی نمونه که در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهارداشت: وقتی گفته می شود سالی 1 میلیون 200 هزار جوان داریم که وارد بازار کار می شوند و اگر بتوانیم 1 میلیون 200 هزار شغل ایجاد کنیم معنایش این است که 3 میلیون بیکاری که الان داریم، این تعداد ثابت باقی می ماند.

 

احمد منتظری روانه زندان شد

احمد منتظری که در پی اقداماتی علیه نظام و اهانت و دورغ پردازی نسبت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به شش سال زندان محکوم شده بود، امروز برای اجرای حکم بازداشت شد. متن خبر اجرای حکم احمد منتظری که توسط دادسرای ویژه روحانیت قم منتشر شده بدین شرح است:در پی اقدامات آقای احمد منتظری مبنی بر تضعیف مبانی نظام مقدّس جمهوری اسلامی و اهانت، افترا و دروغ پردازی های متعدد وی نسبت به معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی قدس‌سره‌الشریف و یادگار عزیز ایشان و همچنین تطهیر و حمایت از منافقین کوردل و تروریست و همنوایی با استکبار جهانی، نامبرده در دادگاه بدوی محاکمه که متعاقب اعتراض به رای صادره، دادگاه تجدیدنظر (متشکل از قضات عالی‌رتبه دیوانعالی کشور شاغل در دادگاه ویژه روحانیت) با حضور ایشان تشکیل و به 6 سال حبس قطعی محکوم شده است ؛ محکومیت وی در تاریخ 4/12/1395 اجرا گردید.

 

واکنش وزیر اطلاعات به اظهارات دادستان

حجت‌الاسلام سید محمود علوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر وجود برخی مدیران دو تابعیتی گفت: مدیر دو تابعیتی نداریم اما اگر هم باشد آیا درست است ذهن جامعه را مشوش کنیم؟ حل اداری این مساله درست است یا اینکه علنی موضوع را در جامعه مطرح کنیم. اگر ما از مدیران دوتابعیتی اطلاع نداشته باشیم جرم نیست. ما احتمال می‌دهیم نباشد که اطلاع نداریم. اگر عنوان می‌کنند که وجود دارد به ما معرفی کنند تا رسیدگی کنیم.در حالی که من بر این باورم یک نفر مدیر دوتابعیتی نداریم. اگر هست به ما معرفی کنند.او با تاکید براینکه مرجع رسمی شناخت دو تابعیتی‌ها وزارت اطلاعات است، تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده ما به یک مورد مدیر دو تابعیتی هم نرسیدیم و آمار ذکر شده را تایید نمی‌کنیم. قرار بود دادستانی تا امروز افراد دو تابعیتی را به ما معرفی کند اما تا این لحظه فردی معرفی نشده است. شبکه اطلاع‌یابی را نیز در این خصوص داریم که اگر فردی دوتابعیتی است از حضور در ساختار مدیریتی نظام مطلع می‌شویم کمااینکه مواردی بوده و تذکر دادیم که از مسئولیت فاصله گرفتند.

 

تکلیف قیمت بنزین در سال 96 مشخص شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 4 اسفند ماه) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 بند (د) تبصره یک را با 153 رأی موافق، 39 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 215 رأی به تصویب رساندند که بر اساس آن قیمت بنزین در سال 96 افزایش نخواهد یافت.بر اساس این مصوبه وزارت نفت از طریق شرکت تابعه ذیربط مکلف است منابع مورد نیاز را از محل افزایش 5 درصد به قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، گاز مایع و سوخت هواپیما تأمین کند و پس از واریز به حساب خزانه اداره کل کشور این منابع و مشمول مالیات با نرخ صفر می‌باشد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۷
انتشار یافته: ۳
اقای ظریف شما بیخوابی کشیدید برای اردوغانی که به ملت خودش رحم نمیکند سیاست را نمیشود با نشان دادن لبخد ودندان تفسیرکرد دیر یازود روسیه هم ساز دیگری خواهد زد
این دیگه چه جور واکنش تندی بود؟

اینجوری باید بگید که یادت رفته که با داعش همکاری میکردی یادت رفته نفت عراق رو غارت میکردی یادت رفته به داعش سلاح میدادی حتی نوشته های ترکی هم رو اسلحه ها تو نت موجوده

اینا رو یاداوری کنید بهش و بگید که ما به خواست دولت عراق و سوریه اینجا هستیم بگید شما اینجا چه غلطی میکنید؟
تابناک معنی واکنش تند را فهمیدیم
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی