بازدید 5106

کره جنوبی رکورددارمیانگین طول عمردرجهان

کد خبر: ۶۷۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 22 February 2017
مطالعات نشان می‌دهد که برای اولین بار در جهان زنان کره جنوبی میانگین عمر بالای ۹۰ سال را ثبت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، این نتیجه گیری حاصل مطالعات دانشگاه امپریال کالج لندن و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که آمارهای متوسط طول عمر در ۳۵ کشور صنعتی را تحلیل کردند.

براین اساس پیش بینی شد که همه این کشورها تا سال ۲۰۳۰ شاهد افزایش میانگین طول عمر خواهند بود و فاصله میان زنان و مردان در بیشتر کشورها به تدریج ناپدید می شود.

کره جنوبی اولین کشوری خواهد بود که به این سطح از امید به زندگی دست می یابد و آمریکا به رغم پیشرفت و تکنولوژی یکی از کشورهایی است که کمترین سطح امید به زندگی را خواهد داشت.

در گزارش بی‌بی‌سی در این باره آمده است: به نظر می رسد مردم کره جنوبی به برابری بیشتری دست یافته باشند و فایده مزایایی مثل آموزش و تغذیه به بیشتر مردم رسیده است. همچنین تا این مقطع آنها بهتر به مشکل فشار خون رسیدگی کرده اند و یکی از پایین ترین آمارهای چاقی مفرط در جهان را دارند.

این داده ها پیش بینی می کند ژاپن که زمانی مظهر عمر طولانی بود در رده بندی جهانی پایین خواهد آمد. این کشور هم اکنون بالاترین میانگین طول عمر برای زنان را دارد اما براساس این مطالعه از کره جنوبی و فرانسه عقب خواهد افتاد. به علاوه از نظر میانگین طول عمر برای مردان از رده چهارم به رده یازدهم افت خواهد کرد.

کره جنوبی اولین کشوری خواهد بود که به این سطح از امید به زندگی دست می یابد و آمریکا به رغم پیشرفت و تکنولوژی یکی از کشورهایی است که کمترین سطح امید به زندگی را خواهد داشت.آمریکا هم عملکرد ضعیفی دارد و تا سال ۲۰۳۰ کمترین میانگین طول عمر را در میان کشورهای ثروتمند خواهد داشت.

این مطالعه پیش بینی می کند که متوسط طول عمر برای مردان و زنان در آمریکا به ترتیب ۸۰ و ۸۳ سال خواهد بود که با دستاورد مکزیک و کرواسی یکسان است. به علاوه آمریکا اولین کشوری است که رشد قد در آن متوقف شده است و این تغییر، نشان دهنده شرایط حاکم بر تغذیه در ابتدای زندگی است.

شیلی از آمریکا پیشی خواهد گرفت و دخترانی که در سال ۲۰۳۰ در این کشور متولد می شوند می توانند انتظار متوسط طول عمر ۸۷ سال را داشته باشند. این امید برای مردان این کشور ۸۱ سال است.

نتایج این مطالعه که در نشریه لنست چاپ شده همچنین نشان می دهد که شکاف میان زن و مرد در حال ناپدید شدن است. این مطالعه نشان می دهد که بخش اعظم بهبود طول عمر به دلیل کاهش مرگ در دوره کودکی نبوده بلکه ناشی از بهبود زندگی برای افراد بالای ۶۵ سال است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر