بازدید 25947
این نوع مرگ در تهران در ده ماه، ۱۷.۶ درصد افزایش یافته؛

«قرص برنج» همچنان جان می‌بلعد و مسئولان ناظرند! +ویدیو

تلخ تر اینجاست که بدانیم گفت‌وگو با آن دسته از مسموم شدگان با قرص برنج که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، به یک جمله مشترک می‌رسد، پشیمانی از مصرف این قرص. ابراز ندامتی که همزمان با بیان آن، اندام های بدن بیمار یکی پس از دیگری در حال از کار افتادن هستند و چه بسا این سوال در ذهنش چرخ می‌زند که چرا کسی مراقب لغزش کنندگان نیست؟
کد خبر: ۶۷۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 23 February 2017
پایانی سریع اما دردآور؛ این نتیجه مصرف قرص برنج، چه سهوی و بر اثر اشتباه مصرف شود و چه عامدانه و با برنامه ریزی است. نتیجه‌ای که اغلبمان از «سریع» بودنش آگاهیم اما کمتر می‌دانیم همراه با «درد و رنج شدید» است.

به گزارش «تابناک»، اینکه نخستین بار چگونه همگان فهمیدند «قرص برنج» سمی بسیار مهلک و مرگ‌آور است، مشخص نیست اما کمی کنکاش در ان باره کافی است تا دریابیم که خیلی پیش از اینکه ایرانیان به این موضوع پی ببرند، هندی‌ها، به ویژه اهالی ساکن شمال و شمال غرب این کشور با این حقیقت آشنا شده‌اند و با مصرف این قرص، راه دیار باقی در پیش گرفته‌اند.

مسیری که البته بسیاری ناخواسته آن را طی می‌کنند. مثل آنانی که اشتباهی این قرص را خورده‌اند. چه آنهایی که قصد مصرف برنج را داشته‌اند (مانند برخی خانواده‌ها که پس از میل یک وعده غذایی رخت از جهان بربسته‌اند) و چه آنهایی که می‌خواستند با مصرف قرص روانگردان، سرخوش شوند اما بی خبر بودند که قرصی آمیخته با ترکیبات قرص برنج را مصرف می‌کنند.

اتفاقاتی که تکرارشان در پرونده های مختلف قضای به ثبت رسیده و موجب اتخاذ تصمیماتی نیز شده است. از جمله ممنوعیت فروش این قرص در عطاری‌ها و مغازه‌های معمولی و ممنوعیت واردات آن که نه تنها نتوانسته از مرگ و میر ناشی از مصرف آن بکاهد، که حتی به دور از دسترس کردن این سهم مهلک نیز منجر نشده است.

این را می‌شود از آماری دریافت که به تازگی منتشر شده و حکایت از آن دارد که شمار جان باختگان بر اثر مصرف این قرص در تهران، از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان دی ماه 17.6 درصد افزایش یافته است. افزایشی چشمگیر در بازه زمانی ده ماهه که حکایت از فراوانی این سم و در دسترس بودن آن دارد. محصولی با نام‌های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos)  و سلفوس (Celphos) که انواع و اقسامش در کشورمان وجود دارد و به فروش می‌رسد.

ترکیبی شیمیایی که در صورت مصرف، ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد. با این ملاحظه که بو کشیدن این قرص نیز می‌توان مرگ آور باشد، به ویژه زمانی که تازه بسته بندی آن باز شده‌ باشد. مسمویتی شدید که در اغلب موارد دیر تشخیص داده می‌شود و نمی‌توان از وقوع نتیجه شوم آن پیشگیری نمود.

تلخ تر اینجاست که بدانیم گفت‌وگو با آن دسته از مسموم شدگان با قرص برنج که به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، به یک جمله مشترک می‌رسد، پشیمانی از مصرف این قرص. ابراز ندامتی که همزمان با بیان آن، اندام های بدن بیمار یکی پس از دیگری در حال از کار افتادن هستند و چه بسا این سوال در ذهنش چرخ می‌زند که چرا کسی مراقب لغزش کنندگان نیست؟

افرادی که به هزار و یک دلیل می‌لغزند و به سادگی هر چه تمام تر و به ازای پرداخت مبلغی بسیار ناچیز (در حد 10 هزار تومان)، قرص برنج را در مشت خود می‌بینند تا اتفاقی را رقم بزنند که اگر کمی به تاخیر می‌افتاد، از انجامش پشیمان می‌شدند. مرگی که نتیجه غیر مستقیم سخت گیری نکردن مسئولان در واردات و فروش این سم مهلک است.

مسئولانی که فکر می‌کنند با ممنوع کردن واردات این قرص و فروش آن در عطاری ها، نه کسی این قرص را وارد می‌کند و نه فروشندگانی برای این کار غیرقانونی ابراز تمایل می‌کنند و نتیجه رفتار ایشان چیزی نیست جز محکم شدن جایگاه قرص برنج به عنوان «سریع ترین، ارزان ترین و در دسترس ترین» میان راهکارهایی که به پایان زندگی منجر می‌شود!
 
تعداد بازدید : 2754
تعداد بازدید : 410
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲
واقعا براي ايران عزيزم متاسفم كه مردمانش به قرص برنج علاقمند شدند ، به شما هم توصيه ميكنم بجاي اينكه وارداتش را ممنوع كنيد ، علت خودكشي مردم را شناسايي و رفع كنيد وگرنه اسباب خودكشي كم نيست .
در حال تحقیقاتی هستم که بتوان از مرک این افراد جلوگیری کرد. امیدوارم که نتایج تحقیقاتمون جواب بده
به مسئولان چه مربوطه. نخرند تا جانشان نیز گرفته نشود
نیازی به سخت گیری کردن مسئولین در واردات و فروش این قرص نیست. آنکه آنچنان عرصه بر او تنگ شده که مشتاق به پایان دادن زندگی خویش است از راههایی دیگر به این عمل مبادرت می کند.
و گناه همه اینها نه بر گردن دست کشیدگان از زندگی بلکه بر گرده مسئولینی است که با وجود ثروت عظیم خدادادی در این مملکت آنقدر توانایی ندارند تا رفاه را برای مردم خود فراهم نمایند، شادی را در جامعه رواج دهند و حس شادابی و امید به آینده را در مردم خود ایجاد نمایند.
شکاف روز افزون فاصله طبقاتی، اختلاس های بی حد و حساب، تبعیض در بر خورد با مجرمان همه و همه موجب ،باعث و عامل سرخوردگی مردمی است که رفتن به دیار باقی را بر ماندن در این دیار ترجیح می دهند.
اقا طرف نميتونه خودشو كنترل كنه و ميخوره به مسولان چه ربطي داره اگر اينطور كه خدا هم ناظره چرا خدا با خلق كردنش باعث اينهمه بدبختي شده؟!!! درصورتيكه هر كسي عقل داره و ميهمان عقل خودشه
متاسفانه سالها ست که هیچکدام از مسئولین نگران حال و روز مردم نیستند
اسید هم که همچنان ارزان،آسان و در دسترس همگان
برای کسی که قصد خودکشی داشته باشه هزارتا راه وجود داره . قرص برنج گیر نیاورد یه جور دیگه خودشو خلاص میکنه . بگردید دنبال دلایل خودکشی که متاسفانه جامعه غم زده امروز ایران رو داره نابود می کنه
اگر ترس از عذاب الهي نبود يك لحظه هم در خودكشي ترديد نمي كردم مگر چقدر انسان تحمل دارد اينهمه سختي و مشقت و با بدبختي در بهترين دانشگاهها درس بخواني بعد افراد بيسواد فقط بدليل داشتن پارتي و رابطه شاغل شوند و تو بماني با ارزو هاي بر باد رفته و هيچ اميدي هم كه به بهبود نيست زندگي كيلويي چند اميدوارم اين مشكل فقهي هم يكي پيدا شود حل كند و خلاص راحت بشيم !
چندی پیش تلویزیون اعلام کرد درمان این توسط پزشکی ایرانی کشف شده است .مثل اینکه حقیقت نداشته است.
آقایان و خانمهای محترمی که قصد خود کشی دارید قرص برنج برای این منظور اصلا مناسب نیست چون داخل معده مدام گاز فسفین تولید می کند باعث اسپاسم هاس شدید شکمی و دردهای خیلی شدید می گردد باید تا مردن چند ساعت درد بسیار شدید را تحمل کرد و بیمارستان هم هیچکاری از دستش ساخته نست در کشورهایی که کشتن از روی ترحم قانونی است اینها را به ارامی می کشند ولی در بقیه کشورها فقط منتظر می مانند تا طرف زجر کش شود.
ديگه مسئولين برا قرص برنج چكار كنند؟ خوب وقتي طرف ميخواد خودكشي كنه قرص برنج نباشه ميره سراغ يه چيز ديگه.
سلام دوسال گذشته راه درمان مسمومیت ناشی از قرص برنج توسط دکتر حسین نیک نهاد استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز کشف شده ود دنیا به نام یک پزشک ایرانی ثبت شده. کاش مصاحبه ای با ایشان انجام میدادند.
با سلام. من پزشک هستم. متاسفانه تعداد دختران و پسران جوانی که بدلیل خودکشی با قرص برنج به بیمارستان مراجعه میکنند خیلی بالاست و بدلیل عدم اطلاع رسانی کافی و در دسترس بودن آن روز به روز هم بر تعدادشان افزوده میشود. انگار بنا نیست هیچکس کاری کند. دردناک است که بعد از مراجعه این بیماران به بیمارستان هیچ کاری نمیشود برایشان انجام داد و بیمار در عرض 3-4ساعت و با هوشیاری کامل فوت میکند و بلا استثنا هم پشیمان هستند. صدای التماس هایشان که تورو خدا برایم کاری کنید که نمیرم هرروز در گوشم است و مرا می آزارد. اکثرشان فقط به قصد ترساندن اطرافیانشان قرص برنج میخورند ولی افسوس که این قرص با قربانیان خود شوخی ندارد. البته در بعضی تحقیقات خوراندن خاک بویژه خاک رس در همان لحظه اول شفابخش بوده است اما هنوز مطالعات کاملی انجام نشده. کاش کسی دلش به حال بچه های این سرزمین میسوخت و یک مستند کوتاه با این موضوع در تلویزیون نمایش میدادند. بخدا راه دوری نمیرود
معتاد یک انسان شریف بود ولی الان بدتر از... است پس مرگ معتاد عروسی اش است. هم خودش هم اطرافیان را خلاص میکند. ترک و کمپ وقت کشی است.
بهتر بود راههای مسمویت اتفاقی یا ناخواسته این قرص را هم توضیح میدادید.
تابى جان دليل اصلى استفاده از اين سم و عاقبت درد ناكش اوضاع اقتصادى و غيره در كشوره. به نظر سنجى خودت نگاه كن !

جلو واردات هم گرفته شود، چيز ديگر پيدا ميكنند!

به مردم اميد به آينده بهتر بدين.

متاسفانه در هيچ يك از نشريات و سايتها مقاله اى نديدم كه تشويق كنه فرد فرد مردم اين سرزمين بايد خودشان همت كنند، داوطلب شن، از خود گذشتگى نشان بدنن و از منافع خودشان بزنن تا مسائل كشور حل شه!

منظورم از فرد فرد مردم؛ از رده هاى بالاى مملكت تا پائين.

اين سرزمين حيفه، خيلى پتانسيل داره.
در مورد اسید پاشی و ممانعت از خرید و فروش آن کاملا موافقم ،اما در مورد قرص گیریم که کلا خرید و فروش و دیگر راههای دیگر دسترسی را ببندد، کسی که مرز خودکشی میرسد اگر با این قرص نشد سراغ مسائل دیگر میرود مسئولین بهتر است به عوامل دیگر که باعث میل به خودکشی می شود مانند بیکاری و فقر وهزار عامل دیگر فکری اساسی کنند.
تا زمانی که نظرات رو نخوندم فک میکردم درباره مخدری مثل قرص اکس داره حرف میزنه نگو اینهمه دور شهر گردوندن مطلب برا اینه که نگه خودکشی کردن!!دقت کنید اینجا رو(راهکارهایی که به پایان زندگی منجر میشود!) آزادی بیان و قلم غوغا میکنه
تا زمانی که نظرات رو نخوندم فک میکردم درباره مخدری مثل قرص اکس داره حرف میزنه نگو اینهمه دور شهر گردوندن مطلب برا اینه که نگه خودکشی کردن!!دقت کنید اینجا رو(راهکارهایی که به پایان زندگی منجر میشود!) آزادی بیان و قلم غوغا میکنه
به جای قرص برنج، یه قرصی بفروشید که با درد کمتری طرف رو خلاص کنه
این تنهاراه حل موجوده....
با سلام. بالاخره اندکی از درد ما مردم گیلان به گوش شما اهالی رسانه در تهران رسید و شوربختانه در طبل توخالی دمیدید. تا شاید مسئولین بهداشتی و یا فرهنگی فکری بکنند.
هرچند سالهاست که دیگه نه بخاری نه آبی گرم نمیشه ازشون.
موافقید حتما .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر