بازدید 1590
وحید دستجردی در نشست خبری:

۵۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری به جبهه مردمی معرفی شدند

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه مجمع عمومی این جبهه با حضور سه هزار نفر از نمایندگان ۲۵ قشر برگزار می شود، گفت: ۵۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری به جبهه معرفی شدند.
کد خبر: ۶۶۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 21 February 2017
به گزارش مهر، مرضیه وحیددستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری و در آستانه برگزاری اولین مجمع عمومی این جبهه گفت: 50 نفر برای انتخابات ریاست جمهوری به جبهه مردمی معرفی شدند. این مجمع عمومی ملی جبهه پنج شنبه ۵ اسفند در مجتمع شهر آفتاب برگزار می شود. قرار بود این مجمع را در هفته های گذشته برگزار کنیم، اما سالن مناسب برای جمعیت جبهه پیدا نکردیم، همین باعث شد که دوبار جلسه ما به تعویق بیفتد البته در این باره مورد بی‌مهری نیز قرار گرفتیم.

وی افزود: در این مجمع سه هزار نفر از نمایندگان ۲۵ قشر حاضر خواهند شد و ۳۱ نفر را به عنوان شورای مرکزی انتخاب می کنند.

وحید دستجردی ادامه داد: تا دو شب گذشته نزدیک ۲۰۰ کاندیدا برای شورای مرکزی معرفی شده و کاندیداهایی که برای ریاست جمهوری در نظر گرفته شده نیز از طریق سامانه جبهه معرفی شده که تا آخرین لحظه ۵۰ نفر معرفی شدند.

سازوکار رسیدن از ۵۰ نفر به یک نفر

وحید دستجردی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای رسیدن به کاندیدای واحد اظهار داشت: ما در انتخابات ریاست جمهوری و در سایر انتخابات، یک کار از بدنه به بالا را داریم. این بار برخلاف قبل که افرادی در بالا بنشینند و در اتاق های دربسته تصمیم گرفته و کاندیدا مشخص کنند، سازوکاری انتخاب شده که سازوکار رای از بدنه و از پائین به بالا باشد.

وی با بیان اینکه این عمل یک اقدام کاملا دموکراتیک و آزاد است افزود: در این سازوکار، افراد، کسانی را که به عنوان کاندیدا انتخاب و پیشنهاد می کنند، به صورت دستی رای می دهند. ما از آن ها می خواهیم که هر نفر، به ۱۰ نفر که بیشتر مورد اعتماد آن ها هستند، رای بدهند و سپس رای این ۳ هزار نفر در مجمع عمومی به صورت الکترونیک شمارش می‌شود.

دستجردی ادامه داد: تا روز برگزاری مجمع که ۵۰ نفر معرفی می شوند، ۱۰ نفر که واجد بیشترین رای هستند، انتخاب خواهند شد و سپس در مجامع عمومی بعدی، این ۱۰ نفر را به ۵ و در نهایت به یک کاندیدای واحد خواهیم رسید.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه شخصیت ها و تشکل هایی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت کرده اند، گفت: همه تشکل های ارزشی و انقلابی و مردمی که به آنچه جبهه مردمی برای آن متولد شد، معتقد بودند و همه شخصیت های فعال و تاثیرگذار از جبهه مردمی حمایت کردند. همچنین علما، شخصیت های علمی، فرهنگی و نمایندگان مجلس، حمایت گسترده ای از جبهه داشته اند..

وی افزود: شما تعدادی از این افراد را در آن گروه ۵۶۰ نفره که اعلام شد، مشاهده کردید البته ما تعداد بیشتری را به صورت رسمی در سایت اعلام نکرده ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار