بازدید 3637
سخنگوی انجمن لوازم خانگی ایران بیان کرد

اقدام بانک صادرات، ضربه به تولید داخل

سخنگوی انجمن لوازم خانگی ایران با انتقاد از عملکرد بانک صادرات در خصوص توزیع کارتهای اعتباری گفت: بانک صادرات همواره طرحهای مناسبی برای حمایت از تولید داخل داشته و اقدام اخیر این بانک برای توزیع کارتهای اعتباری عجیب است.
کد خبر: ۶۶۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴ 21 February 2017
سخنگوی انجمن لوازم خانگی ایران با انتقاد از عملکرد بانک صادرات در خصوص توزیع کارتهای اعتباری گفت: بانک صادرات همواره طرحهای مناسبی برای حمایت از تولید داخل داشته و اقدام اخیر این بانک برای توزیع کارتهای اعتباری عجیب است.

حمیدرضا غزنوی در گفتگو با تیترشهر گفت: این اقدام بانک صادرات به نوعی پاردوکسی است نسبت به شعارهایی که این بانک تا کنون در خصوص طرح توزیع کارتهای اعتباری و خرید از کالای ایرانی سر داده است.

غزنوی افزود: دولت، دستگاهها و نهادهای مرتبط باید برای حمایت از تولید داخلی قدم بردارند و این اقدام بانک صادرات عجیب است زیرا از ابتدای طرح توزیع کارتهای اعتباری، بانک صادارت از جمله بانکهای پشتیبان و حامی بود.


وی با انتقاد از فعالیت شرکت سامسونگ در ایران گفت: گو اینکه شرکت سامسونگ در ایران برخی کالاها را تولید می کند اما اکثر مواد اولیه و قطعه ها را از کره وارد می کند و ارزش افزوده این تولیدات برای ما بسیار نابرابر است. زیرا برند سامسونگ در حال سود بسیار و تولیدکننده های داخلی در حال زیان هستند.


غزنوی با بیان اینکه بانک صادرات با توزیع کارت اعتباری بین کارمندان خود و خرید انحصاری از سامسونگ نه تنها به تولید داخل ضربه می زند بلکه به طور غیرمستقیم به وضعیت بیکاری در کشور دامن میزند، این اقدام را مورد نکوهش قرار داد.


غزنوی با بیان این که برندهای خارجی هیچ آورده‌ای ندارند اما حدود 30 تا 40 درصد سود می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به بازار 15 هزار میلیارد تومانی برخی برندها در ایران می‌توان گفت که آنها بیش از 6000 میلیارد تومان در بازار ایران سود به جیب می‌زنند.


وی به وضعیت طرح توزیع کارتهای اعتباری اشاره کرد و گفت: متاسفانه این طرح بسیار به جا و کارامد، برنامه ریزی واجرا شد اما برخی افراد نگذاشتند که دوام بیاورد.


غزنوی افزود: مشکلی که برای تولید‌کنندگان ایجاد شد این بود که زمانی که بانک مرکزی اعلام کرد این کارت‌ها برای خرید اقساطی کالاهای داخلی است مخاطبان ما که قصد داشتند قسطی لوازم خانگی بخرند صبر کردند تا کارت‌ها به دست‌شان برسد اما در این مدت خارجی‌ها مخاطبان و فروش خود را داشتند.


سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: عده‌ای نیز روی این جریان موج‌سواری کردند و گفتند حالا که بانک مرکزی نمی‌تواند این طرح را اجرا کند ما خودمان قسطی کالاها را ارائه می‌کنیم و در حال حاضر دیده می‌شود که برخی از فروشگاه‌ها اقدام به فروش اقساطی کالا می‌کنند که همه کالاهای خارجی و داخلی را در بر می‌گیرد.


وی معتقد است که تقاضای بازار به سمت خرید کالای ایرانی به اندازه مطلوب وجود دارد و حتی برخی تولید کننده ها ، سفارشات خود را در نوبت قرار می دهند اما متاسفانه حمایت چندانی از تولید داخل نمی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس