بازدید 30884

توقیف فیلم های سینمایی با گزارش سیاه مسعود فراستی به مجلس!

طباطبایی‌نژاد در ادامه در قبال این اظهار نظر اثبات نشده فراستی، این اتفاق و تغییر تصمیم هیأت داوران به دلیل اعتراض‌های فراستی و بهروز افخمی را نشان از عدم تبحر این هیأت دانسته، چون در غیر این صورت بر رأی خود پافشاری می‌کردند: «این منتقد سینما با انتقاد جدی به فیلم سینمایی «گشت ۲» این فیلم را اثری مستهجن خوانده که نمی‌توان به اتفاق خانواده به تماشای آن نشست، لذا قرار شد این فیلم قبل از اکران توسط کمیسیون دیده شود.»
کد خبر: ۶۶۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 20 February 2017
توقیف فیلم های سینمایی با گزارش سیاه مسعود فراستی به مجلس!پس از آنکه مسعود فراستی به کمیسیون فرهنگی مجلس رفت و دست بر روی برخی فیلم های سینمایی گذاشت و آنها را مستهجن خواند، تا بدین ترتیب با توقیف این فیلم ها به سازمان سینمایی ضربه زده باشد، برخی نمایندگان مجلس خواستار بازبینی این فیلم ها در کمیسیون فرهنگی مجلس شدند و بدین ترتیب مشخص شد ادعای افخمی مبنی بر اینکه تیم اداره کننده هفت، در حال کار سیاسی نیستند تا چه میزان اصالت دارد.

به گزارش «تابناک»؛ تیم برنامه هفت جنگ علیه سینمای ایران را به علنی ترین شکل ممکن آغاز کرده اند و در همین راستا مسعود فراستی به نمایندگی از این طیف و عقبه شان به کمیسیون فرهنگی مجلس رفته و گزارشی سیاه درباره سینمای ایران و آنچه در سال آینده اکران خواهد شد، ارائه کرده است؛ موضوعی که توسط سید صادق طباطبایی نژاد، یکی از اعضای کمیته فرهنگ، هنر و رسانه از کمیته های تخصصی کمیسیون فرهنگی در گفت و گو با خانه ملت، علنی شد و نشان داد برخلاف ادعاهای مطرح شده توسط افخمی و فراستی، این گروه دقیقاً در حال فعالیت سیاسی و جناحی علیه سینما با هدف نهایی فلج کردن دولت در این حوزه هستند که البته هزینه اش را بدنه سینمای ایران پرداخت می کند.

در این جلسه که سید صادق طباطبایی نژاد جزئیاتش را علنی کرده، ظاهراً صرفاً فراستی حضور داشته و جیرانی و برخی منتقدان جشنواره فجر نیامده اند و بر همین اساس عمده انتقادهای مطرح از سوی مسعود فراستی بوده است. از نمایندگان حاضر در این جلسه نیز به نام هایی چون علی مطهری، احمد سالک، احسان قاضی‌زاده هاشمی، احد آزادی‌خواه و خود طباطبایی نژاد اشاره شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی صحبت هایش درباره این جلسه را این طور شروع کرده است: «آقای فراستی انتقادهای جدی به جشنواره از جهات مختلف داشت و این دوره از جشنواره را ضعیف‌ترین دوره در تمام دوره‌های گذشته دانست، ضمن آنکه انتخاب داوران دو تابعیتی برای چنین جشنواره‌ای را اشکال اساسی داوری دانست، چراکه افراد دو تابعیتی آنقدر که لازم است به ملیت ایرانی پایبند نیستند.»

نماینده مردم اردستان در مجلس ادامه داده است: «آقای فراستی معتقد است، انتقادهای خودش و آقای افخمی و البته جریان رسانه‌ای ایجاد شده، سبب تغییر رأی هیأت داوران و اهدا بهترین سیمرغ‌ها به فیلم «ماجرای نیمروز» شده، در واقع هیأت داوران در ابتدا چنین تصمیمی نداشته است.»
 
توقیف فیلم های سینمایی با گزارش سیاه مسعود فراستی به مجلس!
 
طباطبایی‌نژاد در ادامه در قبال این اظهار نظر اثبات نشده فراستی، این اتفاق و تغییر تصمیم هیأت داوران به دلیل اعتراض‌های فراستی و بهروز افخمی را نشان از عدم تبحر این هیأت دانسته، چون در غیر این صورت بر رأی  خود پافشاری می‌کردند: «این منتقد سینما با انتقاد جدی به فیلم سینمایی «گشت ۲» این فیلم را اثری مستهجن خوانده که نمی‌توان به اتفاق خانواده به تماشای آن نشست، لذا قرار شد این فیلم قبل از اکران توسط کمیسیون دیده شود.»

نایب رئیس کمیته فرهنگ، هنر، رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داده است: «به گفته آقای فراستی در این دوره کپی‌برداری بیش از حدی از فیلم «ابد و یک روز» شده و این فیلم‌ها معضلات اجتماعی را نکنت ‌بار و اغراق‌آمیز نشان داده‌اند؛ اما با وجود این از سوی مسئولان جشنواره برای حضور در بخش‌های مختلف انتخاب شدند.»

او با بیان اینکه فردا ظهر رئیس سازمان سینمایی نیز به درخواست کمیته متبوعش برای ارائه گزارش از جشنواره فیلم فجر و پاسخگویی به انتقادها در کمیته حاضر خواهد شد، اضافه کرده است: «آقای فراستی به اصل سینما به معنای دولتی که در آن بازگشت هزینه اهمیتی ندارد نیز انتقاد داشت و خواستار حرکت به سمت سینمای خصوصی با گردش اقتصادی از طریق فروش و استقبال مخاطبان بود.»

طباطبایی‌نژاد همچنین پاسخ فراستی به اینکه چطور این جشنواره مملو از ایراد با استقبال مخاطبان رو به رو شده، را این طور نقل کرده است: «جشنواره امسال مخاطب قابل‌ملاحظه‌ای نداشته و فقط جشنواره سال گذشته به واسطه چند فیلم که محصول این دولت نیز نبوده مورد استقبال قرار گرفته است.»

به گفته این نماینده مجلس، علی مطهری در این جلسه درباره این که حرکت به سمت سینمای خصوصی در اعمال ممیزی‌ها چقدر تأثیر خواهد گذاشت، پرسیده است که فراستی در پاسخ گفته: «اکنون نیز با وجود اعمال ممیزی‌ها، شاهد تولید فیلم‌های بسیاری بدون رعایت شئونات هستیم و حتی به تازگی فیلمی که برای زنان کلاه گیس گذاشته‌اند، ساخته شده است.»
 
همچنین  سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفته است: «بعد از جلسه یک ساعت و نیمه با آقای فراستی قرار بر این شد که سه فیلم «گشت ارشاد»، «کاناپه» و «ماه گرفتگی» برای اعضای کمیسیون فرهنگی به نمایش درآید تا کمیسیون فرهنگی درباره آن نظرات خود را بدهد.»
 
در ادامه و امروز، نشست مسئولان سینمایی با کمیسیون فرهنگی برگزار شد که پس از این نشست نیز احد آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همان حرف های فراستی را تکرار کرد و گفت: «برخی از آثار نمایش داده شده از نظر نمایندگان مقبول نبود و به طورمثال دیالوگ‌های فیلم "گشت ارشاد 2" را در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران ندیدند، ضمن آنکه قاعدتا باید نقش کمیسیون فرهنگی مجلس در اعمال نظر بیشتر شود.»
 
به نظر می رسد عوامل برنامه سینمایی هفت علنی تر از این نمی توانند نشان دهند که در حال انجام یک پروژه سیاسی هستند تا به هر روش ممکن -از مایوس کردن تماشاگر از رفتن به سینما با بدخواندن همه فیلم ها تا ارائه گزارش سیاه به مجلس با هدف توقیف فیلم های سینمایی پرفروش سال آینده- سینمای ایران را زمین گر کنند و به بهای زمین گیر کردن سینمای ایران، تشکیلات سینمایی کشور را ناکارآمد نمایند. آیا همچنان افخمی می تواند ادعا کند او و همکارانش در برنامه هفت، در حال کار سیاسی نیستند؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۴۷
متاسفانه عده ای از این فیلمسازها بدنبال منافع شخصی هستند و محتوای فیلم برایشان اهمیت ندارد حتی اگر مستهجن باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
دم فراستی گرم. چرا همه فیلم های سینمای ما یه جور شدن. چرا سینمای ما قهرمان محور نیست و همه یاد گرفته اند تا پایان باز درست کنند و خود را روشنفکر نشان دهند؟
آقای فراستی یک آدم بیمار است ومن متاسفم که به یک آدم بیمار اجازه جولان میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
درود بر فراستی که حقیقت سینمای ضعیف ما را نشان میدهد.
دم فراستی گرم بازم میگم اونی که جناحی برخورد میکنه شمایین
اثری مستهجن?!! بسه آقاااا. تا اوضاع بر وفق مرادتون پیش نرفت هر جور لیبلی رو به مردم نچسبونین. اون فقط یه فیلمه. همین...
پاسخ ها
مهندس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
جناب لیبلی!!! اینجانب به اتفاق خانواده وفرزند یازده ساله ام به دیدن فیلم "دراکولا" که مثلا در ژانر کمدی بود رفتم و هیچ صفتی جز "مستهجن" را لایق ان یلم نمیدانم. از ابتدا بحث اعتیاد و بود و واژه معتاد شاید سه بار در دقیقه تکرار میشد و ادوات استعمال مواد و دود و دم و ذغال و وافور و.......و اشفتگی من بیچاره که فرزندم چه راحت چیزهایی را دید و شنید که شاید بیرون از ان سالن هرگز موفق به شنیدن و دیدنشان نمیشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
جناب مهندس!
فرزند شما الان چیزهایی در مدرسه و خیابون یاد گرفته که عقل شمای مهندس بهش نمیرسه
بسیار هم خوب!
خسته شدیم از فیلمهای مروج فحشا و سیاه نما. حتما فرخ نژاد هم بدنبال جوایز بین المللی اند
فراستی به چه عنوانرفته مجلس،چکاره است،اگه هر کی به هرکیه چرا بقیه نرفتند.
جریان شبه روشنفکری دنبال سیاه نماییه برای جشنواره خارجی و جایزه گرفتن از اون طرف هم توانایی تولید فیلمی در جهت نقد منصفانه ، انعکاس معضلات اجتماعی ، آموزش و امید کم هست. تو کشورهای غربی سینما بستر ساز تحولات اقتصادی اجتماعی و حتی سیاسی هست کلا هم از قرن هفت و هشت به بعد و یه مقطع کوتاه بعدش ( صفویه ) هنر تو این کشور در انزواست . شما ادبیات معاصر روسیه و کشور های غربی و با ادبیات معاصر خودمون مقایسه کنید دستتون میاد چند چندیم الان دقیقا هیچی نیستیم هر موقع فهمیدم می تونیم تلاش کنیم برای رو به جلو بودن تو توهم ما خیلی خوبیم و خیلی میفهمیم بودن اخرش ده تا کشور مثل کره جنوبی شکل می گیره و ما هنوز اندر خم ان کوچه ایم
تو این
فراستی جان نون بازو خودت و بخور تو که با سینمای دولتی مخالفی چطور سر از مجلس دراوردی
چیزی رو که نمی شه با خانواده تماشا کرد در واقع برنامه های خود آقای فراستی و افخمی هست که متاسفانه ادبیاتی که در آن استفاده می شود به هیچ وجه قابل پخش عمومی نیست!
پست اینستاگرامی فرخ نژاد حرفهای فراستی رو ثابت کرد. فیلم مبتذل - تهیه کننده مبتذل - بازیگر مبتذل

گرچه با توقیفش موافق نیستم. بذار ملت برن ببینن این فیلم چقدر مبتذله و شوخی های لوس پائین تنه ای داره

توقیف کنن فرخ نزاد می شه یک قهرمان
یکی اینو از برق بکشه !!!!!
اصلا هم گزارش سیاهی نیست...به نظرم هر کسی فیلم های جشنواره امسال را میدید _غیر از یکی دو اثر خوب_ به این فکر می افتاد پاشه بره یه فیلم بسازه...یعنی در این حد مزخرف بودند برخی آثار...
ابتذال واژه محترمی برای این گونه فیلم هاست...
آدم فروش ...دست تو رو شده برام قصه هاتو بلد شدم ...!!!
جمع کنید بساط این سینمای بی هنر و بی هویت و بطالخانه فرنگی را...
زنده باد فراستی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
مرده باد فراستی
تابناک شما هم لازم نیست به خاطر مسائل سیاسی واقعیت رو نادیده بگیری
فیلم های همین الان توی سینماها نشون داده میشن که ادم شرمش میاد بگه پول داده و رفته اونا رو دیده..
شما هم یکم سرت رو از برف بیرون بیار
پاسخ ها
مهندس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
تابناک با چاپ این عکس موضع خودش رو خیلی ناشیانه لو داده....مثلا که چی؟؟
فقط هفت و افخمی و فراستی کار سیاسی علیه دولت میکنند؟ یعنی بقیه سازمان عریض و طویل صدا و سیما کار سیاسی علیه دولت انجام نمیده؟ اینها عوامل صدا و سیما هستند و در جهت سیاست های سازمان قدم بر میدارند.
همه چی تو این مملکت سیاسی شده ، سینمای سیاسی، موسیقی سیاسی، فوتبال سیاسی، ...
اقا شما داري سياسي مطلب نشر ميدي
اقا شما داري سياسي مطلب نشر ميدي
اینقدر که تعداد ارگانها و اشخاصی که باید روی فیلم ها نظر بدن تا به مرحله اکران برسن زیاد شده ؛ توصیه میکنم سینما رو تعطیل کنیم بشینیم تو خونه یه قل دو قل بازی کنیم ، درسته بازی هیجان انگیزی نیست ولی عوضش مورد تأیید همه هست.
نمی دانم افراد دو ملیتی به ملیت ایرانی خود چقدر پایبند هستند، ولی سوالی که برای من پیش آمده اینست که فراستی به چه چیز پایبندست؟؟؟
هیچ نشانی از هنرمندی در ایشان نیست در واقع ایشان مصداق کامل لمپنیسم در پس ظاهر خود هستند
حقیقت همین است که فراستی می گوید هر چند تلخ است .....
بسم الله الرحمن الرحیم
باز هم برگشتیم سر خانۀ اول خودمان!
شما باید جواب نقد را بدهید نه جواب آقای فراستی و .... را.
یک منتقد اگر از نگاه سیاسی فیلمی را نقد می کند و می خواهد پدر آن فیلم را در بیاورد باید جواب نقد او را بدهید نه اینکه او از کدام جناح سیاسی است این یعنی شما می خواهید فیلم آشغال تولید کنید و صدای هیچکس هم در نیاید و اگر درآمد به او تهمت و افترا ببندید که طرفدار فلا دارو دسته نیویورکی است!
نخیر این نمی شود یا بلد نیستید و یا خودتان را ب آن کوچه ای زده اید که تهش بمب افکن است و فرودگاهی که هیچکس تا کنون در آن سقوط نکرده
واقعاً به حال فرهنگ این مملکت باید گریست که شخصی مانند فراستی -که حتی به گفته خودش بدون دیدن فیلمها در مورد اونها اظهار نظر میکنه - برای اکران یا عدم اکران فیلمها تصمیم میگیره...................
یکی نیست یگه که تابناک رو چه به زدن سنگ ذولت به سینه!!
"فراستی قصد دارد تشکیلات سینمایی ایران را ناکارامد نشان بدهد"!!
چی میگی؟؟!
کدوم کار سیاسی برنامه ی هفت؟یعنی شما میخواید بگید که مجلس کشور تحت تاثیر افکار مسعود فراسیتی است؟ این توهین به مجلسه
مجلس از سه نفر دعوت کرده که اونا نیومدن! به جای اینکه از اونا سؤال کنید که چرا نرفتید نمایندگان مجلس رو روشن کنید!! توهم توطئه می کنید؟!
تابناک که نباید این حرفا رو بزنه.
حقیقت تلخ است. فیلم ها مملو از فحاشی و سیاه نمایی شده و بسیاری با هدف جلب نظر جشنواره های خارجی ساخته می شود. از دیدن اغلب این فیلم ها حال آدم بد می شود.
به نظرم آقای افخمی و حتی منتقد سخت گیری مثل آقای فراستی ، این را حق ایرانی ها می داند که فیلم خوب ببینند.
اینا زورشون میگیره فراستی خیلی رک حقیقت سینماشون رو رو میکنه. سواد بحث باهاش رو هم ندارن پس رو به توهین به فراستی میارن.
عکس فتوشاپ است
فراستی یه جاش میسوزه، آب هم دم دستش نیست بریزه اونجاش که میسوزه
شاید ما وقتی نقد کردن فیلمها رو بوسیله فراستی می بینیم همه بخشهای نقد رو قبول نداشته باشیم یا نظرمون متفاوت باشه ولی اینکه بسیاری از فیلمهای سینمای ایران دارای ایراد فرهنگی هست غیر قابل انکاره. در ضمن سینما خودش فیلم با رنگ و بوی سیاسی می سازه اونوقت برنامه هفت نباید از منظر سیاسی به این سینما نگاه کنه؟ یعنی بنظر شما سینمای ایران خیلی پاکه؟
فراستی و افخمی از یه جایی دیگه آتیش گرفتن . فراستی عامل نفوذیه به چه حقی و چه جوری آخه وارد مجلس شده ؟؟؟؟!!!!!
در این که جشن.اره امسال ضعیف بود که شکی نیست

و در اینکه به خاطر حرف های فراستی ماجرای نیمروز در عین بی ارزشی همه چوایز رو برد هم شکی نیست

اما اقای فراستی و افخمی و در دوره های قبل حاتمی کیا هم جزوشون بود اینا دستشون به گوشت نمیرسه میگن بو میده

ار وقتی اصغر فرهادی جایزه های بین المللی برد افخمی دیگه اون ادم سابق نشد
اگر این مملکت قانون حاکم بود و رعایت آبرو و شخصیت دیگران ارزش داشت.باید بابت این تهمت های ناروایی که آقای فرخ نژاد به فراستی زدند .به درستی برخورد میشد.تا سره از ناسره تشخیص داده شود.به نظر من شما مثلا هنرمندان(که اغلب عرق مملکت و فرهنگ ایرانی ندارید)همتون سر و ته یک کرباس هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
نه اینکه فراستی خیلی مودبه و تهمت نمی زنه
معتقدم فراستی به شدت دارای اصول و قواعد است. فنی و کارشناسی شده نقد می کند. ندیدم کسی را که مثل او با خود او کارشناسی شده و فنی برخورد کند.
جالب اینه تا به حال ندیدم کسی بیاد و در مقابل حرف های فراستی یه صحبت کارشناسی بکنه
هروقت از کسی و فیلمی انتقاد کرده فقط شروع کردن به فرافکنی و توهین
واقعا اگر حرف فراستی نادرسته چرا کسی جواب کارشناسی نمیده
همینکه که همه دست به دست هم دادن تا فراستی رو بکوبن و هی بهش توهین میکنن معلومه حرفش درسته و روی جای درستی انگشت گذاشته که بهش اینقدر توهین میشه
کاش بقیه هم سواد فراستی رو داشتن تا به حای توهین و تحقیر جواب کارشناسی به نقدش میدادن
یه منتقد با سواد هم که پیدا شده و بدون وابستگی و ملاحظه حرف درست میزنه دارن بهش توهین میکنن
هفت رو هم تعطیل کنید تا خیالتون راحت بشه و خدای نکرده به ساحت مقدس سینماگران برنخوره
افتاب امد دلیل افتاب....
نامه جناب فرخ نژاد رو که خوندم چبزی جز تهمت و ناسزا و تحقیر ندیدم و در یک کلام مستهجن بود
معلومه کسیکه این ادبیاتش باشه چه طرز تفکری داره
متاسفم برای سینماگرانی که اسم خودشون رو هنرمند گذاشتن اما کافیه انتقادی ازشون بشه تا اون روی چاله میدونی خودشون رو نشون بدن و از پشت ویترین زیباشون بیرون بیان
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی