بازدید 2411

خصوصی سازی باید همراه با انتقال مالکیت باشد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:اگر درخصوصی سازی،انتقال مالکیت صورت نگیرد، خصوصی سازی انجام نشده است.
کد خبر: ۶۶۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 20 February 2017
محمدفیضی درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت تحقق خصوصی سازی و واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی گفت: در اصل 44 قانون اساسی به این موضوع اشاره شده است و به نظر می رسد اگر درخصوصی سازی،انتقال مالکیت نباشد،خصوصی سازی معنا ندارد و محقق نشده و این واگذاری اسامی دیگری دارد.

برون سپاری،خصوصی سازی نیست

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: زمانی درکشور برون سپاری و انجام می گیرد؛اما می گوییم خصوصی سازی اتفاق افتاده درحالی که برون سپاری،خصوصی سازی نیست.

وی تصریح کرد:خصوصی سازی تنها زمانی اتفاق می افتد که مالکیت را به بخش دیگری انتقال دهیم،هرچند که دراین زمینه مقاومت های بسیاری به دلیل ایجاد فضای روانی درجامعه مبنی برجداشدن یک بخش از دولت نیز صورت می گیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد:باید سازمان هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند را پس از شناسایی واگذار کنیم، و نباید از این واگذاری ترسید، پس از واگذاری به به بخش خصوصی باید فضای کسب و کار مناسبی نیز ایجاد کرد.

نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین درمجلس شورای اسلامی افزود: تا زمانی که فضای کسب و کار مناسبی شکل نگیرد و قراردادهای مناسبی در زمینه خصوصی سازی نداشته باشیم که رقابت ایجاد کند، به نتیجه نخواهیم نرسید.

فیضی تاکید کرد:دولت به جای اینکه خودش قایق را پارو بزند؛باید کار را هدایت کند و به وظایف حاکمیتی بپردازد که دراین زمینه به نظر می رسد تا کنون خوب عمل نشده و اگر عملی صورت گرفته باشد،به دلیل فقدان اصلاحات نهادی در جامعه با محدودیت هایی مواجه شده است.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درخصوص واگذاری شرکت های وابسته به دولت به مجموعه هایی تحت عنوان شبه دولتی یا خصولتی گفت:انحصار،کارآیی لازم را نخواهد داشت،خواه، این انحصار در دست دولت و خواه،در دست بخش خصوصی باشد.

وی ادامه داد:باید رقابت ایجاد کرد؛چراکه ممکن است در انتقال خدمتی که دولت ارائه می دهد را بخش خصوصی انجام دهد که معنای این کار رقابت نیست بلکه انحصار است و معمولا در تولید و خدمات این انحصار عدم کارآیی خواهد داشت و مردم را با مشکل مواجه می کند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل