بازدید 2094
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

احتمال ارائه ۲ لیست توسط اصلاح‌طلبان/ پیام فقدان هاشمی به روایت پزشکیان/ بررسی۲۰ کاندیدا در جبهه پایداری

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۶۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 20 February 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.




احتمال ارائه ۲ لیست توسط اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها

محمدرضا راه چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درباره برنامه‌های حزب برای انتخابات شوراها، گفت: ما در انتخابات سال آینده با مجموعه‌ای از احزاب اصلاح‌طلب از جمله مجمع نیروهای خط امام(ره)، حزب مردم‌سالاری، حزب اراده ملت، حزب آزادی، حزب همبستگی دانش‌اموختگان، انجمن اسلامی مهندسان و حزب ایثارگران انقلاب اسلامی, مجمع اسلامی کارکنان خط امام(ره) و جمعیت ایران فردا که  حدوداً  14 حزب و تشکل سیاسی در قالب کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند به ریاست حجت‌الاسلام رهامی فعالیت می‌کنیم.
وی افزود:  این مجموعه از احزاب و گروه‌های اصلاح طلب تاکنون تصمیم‌شان بر این است که یک لیست در انتخابات شوراها به جامعه ارائه دهند و اگر در آینده این مجموعه تصمیم گرفتند که لیست ارائه ندهند حزب و حدت و همکاری ملی به عنوان یک حزب مستقل اصلاح طلب همچون دوره گذشته لیست انتخاباتی ارایه خواهد نمود و در شهرستانهایی که کاندیدای واجد شرایط داشته باشد لیست انتخاباتی ارائه می‌دهد.
دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی درباره عضویت رهامی در شورای عالی سیاست‌‌گذاری اصلاح‌طلبان، خاطرنشان کرد: من تا جایی که اطلاع دارم شورای سیاست‌گذاری از وی دعوت کرده اما اینکه رهامی به این شورا برود یا خیر، هنوز تصمیمی گرفته نشده است و تاکنون هم بنا ندارد که به آن مجموعه برود. رهامی کما‌فی السابق مسئولیت کمیته انتخابات را برعهده دارد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است اصلاح‌طلبان لیست مشترک ارائه دهند، گفت: بعید میدانم که چنین اتفاقی بیفتد زیرا هر دو مجموعه اصلاح‌طلب برنامه‌ریزهای لازم برای ارایه لیست جداگانه به عمل آورده اند و بعید است در مدت باقی مانده تا انتخابات بتوانند به یک تصمیم مشترک برسند. البته ممکن است در لیستهای ارایه شده از سوی این دو مجموعه اشتراکاتی وجود داشته باشد.


تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب، نهایت عقلانیت اصولگرایان بود

کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان  با تأکید بر حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: جبهه پیروان علاوه بر حمایت از جبهه مردمی نیروهای انقلاب، با ساختار آن نیز همراهی می‌کند.
وی ادامه داد: نمایندگان جبهه پیروان در نشست‌های جبهه مردمی حضور پیدا می‌کنند و از این طریق مطالب‌مان را منتقل می‌کنیم و سعی‌مان این است که با ساختار جبهه نیز همراهی کنیم. 
سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به حمایت اکثریت اصولگرایان از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب، نهایت عقلانیت اصولگرایان بود.
سجادی با بیان اینکه در رابطه با انتخابات شورای شهر ما به اسامی مورد نظر خود رسیده‌ایم، گفت: این اسامی را به جبهه نیروهای انقلاب معرفی می‌کنیم تا آنان نیز اسامی مورد نظر خود را با اسامی ما ترکیب کنند و در نهایت به فهرست 21 نفره نهایی برسیم. 
وی افزود: در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که هفته جاری برگزار می‌شود، قرار است یک هسته مرکزی متشکل از حدود 25 نفر با رأی مجمع عمومی انتخاب شوند تا آن‌ها بتوانند کارهای مربوط به ائتلاف اصولگرایان و تعیین کاندیدای نهایی را انجام دهند.
سجادی تأکید کرد: کاندیدای نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری، همان کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

انتخاب اعضای شورای مرکزی «حزب اسلامی رفاه کارگران» + اسامی

حسن فرجی عضو شورای مرکزی حزب اسلامی رفاه کارگران  با بیان اینکه اولین کنگره حزب اسلامی رفاه کارگران جمعه(29 بهمن‌ماه) برگزار شد، گفت: این کنگره با حضور نماینده وزارت کشور برگزار شد و اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند.
وی افزود: اعضای شورای مرکزی عبارت اند از حسن فرجی، عباس الهیار، حسین سرافراز، محمد فرجی، محمد منافی، محمد پور سراجیان و مهدی دهلوی. 
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی رفاه کارگران با بیان اینکه حزب متبوعش در راستای اجرای قانون اساسی و اهداف امام و رهبری فعالیت‌می‌کند، گفت: حزب ما یک حزب فراگیر است و هم برای انتخابات سال آینده و هم شورای شهر با نیروهای انقلابی و طرفدار ولایت و رهبری مانند «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» همکاری می‌کنیم.


پزشکیان: عدم حضور هاشمی پیام‌هایی دارد

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در گفتگویی اظهار کرد: "عدم حضور هاشمی پیام هایی دارد و کسانی که باید این پیام ها را بگیرند متوجه می شوند"
نایب رییس مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات این اظهارات را در حالی بیان می کند که معتقد است در حق "هاشمی رفسنجانی" جفا شد و گروه های تندرو جریان های مختلف سیاسی به ناحق با او رفتار کردند.
مسعود پزشکیان در این گفت و گو به نقل خاطرات دوران دانشجویی خود در زمان دولت اول هاشمی و دوران کاری کوتاه خود مقارن با اواخر دولت دوم سازندگی می پردازد و خاطر نشان می کند که با وجود انتقادهایی که به سیاست های تعدیل اقتصادی و سیاسی هاشمی داشته واما شخصیت سیاسی وی را در خور توجه و تقدیر می داند. 
 وی ادامه داد: در زمان حضور هاشمی در دولت به عنوان رئیس جمهور همواره به صورت جدی تحت حفاظت حلقه محافظان بود . البته بعد از ترور مقام معظم رهبری و شهادت شهید بهشتی تا اندازه ای این رویه طبیعی بود. در آن زمان می گفتند مخالف رفسنجانی، مخالف پیامبر است، بعد از رحلت حضرت امام (ره) در دولت و در دوره ریاست جمهوری تعریف های تند و تیزی از ایشان می کردند نه آن تندروی ها علیه وی درست بود نه از این طرف این دست از تمجیدها. به خاطر دارم در زمان ریاست جمهوری ایشان که تعریف های غلوآمیزی از ایشان می شد ما انتقادهایی را نسبت به عملکرد ایشان داشتیم در صورتی که ما هرگز ضد هیچ شخصیت نظام نبودیم .
وی درباره رفتارهای احمدی نژاد با هاشمی نیز گفت: هاشمی ان دوران و این دوران فرقی نمی کرد. هاشمی همان هاشمی بود. نگاه مردم متفاوت شده بود.
برای اینکه رفتاری که احمدی نژاد با وی کرد و بعد عملکرد احمدی نژاد حقانیت او را بیشتر روشن کرد. ناجوانمردهایی که عده ای در مقابل او می کردند عیان شد. باز هم تاکید می کنم انتقادهایی در زمینه سیاست های رفتاری و اقتصادی دولت سازندگی بود اما هاشمی را نباید محدود به آن ها دید.
 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران در تاریخ طرفدار مظلوم بوده است. کسی را که بخواهند له کنند مردم بزرگ می کنند. هر چقدر سعی در تخریب کردند هاشمی در دل مردم بیشتر جای گرفت. گذشته از این مقایسه ای صورت گرفت از کل اعتباری که در اختیار دولت هاشمی بود و کل اعتباری که در اختیار دولت احمدی نژاد بود. مقایسه زندگی مردم خیلی چیزها را روشن کرد. قابل قیاس نبود. در نتیجه این روشنگری و گذشت زمان و بی انصافی هایی که در حق وی شد،
وی ادامه داد: دوری که رقابت بین احمدی نژاد و هاشمی بود مردم شعارهای احمدی نژاد را باور کردند و با تصور اینکه او حامی محرومین است به سمت وی رفتند. احمدی نژاد تهی دستان را فریب داد. مدعی شد که هاشمی سر دسته فساد و رانت بازی است اما  بیشترین رانت ها و فسادهای مالی و بانکی در طول تاریخ در دولت احمدی نژاد رخ داد.
 پزشکیان با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی به نظر من یکی از شخصیت های سیاسی دلسوز انقلاب بود و نقش وی در سه برهه قبل ، حین انقلاب و بعد از انقلاب غیرقابل انکار است یادآور شد: با تمام نقدهایی که به وی وجود دارد دلسوزی هاشمی برای انقلاب غیرقابل انکار است.
 نماینده مردم تبریز افزود: خیلی سخت است فردی مثل هاشمی با آن سابقه و جایگاه در انتخابات شرکت کند و رد صلاحیت شود و سر به پایین بیاندازد و حتی یک اعتراض هم نکند. در روایتی که ناطق نوری از صحبت هایشان با هاشمی داشتند مطرح کردند که هاشمی بعد از خبر رد صلاحیت خوشحال بود. گویی بار مسئولیتی از دوش وی برداشته شده بود.احساس می کرد باید کاری کندو این با ارزش بود. با تمام انتقادهایی که  ممکن است به دولت های هاشمی وارد شود. امثال هاشمی هرچه داشتند برای این نظام هزینه کردند. نباید به خاطر برخی اشتباهات وی در دوران مدیریتش بی انصافانه با وی برخورد کرد. تنها کسانی غلط ندارند که هرگز املا نمی نویسند.


مجمع عمومی2500نفری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

رضا روستاآزاد عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  با اشاره به برگزاری مجمع عمومی دو هزار و 500 نفری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این مجمع از ساعت 7:30 صبح تا 17 روز پنجشنبه 5 اسفندماه در جوار حرم مطهر امام‌خمینی(ره) واقع در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: سخنران این مجمع حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان رئیس هیئت موسس است، البته افراد دیگری نیز به عنوان سخنران در این مجمع حضور دارند.
عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: قرار است در این مجمع علاوه بر تدوین اساسنامه و مرامنامه جبهه، انتخابات شورای مرکزی نیز برگزار شود.
روستاآزاد خاطرنشان کرد: همچنین قرار است شاخص‌های کاندیدای جبهه نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.


بررسی۲۰ کاندیدا در جبهه پایداری

دبیر کل جبهه پایداری با اشاره به برنامه های این جبهه برای انتخابات آتی، گفت: ارزیابی اولیه حدود بیست نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری بر اساس شاخص ها در جبهه پایداری آغاز شده است.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به برنامه های این جبهه برای انتخابات های پیش رو،  گفت: با توجه به انجام سفرهای استانی اعضای شورای مرکزی این جبهه و دیدارهای مردمی انجام شده به ویژه در دو سه ماهه اخیر و مطالبه مردم عزیز در سراسر کشور به ویژه جوانان انقلابی، شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصمیم گرفته که بر مبنای مطالعه و تحقیق براساس نیازهای کشور در پایان دهه چهارم و آستانه ورود به پنجمین دهه از حیات پر خیر و برکت انقلاب اسلامی نزدیک به صد مولفه مورد نیاز یک رئیس جمهور انقلابی و در شأن نظام جمهوری اسلامی را تدوین نماید.
وی افزود: پس از بررسی و تبادل نظر با کارشناسان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه نزدیک به حدود ۴۰ شاخص را از بین مولفه های مذکور استخراج و جمع بندی کردیم.
دبیر کل جبهه پایداری تصریح کرد: در حال حاضر ارزیابی اولیه حدود بیست نامزد احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری بر اساس شاخص های مذکور در جبهه پایداری آغاز شده است و ان شاء الله در آینده نزدیک نتایج جمع بندی به استحضار ملت شریف ایران اسلامی خواهد رسید.

روایت میرسلیم از اختلاف روحانی و مرحوم هاشمی

مصطفی میرسلیم رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگویی تفصیلی با فارس به بیان دیدگاه های خود درباره دولت هاشمی و دولت های بعد از جنگ پرداخته است. او در قسمتی از این گفتگو با انتقاد از دولت یازدهم گفت:به نظر من فرصتی که در دوران چهارسالۀ آقای روحانی از دست رفت و حیف شد، فرصتی بود که می‌توانست ما را از بسیاری از مخمصه­‌ها نجات دهد. روندی که دولت آقای روحانی عملاً برای خودش انتخاب کرد، بازگشت به شیوه­‌های استفاده از درآمدهای نفتی برای ادارۀ امور کشور به همان روش­هایی بود که از قبل رایج شده بود؛ این هم راه‌حلی بود که هم برای دولت آسان بود و هم به مردم جواب می­‌داد. اینکه نفت را بفروشیم و درآمد خوبی داشته باشیم، محل بحث است و من باید دربارۀ آن به‌تفصیل توضیح دهد. البته در اینکه این راه­ حل، راه ­حل ساده­ای حتی ساده ­تر از راه­ حل­های دیگر است، شک نکنید. اساساً ساختار کشور بر این استوار شده است که ما تاجر نفت خودمان باشیم، نفت را بفروشیم و از درامد حاصل از آن نیازمندی­های مردم را تأمین کنیم.
 وی افزود: به وزارت نفت فشار آمد که هر چه زودتر تأسیسات نفتی خودش را تعمیر و تکمیل کند و بتواند تولید نفت را به حدی که جوابگوی نیازهای کشور باشد برساند و بتواند تولیدکنندۀ آن سهم که در اوپک تعیین می‌شود باشد، چون سهم ما بیشتر از آن چیزی بود که تولید می­کردیم، یعنی هنوز عقب بودیم، ولی الآن تعمیرات انجام‌گرفته و تعمیرات هم مجموعه‌ای از کارهای فنی است.
رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در بخشی دیگر از این گفتگو با اشاره به اختلاف مرحوم هاشمی و روحانی در نشست مجمع گفت: روحانی معتقد بود برنامۀ توسعه جزو وظایف رئیس‌­جمهور است و دلیلی ندارد مجمع آن را تدوین کند، اما مرحوم هاشمی گفت ما نمی‌­توانیم ابلاغیۀ رهبری را با تشخیص شما کنار بگذاریم.

بذرپاش درمورد فساد مالی دولت گذشته چه گفت؟

مهرداد بذرپاش که در همایش  "انقلاب پابرهنگان به کام نجومی بگیران" در دانشگاه اراک  سخن می‌گفت،  اظهارداشت: 38 سال از انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی(ره) می‌گذرد، انقلابی که نه تنها در تاریخ معاصر ایران بلکه پیش از آن هم نظیر نداشت و امروز به راحتی موج به راه می‌اندازند و امام راحل را غیر از آنچه واقعیت بود معرفی می کنند.
صاحب امتیاز روزنامه وطن امروز در خصوص اظهار نظر یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه ما فساد مالی و سوء‌مدیریت را از زمانی که قیمت نفت 140 تا 150 دلار بود می‌دانیم و نیز مبلغی که طبق خبر روزنامه ایران شما اختلاس داشته‌اید، همچنین موضوع اختلاس های دولت قبل، گفت: این خبر کذب بود و روزنامه ایران محکوم شد. باید پرسید هشت هزار میلیارد صندوق توسعه ذخیره فرهنگیان را چه کسی برده است.
وی ادامه داد: اگر منظورتان سه هزار میلیارد تومان در دولت قبل است از دولت قبل بپرسید من از جایگاه خودم پاسخ می دهم.
به گزارش ایسنا، در ادامه  یکی از دانشجویان در تریبون آزاد گفت: انتصاب شما از سن 23 سالگی توسط احمدی نژاد و رشد آسانسوری سمت‌های شما جای سوال و تعجب دارد و اگر گل به خودی نمی زدید از میدان دولت قبل کنار گذاشته نمی شدید، حجم ثروت شما در سن 37 سالگی جای سوال و تعجب دارد و زمانی که روزنامه ایران مطلبی در خصوص پاداش نجومی شما منتشر کرد تنها به ارائه بیانیه‌ای مبنی بر اینکه دریافتی شما بسیار کمتر از مدیران بانکی است و از روزنامه ایران شکایت می‌کنید اکتفا کردید و به نظر می‌رسد انقلاب مستضعفین به کام شماست.

10 میلیارد تومان هزینه برگزاری انتخابات در تهران

 علی‌اکبر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران درباره میزان اعتبار مورد نیاز برای برگزاری انتخابات96 در تهران اظهارداشت: یکی از دلایلی که درخواست کردیم که انتخابات تهران مکانیزه برگزار شود به همین مسائل مالی برمی گردد؛ ما امیدواریم که اعتبارات مربوط به انتخابات از ناحیه وزارت کشور تامین شود.
وی با بیان اینکه طبق قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، دستگاه‌ها و شهرداری ها می توانند در اجرای امر انتخابات از جمله تامین برخی امکانات اجرایی کمک داشته باشند، اضافه کرد: پیش بینی ما از اعتبار مورد نیاز برای برگزاری انتخابات تهران 10 میلیارد تومان بوده که درخواست آن را داده‌ایم.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در پاسخ به این سوال که آیا تا الان اعتباری برای انتخابات96 تخصیص داده‌اند؟ گفت: خیر، هنوز اعتباری داده نشده است، لذا حدود 40 هزار عوامل اجرایی که پیش بینی می‌شود در شعب‌های اخذ رای در تهران حضور یابند هزینه های بسیار زیادی را می طلبد.
ناصربخت در پاسخ به این سوال که میزان و تعداد واجدین رای دادن در تهران چند نفر هستند؟ اظهارداشت: حدود 5 میلیون و 500 هزار نفر واجدین شرایط رای دادن در تهران هستند.
وی خاطرنشان کرد: حدود 3 هزار و 600 شعبه اخذ رای در شهر تهران و حدود 4 هزار و 500 شعبه اخذ رای هم در شهرستان تهران در نظر گرفته‌ایم که در هر یک از این شعب دو صندوق اخذ رای در نظر گرفته می‌شود که آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اخذ شود.




سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر