بازدید 2114
کولیوند:

لایحه جامع انتخابات سال آینده به مجلس تقدیم می‌شود

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت:‌ لایحه جامع انتخابات اکنون در کمیسیون امور زیربنایی دولت در دست بررسی است و احتمالا پس از انتخابات برای بررسی تقدیم مجلس خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 20 February 2017
محمدجواد کولیوند  با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به اصلاحیه قانون انتخابات اعلام کرد: باتوجه به اینکه مجلس از امروز وارد بحث بررسی لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور می‌شود و بنابر آیین نامه داخلی مجلس تا پایان رسیدگی به بودجه امکان قرار دادن موضوعات دیگر در دستورکار مجلس وجود ندارد، امکان رفع ایرادات شورای نگهبان تا پیش از نیمه اسفند وجود ندارد.

او گفت: بنابر این باتوجه به اینکه بررسی لایحه بودجه حداقل دوهفته از زمان کاری مجلس را به خود اختصاص می‌دهد و با این حساب تا حدود ۱۵ اسفندماه درگیر رسیدگی به بودجه خواهیم بود و درصورتی که پس از آن، مجلس یک هفته تعطیل باشد، پس از آن وارد مرحله روزشمار برگزاری انتخابات می‌شویم.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهلت روزشمار هیات‌های اجرایی انتخابات شوراهای شهر و روستا ۴ روز تعیین شده، اعلام کرد: از تاریخ ۲۵ اسفندماه روزشمار انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز می‌شود و روز ۳۰ اسفند نیز زمان آغاز نام نویسی نامزدهای انتخابات شوراها خواهد بود و این مهم تا تاریخ ۶ فروردین ماه ادامه می یابد و از ۷ فروردین ماه نیز رسیدگی به صلاحیت نامزدها ازطریق استعلام از مراجع چهارگانه آغاز خواهد  شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال جمع آوری امضا ازسوی نمایندگان برای تغییر دستور کار مجلس وجود ندارد، گفت: باتوجه به اینکه رسیدگی به لایحه بودجه در دستور کار مجلس است، احتمال تقاضای تغییر دستور وجود ندارد. ضمن اینکه بررسی ایرادهای شورای نگهبان ابتدا باید در کمیسیون انجام شده و بعد به صحن بیاید و تغییر دستور کارساز نیست.

نماینده اصولگرای کرج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که باتوجه به اینکه رسیدگی به ایرادهای شورای نگهبان با حضور نماینده این شورا داشته و حداقل یک هفته در  کمیسیون زمان می برد، به طور یقین نام نویسی انتخابات شوراها از ۳۰ اسفندماه آغاز می شود.

کولیوند همچنین در پاسخ به سوالی درباره لایحه جامع انتخابات خاطرنشان کرد: این لایحه هنوز به مجلس نرسیده اما بنابر اطلاع موثق بنده، تهیه این لایحه در وزارت کشور به اتمام رسیده و این لایحه تقدیم دولت شده و هم اکنون نیز در کمیسیون امور زیربنایی دولت در دست بررسی است و احتمالا پس از انتخابات برای بررسی تقدیم مجلس خواهد شد.
منبع: ایلنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر