بازدید 5532

افزایش ۸ سانتی‌متری تراز آب دریاچه ارومیه

کد خبر: ۶۶۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 20 February 2017
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی از افزایش 8 سانتی‌متری تراز آب دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «فرهاد سرخوش» با بیان این‌که سطح تراز دریاچه ارومیه در تاریخ 30 بهمن‌ماه سالجاری 1270.60 است افزود: تراز آبی دریاچه ارومیه نسبت به تاریخ مشابه پارسال 8 سانتی‌متر و نسبت به اول مهرماه 94 نیز 52 سانتی‌متر افزایش یافته است.

وی هم‌چنین در خصوص تکمیل و ساخت سد سیلوه و انتقال آب آن به دریاچه ارومیه گفت: هم‌اکنون عملیات ساخت ساختمان سد سیلوه پیشرفت فیزیکی در حدود 95 درصد را دارد و آبگیری به‌زودی آغاز خواهد شد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی هدف از ساخت سد سیلوه را تأمین آب کشاورزی حدود 6500 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت‌های پیرانشهر و جلدیان، تأمین سالیانه حدود 17.8 میلیون مترمکعب آب شرب شهرستان پیرانشهر، انتقال سالیانه حدود 190 میلیون مترمکعب آب در چند مرحله به دریاچه ارومیه از طریق سد چپرآباد و تولید سالیانه13.2 گیگا وات ساعت برق عنوان کرد.

سرخوش با بیان این‌که پروژه احداث کانال آب جلدیان با 22.5 کیلومتر طول به اتمام رسیده است، افزود: پس از آبگیری سد سیلوه و انتقال آب به سدچپرآباد، برای انتقال آب به دریاچه ارومیه و تأمین آب کشاورزی حدود 1800 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت جلدیان و سروکانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون برای عملیات ساخت سد سیلوه و کانال جلدیان اعتباری بیش از 670 میلیارد ریال هزینه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل