بازدید 10630

خداحافظی با بلیت دو سفره مترو

کد خبر: ۶۶۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 20 February 2017
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران جزئیات نرخ بلیت مترو را در سال ۹۶ تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، اقبال شاکری با اشاره به بررسی لایحه نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ که در کمیسیون حمل و نقل شورا بررسی و به تصویب رسیده است گفت: در بررسی مصوبات تلاش کردیم که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد به طور میانگین و بر اساس میانگین نرخ تورم نسبت به افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه سعی شد نرخ کرایه‌ها به دلیل مشکلات کمبود پول خرد، رند شود گفت: بر همین اساس نرخ کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۹۶،‌در کمیسیون حمل و نقل بررسی شد و مورد تصویب قرار گرفت اما باید این نرخ‌ها نیز در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

شاکری با بیان اینکه در سال ۹۶ بلیت دو سفره مترو حذف خواهد شد گفت: بلیت دو سفره تنها برای خط فرودگاه امام خمینی (ره) و مهر آباد در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که بلیت یک طرفه فرودگاه مهرآباد ۱۰۰۰ تومان و بلیت دو سفره، ۲۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بلیت دو سفره فرودگاه امام خمینی (ره) ۶۰۰۰ تومان و بلیت دو سفره ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و این در حالیست که فاصله تهران تا فرودگاه امام خمینی (ره) ۳۵ کیلومتر است و وسایل عمومی دیگر همچون تاکسی و آژانس بیش از ۶۵ هزار تومان کرایه دریافت می‌کنند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه بلیت تک سفره داخل شهر تهران و همچنین بلیت مترو حومه (کرج) ۱۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است گفت: بلیت‌های اعتباری مترو نیز بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود، به گونه‌ای که تا ۶ کیلومتر ۴۰۰ تومان، تا ۱۲ کیلومتر ۵۰۰ تومان، تا ۱۸ کیلومتر ۶۰۰ تومان و ۱۸ کیلومتر به بالا نیز ۱۰۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

شاکری افزود: قیمت تمام شده بلیت مترو برای شهرداری تهران ۲۵۰۰ تومان است و بر اساس قانون باید این مبلغ یک سوم توسط شهرداری، یک سوم دولت و یک سوم نیز توسط مردم پرداخت شود؛ اما متاسفانه به دلیل شانه خالی کردن دولت از پرداخت این مهم مجبور هستیم در راستای نگهداشت مترو، بلیت را نیز بر اساس نرخ تورم افزایش دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۵
من نمیدونم وسیله حمل و نقل عمومی چرا باید نرخش اینقد بالا باشه و هزینشو مردم متقبل شن،والا همه چیمون با کل دنیا فرق داره،نه اینکه کیفیت وسایل حمل و نقلمون در حد لالیگاست به همین خاطر بایدم گرون باشه و سالی 10 تا 15 درصد قیمتا بره بالاتر.
واقعا من نمیدونم شهروند اصلا چی معنی میشه واسشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
وقتي ميريد چهارتا ورزشكار و بيسواد رو انتخاب مي كنيد براي شورا ميشه همين قيمت وسايل حمل و نقل عمومي سر به فلك ميكشه مترو فرود گاه كه سروتهش دو ايستگاه بيشتر نيست قيمتش ميشه 1000 تومن با مسافركش هاي شخصي همين مسير رو بري ازت كمتر ميگيرند
كلا شوراي شهر و شهرداري تمام هزينه هاي حمل و نقل عمومي رو انداخته روي شونه و گرده مردم ضعيف كه از اين امكانات استفاده مي كنند
چه خبره؟
چرا این قدر گران کرده اند؟!
حالا خوبه قبلش کار کارشناسی می کنن واقعا" که !
وقتی 10 تا 15% افزایش بر اساس تورم داریم...
پس چرا میگن تورم تک رقمی است!!!!
رسما میخواین مترو هم دیگه کسی نتونه سوار بشه؟!!!
مگر گازوئیل یا بنزین گران شده؟؟!!!
مسئولین عادت کردند به گران کردن، با علت یا بی علت!!!
خدا رحم کنه.
شاکری افزود: قیمت تمام شده بلیت مترو برای شهرداری تهران ۲۵۰۰ تومان است و بر اساس قانون باید این مبلغ یک سوم توسط شهرداری، یک سوم دولت و یک سوم نیز توسط مردم پرداخت شود؛ اما متاسفانه به دلیل شانه خالی کردن دولت از پرداخت این مهم مجبور هستیم در راستای نگهداشت مترو، بلیت را نیز بر اساس نرخ تورم افزایش دهیم.

خیلی خوبید، منت هم میذارید!
الآن بلیط کرج 600 تومان است اگر 15 درصد افزایش پیدا کند میشود 690 تومان . حالا چطوری شده 1000 تومان نمی دانم ( این از معادلات پیچیده است که به فکر ما نمی رسد)
از هرجای تهران بری فرودگاه 40 تومن میگیرن
چطوری می گین 60 تومن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
یکی اومده به حرف حساب مردم منفی داده رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
کدوم تاکسی 40 تومن میگیره دوست عزیز؟ به من معرفی میکنی چون هر 3 ماه یکبار باید سفر خارج برم. از فرودگاه امام به میدون انقلاب 75 تومن میگیرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
من با اسنپ رفتم 15 تومن . کلی هم خوب بود
الان مترو بر اساس پیمایش تا ۶ کیلومتر را 280 تومان از کارت کم میکند
با این افزایش قیمت که تا ۶ کیلومتر ۴۰۰ تومان کم کند میشود افزایش می شود 43 درصد !!!!!!!
مگر اعلام نکردند که تورم تک رقمی است
فعلا هم که نه گازوییل و نه بنزین گران نشده پس چرا قیمت بلیط مترو را 43 درصد افزایش میدهند؟
مگر نباید از حمل و نقل عمومی حمایت کرد و مردم را تشویق به استفاده از آن کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
مشکل ما اينه که هر چيزي را سريع به درصد تبديل ميکنيم. وقتي قيمت اوليه را غلط و بسيار ناچيز گذاشته‌اند اين درصدها در مي‌آيد. خداوکيلي با 200 و 300 تومان چه چيزي ميتوانيد بخريد که الان داريد 6 کيلومتر جابجا ميشويد؟من مانده‌ام چه تفکري اين قيمت را از اول گذاشته تا اين سنگ بناي کج گذاشته شود ما اين مشکل را در قيمت آب و بعضي از نهاده‌هاي اساسي ديگر نيز داريم.
موقعى كه مى خوان حقوق و دستمزد رو حساب كنن يا مى خوان سود بانكى بدن، نرخ تورم ٧-٨ درصد مى شه! حالا مى فرمايند تنها ١٠-١٥ بر اساس نرخ تورم!!
چى رو باور كنيم؟
خیابان ولیعصر از میدان فاطمی تا تجریش احتیاج به مترو دارد مردم کلافه شدن از شلوغی رفت آمد در این مسیر
اگر کمي انصاف بدهيم اکثر مردم راضي هستند که قيمت بليط کمي گران بشود ولي در عوض تعداد خطوط مترو زياد شده و زمان حرکت قطارها کاهش يابد تا در مجموع رفاه بيشتر شده و مجبور به استفاده از وسيله شخصي در تهران نباشيم. خدا وکيلي مگر ما دو بار در روز بيشتر از مترو استفاده ميکنيم حالا فرض کنيد هر روز 500 تومان بيشتر شود و در ماه ميشود 11 هزار تومان بيشتر (22 روز کاري). آيا وقت شما و هواي تميزتر اينقدر نمي‌ارزد؟ اين مبلغ را با پول موبايل و اينترنت مصرفي خانواده‌ها مقايسه کنيد و يا با پول تاکسي و يا با هزينه وسيله شخصي و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
فكر كنم تو بابات شهرداره
فرودگاه امام 6000 تومان ؟!
یعنی چه ؟
من در پرند زندگی می کنم
8 ساله منتظر راه افتادن مترو هستیم . حالا که داره افتتاح میشه بلیط نفری 6000 تومان ؟
با تاکسی از پرند میایم شاهد (45 کیلومتر) نفری 3500 تومان
کرایه دربستی را با مترو مقایسه می کنه ؟!!!
همیشه ملت ساکت نیستند بهتون قول میدم
یک سوم شهرداری؟ خب شهرداری از کی میگیره؟! دوباره از مردم! (کارت پارک، عوارض و...)
تابناک کدوم اکاور رفتی. متنی رو که نوشتی یه بار دیگه بخون. چندجور قیمت دادی؟
================
وی افزود: بلیت دو سفره فرودگاه امام خمینی (ره) ۶۰۰۰ تومان و بلیت دو سفره ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
=======
در ضمن اسنپ خیلی خیلی ارزون تره. چرا با اون مقایسه نکردند؟
اگه بدونی چه راه هایی برای استفاده از حداقل پرداخت برای مسافت های طولانی داره
ظاهرا نرخ تورم برای افزایش حقوق با نرخ تورم در افزایش قیمت خدمات فرق میکنه!!!!! علم جدید اقتصاد قابل تدریس در دانشگاه های معتبر جهان!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان