بازدید 6885
تلاش تغییر ترکیب هیأت مدیره خانه سینما به قصد توازن؛

پایان عصر قیام برده‌ها علیه تهیه کننده‌ها و کارگردان ها؟!

گزینه های دو صنف تهیه کنندگان و کارگردان ها، به خودیِ خود می تواند نقش مؤثری در انتخابشان داشته باشد و به زعم برخی ناظران، عدم انتخاب نمایندگان این دو صنف در انتخابات پیشین خانه سینما، به واسطه معرفی چهره هایی بود که مقبولیتِ حداکثری نداشتند و نتوانستند رأی اکثریت صنوف را به دست آورند.
کد خبر: ۶۶۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 19 February 2017
پایان عصر قیام برده‌ها علیه تهیه کننده‌ها و کارگردان ها؟!مجمع عمومی خانه سینما، در حالی با دستور کار انتخاب هیأت مدیره جدید برای این نهاد صنفی فعالیتش را در نیمه اسفند از سر می گیرد که به نظر می رسد، صنوف اصلی خانه سینما کوشش بسیاری برای ورود به ترکیب هیأت مدیره این نهاد در دستور کار قرار داده اند و با توجه به حواشی مگوی عدم حضور نمایندگان صنوف تهیه کنندگان و کارگردان ها در هیأت مدیره، احتمالاً این چالش برطرف خواهد شد.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از تنش هایی که اهالی سینما کم و بیش در جریان آن هستند، مجمع عمومی خانه سینما از ساعت ۱۷:‌۴۰ امروز (دوشنبه یازدهم اسفندماه) در تالار سیف الله‌داد ساختمان سمنان با حضور نمایندگان اکثر صنوف سینمایی برپا شد تا ترکیب مدیریتی این مجموعه پس از دوره طولانی دستخوش تغییرات جدی شود و با توجه به عدم کاندیداتوری هیچ‌ یک از مدیران و هیأت مدیره پیشین خانه سینما، چهره مدیریتی تازه‌ای در این مجموعه شود.
 
در ‌‌نهایت پس از شمارش آرا‌، محمدرضا موئینی با ۲۱ رأی، ابراهیم مختاری با ۲۰ رأی، بهمن اردلان با ۱۸ رأی، کامران ملکی با ۱۶ رأی، آتیلا پسیانی با ۱۶ رأی، شادمهر راستین با ۱۵ رأی، خادم با ۱۴ رأی به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره و علی آشتیانی‌پور با ۱۲ رأی و محمدرضا سکوت با ۱۰ رأی عضو علی‌البدل انتخاب شدند. نکته اصلی اینکه کاندیداهای صنوف کارگردانان و تهیه کنندگان در میان ترکیب جدید هیأت مدیره حضور ندارند و همان‌گونه که در ساعات آخر باقی مانده به رأی گیری مشخص شد، فضای مجمع عمومی متفاوت با پیش بینی‌های روزهای اخیر بود.  
 
پایان عصر قیام برده‌ها علیه تهیه کننده‌ها و کارگردان ها؟! 
دعوت و اصرار به مدیرعاملی خانه سینما توسط رضا میرکریمی از راهکارهای هیأت مدیره برای رفع این چالش و ایجاد توازن حضور تهیه کننده و کارگردان در جمع تصمیم گران اصلی خانه سینا بود. البته میرکریمی نماینده رسمی این دو صنف نبود؛ اما در دوره مدیرعاملی اش، توانست بخش عمده دغدغه این دو صنف غایب در صحنه تصمیم گیریِ خانه سینما را پوشش دهد. با روی کارآمدن منوچهر شاهسواری، شرایط باز هم پیچیده شد و حتی شنیده هایی از تلاش های دو صنف اصلی برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به گوش می رسید.
 
پس از این فراز و نشیب ها، اکنون در پانزده اسفندماه، شاهد برگزاری مجمع عمومی خانه سینما با هدف انتخاب هیأت مدیره تازه برای این نهاد صنفی هستیم. شواهد از تلاش تهیه کنندگان و کارگردان ها برای ورود به ترکیب هیأت مدیره حکایت دارد و ظاهراً در این زمینه با صنوف مختلف رایزنی هایی شده است. تصمیم سایر صنوف سینمایی برای حذف این دو صنف از صحنه مدیریتی خانه سینما توسط برخی چهره ها به «قیام برده ها» تعبیر شده بود و حالا باید دید آیا این عصر به پایان رسیده است؟!
 
پایان عصر قیام برده‌ها علیه تهیه کننده‌ها و کارگردان ها؟! 
چنین تصور می شود که گزینه های دو صنف تهیه کنندگان و کارگردان ها، به خودیِ خود می تواند نقش کارآمدی در انتخابشان داشته باشد و به زعم برخی ناظران، عدم انتخاب نمایندگان این دو صنف در انتخابات پیشین خانه سینما، به واسطه معرفی چهره هایی بود که مقبولیتِ حداکثری نداشتند و نتوانستند رأی اکثریت صنوف را به دست آورند؛ به عبارت دیگر، این دو صنف باید با اشخاصی وارد این انتخابات شوند که از مقبولیت بالایی برخوردار باشند و اشخاص سوای اینکه از چه صنفی نماینده شده اند، صاحب آرای متفاوتی هستند.
 
زمان آنچنان طولانی تا برگزاری مجمع عمومی نمانده و طبیعتاً به زودی می توان چهره نمایندگان این دو صنف در انتخابات هیأت مدیره خانه سینما را دید؛ یا با تدبیر درست، از ورود به ترکیب تصمیم گیران مهم ترین نهاد صنفی خرسند خواهند بود و چالش پنهان چند سال اخیر برطرف می شود و یا پشت درهای شیشه ای حدفاصل تالار سیف الله داد و حیاط خانه سینما شاهد تکرار عصبانیت و برون ریزی خشمشان از حذف دوباره این دو صنف خواهیم بود؛ روی اولین حالت بیشتر حساب باز کنید!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر