بازدید 3151

برنامه‌های اندونزی برای توسعه بخش انرژی ایران

معاون وزیر انرژی اندونزی از برنامه‌های این کشور برای توسعه بخش انرژی ایران از جمله دو میدان نفتی خبر داد و گفت کشورش به تعهدات خود عمل می‌کند.
کد خبر: ۶۶۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 19 February 2017
معاون وزیر انرژی اندونزی از برنامه‌های این کشور برای توسعه بخش انرژی ایران از جمله دو میدان نفتی خبر داد و گفت کشورش به تعهدات خود عمل می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، ارکاندرا تاهار، معاون وزیر انرژی اندونزی گفت کشورش تعهدات خود برای توسعه بخش انرژی ایران از جمله سرمایه‌گذاری در یک میدان نفتی را تقویت خواهد کرد.

وی پس از یک نشست هماهنگی برای بحث در مورد سفر وزیر اقتصادی این کشور به ایران گفت: «تعهدات در بخش انرژی شامل برنامه پرتامیناس برای سرمایه‌گذاری در ایران  و همچنین صادرات گاز است.»

دارمین ناسوشن، وزیر هماهنگ‌کننده امور اقتصادی اندونزی در نظر دارد تا پس از سفر رئیس‌جمهور این کشور به ایران که در دامبر 2016 انجام شد، به تهران سفر کند.

آرکامدرا تایید کرد شرکت پی‌تی پرتامینا برای سرمایه‌گذاری در دو میدان نفتی در ایران آماده است و به زودی این طرح را ارائه خواهد داد.

وی توضیح داد: «پرتامینا به این میادین وارد خواهد شد و به زودی این طرح به ایران ارائه خواهد شد.»

سیامسو آلام، مدیر پروژه‌های بالادستی پرتامینا گفت، شرکت ملی نفت جنوب ایران از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران، مذاکراتی در مورد این سرمایه‌گذاری در میادین «آب تیمور» و «منصوری» انجام داده است.
وی افزود: « ما در 11 فوریه مذاکراتی با شرکت ملی نفت ایران داشتیم. روز یکشنبه نیز مذاکراتی خواهیم داشت.»

سیامسو تایید کرد  که این طرح در جریان سفر وزیر اقتصادی اندونزی به ایران در 25 فوریه ارائه خواهد شد.

شرکت ملی نفت ایران و پرتامینا پیشتر تعهدی برای انجام مطالعات اولیه در دو میدان بزرگ نفتی آب تیمور و منصوری امضا کردند که دارای ذخایر 5 میلیارد بشکه ای هستند.

مدیر تامین تجهیزات شرکت برق دولتی پی ال ان اندونزی نیز خاطر نشان کرد اندونزی برای سرمایه‌گذاری در بخش برق ایران نیز به این کشور به ویژه برای توسعه ژنراتورها و بهبود ظرفیت تجهیزات صنعتی برای تامین تولید داخلی، پیشنهاد داده است.

وی افزود: «این سرمایه‌گذاری شامل ژنراتورهای حرارتی و برق تجدیدپذیر و ظرفیت سازی برای تجهیزات صنعتی برای تامین تولید داخلی است. این دو مورد بعلاوه خدمات نگهداری اهمیت دارند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار