بازدید 3635

ریزگردها پروازهای فرودگاه بوشهر را مختل کرد

کد خبر: ۶۶۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 19 February 2017
مسئول روابط عمومی فرودگاههای استان بوشهر گفت: ریزگردها در فضای استان بوشهر باعث شد تا برنامه های پروازی و فرود هواپیماها در فرودگاه بین المللی بوشهر در روز یکشنبه با مشکلاتی روبرو شود.

به گزارش ایرنا، سمیرا میرزایی افزود: پرواز 407 شرکت ایران ایر تهران - بوشهر که قرار بود ساعت 7:50 در بوشهر فرود آید به علت گرد و غبار و کاهش دید افقی به یکهزار و 200 متر در فرودگاه بوشهر بناچار، مسیر خود را به سمت شیراز تغییر داد و در فرودگاه آن شهر بر زمین نشست.
 
وی اضافه کرد: به همین دلیل سرانجام پرواز 406 این شرکت به مقصد تهران که قرار بود ساعت 8:35 از فرودگاه بوشهر انجام شود، هنوز مشخص نیست.
 
میرزایی اظهار کرد: همچنین پروازهای روز گذشته شرکت هواپیمایی کاسپین با شماره های 6964 و 6965 از مشهد به بوشهر و بالعکس که باید ساعت 10:40 صبح وارد فرودگاه بوشهر می شد و ساعت 11:40 به مقصد مشهد پرواز می کرد با 17 ساعت تاخیر در امروز انجام شد.
 
وی بیان کرد: پرواز 6964 و 6965 مشهد - بوشهر ساعت 3:10 بامداد روز یکشنبه وارد فرودگاه بوشهر و ساعت 4:00 صبح به مقصد مشهد پرواز کرد.
 
میرزایی با اشاره به اینکه 70 پرواز فرودگاه مشهد دیروز با تاخیر انجام شد در باره علت تاخیر این پروازها اظهار کرد: فرودگاه شهید هاشمی نژاد و برخی دیگر از فرودگاههای کشور در چند روز گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی با مشکل کاهش دید کافی روبه رو بودند و سرمای زیاد سبب شد تا باند فرودگاه یخ بزند.
 
مسئول روابط عمومی فرودگاههای استان بوشهر بیان کرد: از طرف دیگر بارش برف حرکت هواپیماها را هم مشکل کرده است به همین دلیل عملیات یخ زدایی باید بعد از مسافرگیری انجام شود.
 
میرزایی بیان کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی انجام عملیات یخ زدایی قبل از شروع پرواز ممکن است زمان بر باشد که این شرایط برای پروازهای عصر دیروز فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد رخ داد و مشکل برطرف شد.
 
وی گفت: همچنین پرواز 4124و 4125 شرکت هواپیمایی زاگرس در مسیر مشهد - بوشهر و بالعکس نیز به دلیل نقص فنی و بدی آب و هوا لغو و قرار شد این پرواز امروز ساعت 17 انجام شود.

آلودگی هوا در بوشهر 10 برابر حد استاندارد جهانی اعلام شد
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت:کیفیت هوای بوشهر در ساعت 8 صبح روز جاری یکهزارو 511 میکروگرم بر متر مکعب ثبت شده است که این مقدار 10 برابر حد استاندارد و در وضعیت خطرناک قلمداد می شود.
 
حسین دلشب روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: منبع توده گرد و غبار موجود در استان بوشهر از کشور سوریه آغاز در کشور عراق تشدید و از سمت خوزستان وارد این استان شده است.
 
وی یادآورشد:پدیده ریزگردها دربوشهر از ساعت 15 روز گذشته با مقدار اولیه 240میکرگرم بر متر مکعب مشاهد شد و اوج آلودگی هوا مربوط به صبح امروز است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: ریزگردها درشهر گناوه نیز از ساعت 14 روز شنبه با مقدار اولیه 330میکرو گرم مشاهد شد و بالاترین آلودگی ها مربوط به ساعت 17 با مقدار یکهزارو 650میکرگرم 11 برابر حد استاندارد است.
 
دلشب گفت: ریزگردها در عسلویه نیز ساعت 24 شنبه شب با مقدار اولیه 177 میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد و ساعت 8 امروز این مقدار به 241 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است که حدود دو برابر حد استاندار است.
 
وی اظهارداشت:کیفیت هوا در شهرستان کنگان نیز با توجه به وجود 331 میکروگرم بر متر مکعب در ساعت 8 صبح امروز در وضعیت ناسالم قرار دارد.
 
این مقام مسئول افزود:کیفیت هوا در شهر برازجان نیز صبح امروز با 511 میکروگرم بر متر مکعب سه برابر حد استاندارد و وضعیت خطرناک قرار دارد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون فقط یک روز هوای بوشهر پاک بوده است .
 
دلشب افزود:در مدت یادشده 145 روز هوای بوشهر سالم ، 110 روز ناسالم برای گروههای حساس ، 34 روز ناسالم برای همه گروهها، 6 روز بسیار ناسالم و 10روز نیز خطرناک است.
بدلیل وضعیت کیفیت هوا امروز مدارس شهرستان های گناوه و دیلم در تمام مقاطع ، شهرستان بوشهر نوبت صبح پیش دبستانی و دبستان و بعد از ظهر نیز همه مقاطع تعطیل شده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر