بازدید 31591

اگر خوزستان منبع ثروت یک سرمایه‌دار بود چه میشد؟

اگر خوزستان مجتمع کارگاه های یک سرمایه دار بود که از آن روزانه یک میلیون بشکه نفت استخراج می کرد و سالانه ده هزار مگاوات برق می فروخت و میلیون ها تن محصول پتروشیمی و نزدیک به چهار میلیون تن فولاد از ان تولید می کرد و می فروخت و دهها پست اسکله برایش خدمت می کردند و میلیونها تن محصول کشاورزی از نتایج داشت وکاشت و برداشت از مزارع و باغهای آن را در اختیار داشت حداقل آب و برق وغذای ساکنان مجتمع تولیدی خود را تامین می کرد.
کد خبر: ۶۶۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 19 February 2017
خوزستان مردمی دارد که همواره با غیرت پشت انقلاب ایستاده اند و در دوران دفاع مقدس مقابل دشمن سر خم نکردند. خون جوانان این مردمان با غیرت سرو بلند انقلاب را آبیاری کرد و مقاومت مردم خوزستان نمونه بی نظیر اتحاد یک ملت بود. حال این مردمان با مشکلاتی روبرو شده اند که این بار وظیفه همه مسئولین است که بتوانند بخشی کوچکی از این ایثار را به نحوی جبران کنند و قدردان این مردم شریف باشند.

به گزارش شریان نیوز، شاید بتوان گفت که خوزستان مهمترین استان کشور است چرا که منبع نفت و گاز کشور در این شهر قرار دارد و از سوی دیگر قطب کشاورزی ایران نامیده میشود. خاک این استان را به طلای بخشنده ایران می توان تشبیه کرد و این سرمایه ملی این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و مردمی که کمترین حقشان داشتن هوای سالم و امکانات اولیه است، امروز از همین حق کوچک هم محروم هستند.

*جولان بیکاری و تولید ثروت، دو روی اقتصاد خوزستان


خوزستان دومین استان در تولید ناخالص ملی با نفت و چهارمین بدون نفت است اما با این وجود جزو سه استان بیکار کشور محسوب می شود ضمن آنکه بر اساس سرشماری سال ۹۰ نرخ بیکاری در خوزستان ۲۵ درصد بوده است.

به گفته کارشناسان، از مهم ترین عوامل افزایش نرخ بیکاری در خوزستان وجود نیروهای غیربومی و پروازی از یکسو، و عدم بکارگیری پیمانکاران بومی از سویی دیگر در صنایع و پروژه ها است.

آنچه در این بین بیش از نرخ بالای بیکاری جوانان استان آسیب زا است، ارائه آمارهای متناقض از سوی مسئولان و یا انکار چنین معضلی است که همین امر باعث شده در سایه بی توجهی مسئولان خوزستان و بالا رفتن آمار بیکاری در بین قشر جوان، شاهد شیوع گسترده ناهنجاری های اجتماعی مانند طلاق و بزهکاری ها باشیم.

تعداد بالای صنایع آلاینده در گوشه و کنار شهرهای خوزستان باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی و تنفسی بسیاری برای مردم این استان شده از همین رو انتظار می رود رود مسئولان مربوطه با رویکردی دقیق و پذیرش این معضل، گامی مؤثر در جهت بکارگیری جوانان بومی استان برداشته تا آنان نیز درکنار آسیب های بی شمار این صنایع آلاینده، سهمی از درآمدهای خوزستان ببرند.

*مشکلات اخیر مردم خوزستان قابل تحمل نیست

امام جمعه دزفول بیان کرد: بایستی در مدیریت برق و دیگر مشکلات استان خوزستان از قبیل گرد و غبار اقدامات جدی صورت گیرد و به استان خوزستان توجه بیشتری بشود زیرا این استان از استانهای مهم و مدافع دوران دفاع مقدس و قطب اقتصادی میهن است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: در روزهای گذشته ائمه جمعه خوزستان در زمینه رسیدگی به مشکلات مردم استان، با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در این استان گرد هم آمدند و تصریح نمودند که باید نسبت به رفع معضلات تلاش جدی صورت گیرد.

وی اذعان داشت: بنا به مشاهدات مردمی، شهروندان این شهرستان در اثر قطعی برق دچار مشکلات زیادی شده اند که قابل تحمل نیست و سوال اینجانب این است که چرا اینگونه اتفاقاتی به وقوع می پیوندد؟

*سخن آخر/جمله ای  که هر شخصی را به فکر فرو می برد!

اگر خوزستان مجتمع  کارگاه های یک سرمایه دار بود که از آن روزانه یک میلیون بشکه نفت استخراج می کرد و سالانه ده هزار مگاوات برق می فروخت و میلیون ها تن محصول پتروشیمی و نزدیک به چهار میلیون تن فولاد از آن تولید می کرد و می فروخت و دهها پست اسکله برایش خدمت می کردند و میلیونها تن محصول کشاورزی از نتایج داشت وکاشت و برداشت از مزارع و باغهای آن را در اختیار داشت حداقل آب و برق وغذای ساکنان مجتمع تولیدی خود را تامین نمی کرد؟

حال اگر کمی دقت کنیم قطعا به این نتیجه خواهیم رسید که تک تک ما به خوزستان و به مردم این دیار بدهکاریم. همه مسئولان که وظیفه چند برابری در قبال مردم دارند باید همه توان خود را صرف کنند تا با همه امکانات و تجهیزات به یاری این مردم و این خاک بخشنده بشتابند تا به ایرانی آباد کمک کرده باشند و چرا که هرکس باید به این موضوع فکر کند که اگر خودش و خانواده اش نیز در این شرایط زندگی می کردند چه بر سر خودش و خانواده اش می آمد و حال مشکلات خوزستان بحث ملی شده است ،  مسئولین کار اساسی و ریشه ای برای مشکلات استان خوزستان انجام دهند .....

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۴
تبعیض تا کی از پول و درآمدخوزستان - ایران آباد شده ..8 سال مقاومت تو جنگ.. عشق ایران داریم جاهایی که پرچم مقدس ایران آتش زدن ..خیلی جالبه که دم از محرومیت می زنن ..باید فکری کرد تا دیر نشده
واقعا بهترین تیتر رو انتخاب کردید / عالی بود ، اگر خوزستان منبع ثروت یک سرمایه دار بود چه میشد؟
100 درصد موافقم . بخشنده ترین استان ایران خوزستان هست در حالیکه رسیدگی بهش صفرهست . کافیه یه بار به شهرهای مختلف خوزستان سفر کنید تا بفهمید . استانی مثل تهران که هیچ تولیدی نداره و فقط مصرف کننده هست این همه بهش رسیدگی میشه ولی خوزستان نه . مسئولان فقط زمانی به یاد خوزستان می افتن که فرهنگ 7000 ساله و قدمت ایران یادشون بیفته . آخه خجالت داره مسئولان !!! شهرستانی مثل رامهرمز مرکز گاز ایران باشه ولی خودش گاز لوله کشی نداشته باشه !! چند تا اختلاس گر دیدین از خوزستان بلندبشه ؟ غیر از این هست که اکثر دزدان مملکت از تهران بلند شده اند !!! بنده اهل یزدم و تمام شهرهای ایران رو گشتم . به خوزستان واقعا داره ظلم میشه در صورتیکه این شهر و استان قدم به قدمش جای پای شهیدان و کوروش هخامنش و ... هست .
ثروت خوزستان تو جیب یک سری افراد خاص تو پایتخت میره و بدبختیهاش تو خوزستان مونده.
پاسخ ها
بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
نه فقط پایتخت:
اصفهان-تبریز-شیراز
پیشنهاد میکنم اگه مسوولان در برابر حل مشکلات خوزستان عاجزند لااقل از کمک کشورهای خارجی استفاده بشه ......خب وقتی تا این حد در حل مشکلات ناتوانید چرا با جان و مال مردم بازی میکنید اعلام عجز کنید بلکه اجنبیه به دادمون برسه.........
درد را گفتيد... درمان را بفرماييد.
ما مردم دقيقا چه بايد بكيم....بگيد دريغ نخواهيم كرد.
مسءولین از خشم خدا بترسند. اگر دانش کار محوله و پست پیشنهادی را ندارند بدین خود و ملت خود خیانت کرده اند.
آخر بی سوادی و پست پرستی این است که همه می بینید. مردم بدبخت باید تحمل ندانم کاری این و آن را قبول کنند.
بابا کار اساسی بکنید برای خوزستان ... فقط التماس تون رو می کنیم مسئولین کار اساسی برای خوزستان بکنید همین
اگر ایران خوزستان را نداشت از افغانستان هم بدتر میشد.ایران لیاقت داشتن خوزستان را ندارد که اگر داشت چنین با تحقیر با مردم خوزستان برخورد نمیشد
واقعا متاسفم برای این مسئولان ناکار امد.
30سال از جنگ گذشته مشکلات ما را که حل نکردن بلکه به بدبختی و معضلات اما افزوده اند البته اگه عمدی نبوده بدون شک به دلیل نالایقی و بی سوادی است
شاید بهترین راه برای نجات خوزستان اقتصاد ایالتی باشد
به خاطر همینه که از چند سال گذشته گروه های جدایی طلب اهواز شکل گرفته اند
بنده خوزستانی نیستم ولی معتقدم خوزستان باید از نظر امکانات از همه استانها بالاتر باشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان