بازدید 7689
۵

هشدار انگلیس به آمریکا درباره تبعات رویکرد ضدایرانی

کد خبر: ۶۶۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 19 February 2017
یک رسانه انگلیسی از نگرانی دولت بریتانیا از رویکرد ضد ایرانی کاخ سفید و هشدار لندن به واشنگتن در این رابطه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از ساندی تایمز، انگلیس نگران آن است که رویکرد ضد ایرانی کاخ سفید منجر به بروز بحران جدیدی در خاورمیانه شود از همین رو به آمریکا در این رابطه هشدار داده است.

به نوشته ساندی تایمز، مقامات انگلیسی نگرانی خود را درباره شعارهای تهاجمی رو به افزایش آمریکا علیه ایران ابراز داشته اند. انگلیس نگران آن است که این وضعیت منجر به بحران جدیدی در خاورمیانه شود.

مقامات انگلیسی عنوان می کنند که آنها تلاش کرده اند تا از زمان دیدار «ترزا می» نخست وزیر انگلیس با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، مقامات آمریکایی را در مورد سیاست خارجی واشنگتن هدایت و اطلاعات لازم را به آنها بدهند. اما با این وجود انگلیس همچنان نگران انتقادهای ترامپ از توافق هسته ای انجام شده با ایران است.

ساندی تایمز در ادامه به حضور «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس در اجلاس امنیتی مونیخ اشاره کرده و می نویسد: فالون با نظر همتای آمریکایی خود در این رابطه که ایران باید کاملا به برجام متعهد باشد و رفتار بهتری را از خود نشان بدهد موافق بود.

فالون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا زمینه را برای «اقدامی نظامی» فراهم می‌کند، گفت ترامپ ابتدا باید حمایت کنگره را بدست آورد، اما من نمی توانم بگویم که آمریکایی ها قصد دارند چه اقدامی انجام دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا نیز از سخنرانی خود در این کنفرانس برای محکوم کردن ایران به عنوان حامی اصلی تروریسم استفاده کرد و گفت: این موضوع به همراه تروریسم، بزرگترین تهدید برای امنیت جهانی است. توافق هسته‌ای ایران که مورد حمایت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا بود، منابع اضافی در اختیار تهران برای تامین هزینه‌های مالی ترور در خاورمیانه قرار داد.

ساندی تایمز نوشت: ترامپ گفته است که می‌خواهد این توافق را کنار بزند، اما هیچ توافق جایگزینی را برای مهار تهران پیشنهاد نکرده است. موضع‌گیری تند پنس در قبال ایران و قصور وی در اشاره نکردن به اتحادیه اروپا در اظهاراتش، باعث سردرگمی و تعجب سیاستمداران اروپایی حاضر در این کنفرانس شد.

یک دیپلمات اروپایی گفت:کسی دیگر قطب‌ نما ندارد؛ ما نمی‌دانیم چه کسی مسئول سیاست آمریکا است یا چطور موارد گفته شده را تفسیر کنیم.

مشاور یکی از رهبران اروپا که در مونیخ با پنس دیدار کرد، گفت:موضع‌گیری پنس در جلسه خصوصی با عمومی تفاوتی نداشت او فرستاده رئیس جمهورش است ما امیدواریم اینها تنها حمله‌ای کلامی باشد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش خود آورده است: رویارویی با ایران می تواند تلاش‌های ترامپ را برای چانه زنی جدی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که ائتلافی نزدیک با تهران دارد، از مسیر خود خارج کند.

وظیفه ایجاد هماهنگی بین موضع تند ترامپ در قبال ایران و توافق با روسیه به «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا محول شده است.

یکی از سیاستمداران اروپایی، که با وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات کرده است، گفت: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا که رئیس جمهوری روسیه را از زمان دوران ریاستش در شرکت اکسون‌موبیل می‌شناسد، اهمیت محور تهران- مسکو را برای پوتین می داند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
یعنی ترامپ بدنبال جنگ با ایرانه؟
همش حرف الکیه
جالبه انگلیس به امریکا در رابطه با ایران هشدار می دهد چرا!!؟؟حالا بشین فکر کن چرا
ایران بیشه شیرانه شما نگران نباش....
این همان اظهار نظر من در خبر بالا را تایید میکند ،که اروپایی ها یکی به نعل میزنند ،و یکی به میخ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار